logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Przystanek Wajda”. Kino Andrzeja Wajdy opowiada historię na wiatach AMS

  PR 04.04.2019, przeczytano 1066 razy
ilustracjastrzałka

O wielkim znaczeniu wystawy WAJDA w Muzeum Narodowym w Krakowie, już na kilka tygodni przed jej otwarciem, mogli przekonać się mieszkańcy największych miast w całej Polsce. Ikoniczne fotosy z filmów Mistrza wkomponowane w miejski pejzaż ponownie rozbudziły wyobraźnię: Szczecina, Gdańska, Poznania, Warszawy, Łodzi, Wrocławia, Katowic i Krakowa. Pomysłodawcą i Mecenasem intrygującej kampanii „Przystanek WAJDA” w miejskiej przestrzeni jest firma AMS – partner MNK.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_przystanek-wajda_.-kino-andrzeja-wajdy-opowiada-historie-na-wiatach-ams,381937,artykul.html

Wybór miejsc, w których powstały zjawiskowe przystanki dedykowane twórcy Wesela nie był przypadkowy. To bowiem miasta, których historia (nieraz bardzo burzliwa) wybrzmiewała w filmach Andrzeja Wajdy. W pamięci widzów na stałe zapisały się obrazy powstańczej Warszawy – z Kanału, prężnie rozwijającej się Łodzi z Ziemi obiecanej, rosnącej w siłę Nowej Huty z Człowieka z marmuru czy Gdańska – wypełnionego tłumem stoczniowców zagrzewających wszystkich Polaków do walki o wolność z Człowieka z żelaza.

Także forma prezentacji jest nieprzypadkowa. Całe przystanki AMS zostały dedykowane wyłącznie projektowi i oklejone fotosami z filmów związanymi z danymi miejscami. Czekając na  autobus lub tramwaj na „Przystanku WAJDA” przeniesiemy się więc do legendarnych filmowych światów reżysera. Dodatkową atrakcją będzie towarzysząca projektowi interaktywna mapa przedstawiająca filmowy szlak Andrzeja Wajdy w Krakowie. To przedsmak tego, co czeka na zwiedzających ekspozycję WAJDA w MNK. – Współtworzą ją przede wszystkim rozpoznawalne motywy ikonograficzne z filmów Wajdy, stanowiące o zasobie naszej wyobraźni. Nie mam wątpliwości, że wystawa będzie panoramą jednego z najwybitniejszych reżyserów światowego kina – mówi dr hab. Andrzej Betlej, dyrektor Muzeum Narodowego w Krakowie.

„Przystanek WAJDA” można znaleźć w następujących miastach:

  • Gdańsk, Jana z Kolna, pl. Solidarności (Nowy Port)
  • Katowice, ul. Roździeńskiego, Uniwersytecka
  • Kraków, Konopnickiej, Centrum Kongresowe ICE (kierunek DH Jubilat)
  • Kraków, Al. Solidarności, Struga (kierunek Pl. Centralny)
  • Kraków, Teatr Słowackiego, Basztowa
  • Łódź, Zachodnia, Manufaktura
  • Poznań, ul. Towarowa, al. Niepodległości (Święty Marcin)
  • Szczecin, Firlika, Stocznia Szczecińska (kierunek Ludowa)
  • Warszawa, Hotel Bristol 02
  • Wrocław, ul. Łącznik-Stawowa, Kołłątaja (Borowska)

Pomysłodawcą i Mecenasem projektu „Przystanek WAJDA” jest firma AMS – partner Muzeum Narodowego w Krakowie. Koncepcja artystyczna – MNK. Współpraca: Krakowskie Biuro Festiwalowe. Kampania potrwa do końca kwietnia 2019 roku.

Źródło: AMS

www.ams.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764