logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Poniedziałek z Klimatem” – ekologiczna akcja Wyborcza.pl

  PR 19.07.2021, przeczytano 274 razy

Dziś, 19 lipca br. Wyborcza.pl startuje z akcją „Poniedziałek z Klimatem”. W ramach inicjatywy, w każdy poniedziałek na głównej stronie serwisu będą pojawiać się specjalne artykuły o tematyce ekologicznej przygotowane przez dziennikarzy działu „Klimat i Środowisko”.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_poniedzialek-z-klimatem_-%E2%80%93-ekologiczna-akcja-wyborcza.pl,392316,artykul.html

Ekologia jest obecna na łamach „Gazety Wyborczej” od początku jej istnienia. Wiele ważnych tematów związanych z ochroną środowiska redakcja nagłaśniała jako pierwsze medium w Polsce. Tak było np. z walką ze smogiem, ochroną Puszczy Białowieskiej czy zatrzymaniem budowy drogi przez Dolinę Rospudy. W lutym br. wystartował dział „Klimat i Środowisko” (Wyborcza.pl/klimat). W serwisie codziennie publikowane są m.in. teksty dotyczące kwestii katastrofy klimatycznej, czy przedstawiające dobre przykłady działań proekologicznych z Polski i świata. Nie brakuje reportaży i materiałów śledczych.

Dział „Klimat i Środowisko” powstał w lutym br. i z miesiąca na miesiąc cieszy się stale rosnącą popularnością. Od początku istnienia serwisu artykuły ukazujące się pod jego szyldem przeczytano już ponad 3,6 mln razy. Dziennikarze „Wyborczej” od marca br. angażują się również m.in. w walkę z wycinką drzew w miastach oraz w lasach. W ramach inicjatywy uruchomiona została specjalna oferta prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej”, z której cały przychód otrzyma Fundacja Dzika Polska na realizację akcji „Pogotowie dla drzew”. Na dziś to już ponad 70 tys. zł.  

Redaktorem prowadzącym dział „Klimat i Środowisko” jest Aleksander Gurgul, związany z „Gazetą Wyborczą” od 2014 r. Wspierają go Anita Dmitruczuk – redaktorka naczelna „Gazety Wyborczej Opole”, Jakub Chełmiński z „Gazety Stołecznej” oraz Robert Jurszo, wcześniej związany z OKO.press. Wśród autorów tworzących treści na rzecz serwisu są też dziennikarze i dziennikarki redakcji lokalnych „Wyborczej”.

- W dziale „Klimat i Środowisko” m.in. bacznie przyglądamy się i opisujemy działalność Lasów Państwowych. Po jednym z naszych tekstów w marcu posadę stracił Andrzej Konieczny, dyrektor generalny przedsiębiorstwa. Ujawniliśmy dziurę w rządowym programie „Czyste Powietrze”, pokazaliśmy, jak Facebook zarabia na klimatycznej dezinformacji. Nasi dziennikarze dotarli do myśliwych, którzy są skonfliktowani ze swoim środowiskiem, co wywołało falę komentarzy nt. potrzeby reformy łowiectwa w Polsce. W ramach akcji „Pogotowie dla drzew”, wspólnie z naszymi czytelnikami i fundacją Dzika Polska udało nam się uchronić przed wycinką kilkaset drzew w całej Polsce. Cykl „Poniedziałek z klimatem” na Wyborcza.pl to naturalna konsekwencja naszego rozwoju – mówi Aleksander Gurgul.

Teksty działu „Klimat i Środowisko” ukazują się codziennie na Wyborcza.pl/klimat.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764