logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

"Przystanek Miasto 2017" - rusza projekt "Gazety Wyborczej" i Radia TOK FM

  PR 01.12.2017, przeczytano 518 razy
ilustracjastrzałka

W piątek, 1 grudnia br. na łamach "Gazety Wyborczej" i w Radiu TOK FM rozpoczął się projekt "Przystanek Miasto 2017", czyli wielka dyskusja o przyszłości polskich miast. Dokładnie 10 lat po pierwszej edycji "Przystanku" dziennikarze, czytelnicy i słuchacze będą wspólnie sprawdzać, jakie są współczesne miasta w Polsce i czego oczekują ich mieszkańcy - dzięki publikacjom, specjalnym debatom, a także wyjątkowemu sondażowi uwzględniającemu głosy ponad 16 tys. respondentów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_przystanek-miasto-2017_---rusza-projekt-_gazety-wyborczej_-i-radia-tok-fm,34679,artykul.html

„Przystanek Miasto 2017” to wielkie badanie i projekt redakcyjny „Gazety Wyborczej” i Radia TOK FM, w który zaangażowanych jest 19 miast. Jego celem jest przedstawienie wyjątkowej opowieści o największych miejscowościach w kraju oraz pobudzenie rozmowy o ich rozwoju i ofercie dla mieszkańców, zwłaszcza w lokalnej społeczności. Twórcy projektu chcą poszukać odpowiedzi m.in. na pytania: czy za 10 lat - z powodu wyczerpania funduszy unijnych i zapaści demograficznej - skończy się „złota era” polskich miast; czy po latach ożywienia partycypacja obywatelska jest w kryzysie; jak rewolucja ekologiczna i cyfrowo-technologiczna zmieni nasze miasta; czy grozi nam recentralizacja w zarządzaniu miastami.

Dokładnie 10 lat temu „Gazeta Wyborcza” przeprowadziła kampanię „Przystanek Miasto 2007” - ogólnopolską debatę o przyszłości polskich miast, które stanęły przed niepowtarzalną, historyczną wręcz szansą wsparcia swego rozwoju funduszami unijnymi. W roku 2007 pierwsze poważne przedsięwzięcia były już w toku, dlatego kampania stawiała pytania o akceptację dla kierunków tych zmian, o poziom satysfakcji mieszkańców z warunków życia w ich miastach, o ich oczekiwania.

- Po dziesięciu latach chcemy się znów na chwilę zatrzymać, wysiąść na „Przystanku Miasto” i zobaczyć, jak daleko zajechaliśmy. Przyjrzymy się, jak dziś wyglądają nasze miasta i jak się w nich teraz żyje. Zastanowimy się też wspólnie z mieszkańcami, jak powinien wyglądać „Przystanek Miasto 2027” –
mówi Wojciech Bartkowiak, szef redakcji lokalnych „Gazety Wyborczej”.

Dziś – 1 grudnia br. w ogólnopolskiej „Gazecie Wyborczej” i na Wyborcza.pl ukazały się pierwsze wyniki nowego badania sondażowego, a w nich: jak oceniamy nasze miasta, co w nich lubimy, a co nam przeszkadza. „Gazeta Wyborcza" zleciła badanie 19 polskich miast - dzięki niemu dowiemy się, jak mieszkańcy postrzegają swoje miasto, jak identyfikują jego słabe i mocne strony oraz czego oczekują od władz. Firma Kantar Millward Brown spytała ponad 16 tysięcy osób w wieku powyżej 18 lat o komunikację publiczną, uchodźców, pracę, sport, kulturę i wiele innych spraw. Miasta zostały porównane ze sobą, by sprawdzić, jak wielkie metropolie różnią się od mniejszych miejscowości oraz czy stereotypowy pogląd o różnicach w poglądach i aspiracjach między Polską wschodnią i zachodnią ma związek z rzeczywistością.

Publikacje pod hasłem „Przystanek Miasto 2017” będą się pojawiać na łamach „Gazety Wyborczej” przez cały grudzień. Co piątek czytelnicy znajdą je w ogólnopolskim wydaniu, ale projekt będzie przede wszystkim obecny na lokalnych stronach dziennika – w każdym z miast pod indywidualnym tytułem, np. „Przystanek Poznań 2017” czy „Przystanek Wrocław 2017”. W serwisie Wyborcza.pl ruszy strona Wyborcza.pl/przystanekmiasto agregująca wszystkie publikacje powstałe w ramach projektu. Materiały będą też dostępne w lokalnych serwisach Wyborcza.pl.

Przez cały czas trwania „Przystanku Miasto 2017” Radio TOK FM będzie analizować wyniki badań wraz z ekspertami oraz prowadzić rozmowy ze słuchaczami o jakości życia w ich miastach.

Dyskusję w ramach projektu będą poszerzać też dwie debaty, organizowane przez „Gazetę Wyborczą” w warszawskiej siedzibie redakcji. Pierwsza z nich odbędzie się 15 grudnia br. pod hasłem „Koniec złotej ery polskich miast?”, a głos zabiorą w niej eksperci, aktywiści miejscy, politycy oraz sami mieszkańcy.

„Przystanek Miasto 2017" wspiera autopromocja na łamach „Gazety Wyborczej”, w serwisie Wyborcza.pl oraz na profilach dziennika w mediach społecznościowych.

Partnerzy projektu to 18 miast i Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, w których przeprowadzono badanie.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764