logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Porozmawiajmy o Pie@#&%!$”– Czesław Mozil i Maria Rotkiel w akcji ING

  PR 23.10.2020, przeczytano 1171 razy
ilustracja

Najnowsza inicjatywa ING Banku Śląskiego zachęca do otwartej rozmowy na ważny społecznie temat – pieniędzy. Czy jest to dla nas naturalne i łatwe? A może jednak budzi wiele trudności i napięć – ING odkrywa różne perspektywy stawiając na stand-upy i podcasty.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_porozmawiajmy-o-pie%40andprocent%21%24_%E2%80%93-czeslaw-mozil-i-maria-rotkiel-w-akcji-ing,388926,artykul.html

Jak wynika z badania „Porozmawiajmy o pieniądzach” zrealizowanego przez firmę Difference dla ING Banku Śląskiego, mimo iż rozmowa o pieniądzach jest dla Polaków naturalna, to jednak budzi wiele trudności, napięć i negatywnych emocji. Dla prawie 1/4 Polaków rozmawianie o finansach jest źródłem konfliktów, a dla 20% ankietowanych ten temat jest zbyt skomplikowany*. Z kolei u części badanych rozmowa o pieniądzach budzi silne emocje, takie jak strach.

W najnowszej akcji społecznej ING po raz kolejny zachęca Polaków do działania – tym razem podpowiadając jak pracować nad tym, aby nasze rozmowy o pieniądzach były łatwiejsze i przekładały się na lepsze zarządzanie swoimi pieniędzmi. Jako formę przekazu ING wybrało niebanalny format stand-upów i podcastów „Porozmawiajmy o pieniądzach” z udziałem muzyka Czesława Mozila i psycholog Marii Rotkiel. Wszystkie odcinki oraz materiały edukacyjne będą dostępne na platformie www.ing.pl/lp/porozmawiajmy-o-pieniadzach

- Inspiracją do naszej platformy były wyniki badań, które wskazują na wiele trudności i problemów w rozmowach o pieniądzach. Mimo że dla 68% Polaków finanse są naturalnym tematem, to aż 25% z nich w sprawach finansowych woli poszukać odpowiedzi w internecie niż prosić o radę najbliższych, a 16% deklaruje, że nie lubi rozmawiać z partnerem o pieniądzach. Chcemy pomóc zrozumieć skąd wynikają te napięcia i ułatwić prowadzenie rozmów o finansach. Jeśli zaczniemy chętniej i z mniejszym trudem o nich rozmawiać, to będzie dopiero początek zmiany, która ma pozytywny wpływ na zarządzanie domowym budżetem i stan naszych finansów. W ING wierzymy, że tę zmianę warto wspierać i przyspieszać, bo pieniądze to temat, który dotyczy każdego z nas – mówi Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.

Akcja społeczna „Porozmawiajmy o pieniądzach“ porusza różne perspektywy, które wpływają na nasze myślenie o finansach. Mogą one wynikać z płci, różnic pokoleniowych, statusu ekonomicznego, czy po prostu z życiowych doświadczeń. Mamy różne punkty widzenia, różne emocje i indywidualne potrzeby. Warto rozmawiać o pieniądzach, trzeba tylko znaleźć wspólny język.

- Dopiero gdy zrozumiemy różnice w naszych spojrzeniach na finanse, będziemy mogli znaleźć wspólny język. Aby nauczyć się rozmawiania o pieniądzach trzeba spojrzeć na nie z innej perspektywy – tej drugiej strony, czyli strony naszego rozmówcy. Dlatego razem z moimi gośćmi poszukamy różnych ujęć i pokażemy jak lepiej rozmawiać o pieniądzach – podkreśla Maria Rotkiel, psycholog, ekspert prowadzący podcasty „Porozmawiajmy o pieniądzach“.

Wydawałoby się, że pieniądze to codzienny temat. Jednak dopóki o nich nie rozmawiamy, tak nam się tylko wydaje. Można się tego nauczyć. Rozmowa o finansach, o domowym budżecie to ważny element codziennego życia. I tak właśnie pozytywna, szczera rozmowa o finansach stała się idealnym pomysłem na stand-upy. Kiedy podejdziemy do czegoś z humorem przestaniemy się tego bać – dodaje Czesław Mozil, artysta stand-upów „Porozmawiajmy o pieniądzach“.

Rozmowa o pieniądzach to pierwszy i niezbędny krok do ogarnięcia swoich finansów. Ważne żeby była prowadzona otwarcie i w przystępny sposób – po prostu. To pomoże przełamać finansowe tabu a potem może być już tylko łatwiej, np. z Aplikacją Moje ING, która aktywnie wspiera w zarządzaniu finansami – podpowiada, przypomina, proponuje spersonalizowane rozwiązania. Dzięki temu klienci ING łatwiej mogą robić swoje i iść do przodu w nowej sytuacji.

  • Zakres działań: digital (internet + social media)
  • Idea i kreacja akcji: agencja GONG
  • Zakup mediów: MullenLowe MediaHub
  • Reżyseria standupów: Maciej Buchwald
  • Produkcja: dom produkcyjny Film Produkcja

Źródło: ING BANK ŚLĄSKI S.A.

www.ingbank.pl

Dodatkowe informacje:

*Badanie CAWI „Porozmawiajmy o pieniądzach” na reprezentatywnej próbie Polaków N=1000 zrealizowane w czerwcu 2020 przez firmę Difference dla ING Banku Śląskiego.
*Badanie ilościowe, przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej próbie Polaków, dla ING Banku Śląskiego. Zrealizowane w listopadzie 2019 r. przez firmę Difference

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764