logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Roll-up gate”: Amnesty International zaniepokojona reakcją Ziobry na stanowisko RPO

   13.08.2016, przeczytano 1361 razy

Amnesty International opublikowała oświadczenie, w którym odnosi się do ostatniej reakcji Ministra Sprawiedliwości Zbigniewa Ziobro na stanowisko Rzecznika Praw Obywatelskich. RPO zabrał głos w sprawie kwestionowanego przez Ziobrę wyroku skazującego drukarza, który odmówił wykonania zlecenia na roll up dla fundacji LGBT. Poniżej przytaczamy pełen tekst oświadczenia:


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_roll-up-gate_%3A-amnesty-international-zaniepokojona-reakcja-ziobry-na-stanowisko-rpo,29589,artykul.html

Amnesty International wyraża zaniepokojenie wypowiedzią Pana Ministra Zbigniewa Ziobry dla Polskiej Agencji Prasowej opublikowanej dnia 10 sierpnia br., w której Pan Minister publicznie zakwestionował działania Rzecznika Praw Obywatelskich i opinię przedstawioną w sprawie odmówienia wykonania usługi zleconej przez Fundację LGBT Business Forum, która jest przedmiotem postępowania przed Sądem Rejonowym w Łodzi.

Rzecznik Praw Obywatelskich stoi na straży praw i wolności człowieka i jest w swojej działalności niezawisły i niezależny od innych organów państwowych, co zagwarantowano w Konstytucji RP.

Pełniąc swoją rolę Rzecznik Praw Obywatelskich może również wystąpić do sądu z opinią w sprawach indywidualnych, a do kompetencji niezawisłego sądu należy decyzja jak się do tej opinii odniesie.

Minimalne standardy dla funkcjonowania urzędu Rzecznika Praw Obywatelskich, określone również w dokumentach międzynarodowych, obejmują m.in. funkcjonalną i instytucjonalną niezależność od rządu i autonomię urzędu Rzecznika.

Rzecznik Praw Obywatelskich podejmuje sprawy dotyczące praw osób należących do różnych grup społecznych w bardzo szerokim zakresie, bada, czy wskutek działania lub zaniechania organów, organizacji i instytucji, obowiązanych do przestrzegania i realizacji tych wolności i praw, nie nastąpiło naruszenie prawa i stoi na straży realizacji zasady równego traktowania. Dlatego żadne naciski, szczególnie ze strony władzy wykonawczej, nie powinny mieć miejsca.

Źródło: Amnesty International Polska

amnesty.org.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710 obiektach wykazała, że w I kwartale br. ruch w galeriach spadł o blisko 5% rdr. Natomiast odwiedzających było o niecały 1% mniej niż rok wcześniej. Częstotliwość wizyt zmniejszyła się rok do roku o ponad 4%, za to zwiększył się czas spędzany w tego typu placówkach. Ostatnio był średnio dłuższy o ponad 2...
Leasing uwolniony z papieru po 24 latach?
Czy umowę leasingu, podobnie jak umowę kredytu lub pożyczki, będzie można wreszcie zawrzeć elektronicznie? Jest projekt ustawy, który usuwa archaiczny nakaz zachowania formy pisemnej, obowiązujący od 2000 roku . Oszczędności z wyeliminowania papierowych umów leasingu mogą wynieść ok. 15 mln zł rocznie – szacuje Carsmile.
Co Polacy kupują przez internet? Trendy w e-commerce
Klienci, którzy przyzwyczaili się do kupowania w sieci, są w niej coraz aktywniejsi. W konsekwencji z roku na rok w wielu kategoriach poziom wydatków rośnie, a co za tym idzie, zwiększa się także wartość polskiego rynku e-commerce.
Zetki o Zetkach. Jakie jest pokolenie Zet w Polsce?
Roszczeniowi małolaci, którym nie chce się pracować, przyklejeni do smartfona i liczący się jedynie z opinią influencerów? O generacji Zet krąży wiele mitów. Co jest jednak najważniejsze dla osób urodzonych w latach 1997-2012? Jacy powinni być ich zdaniem pracodawcy? Na co najczęściej wydają pieniądze? Czy gromadzą...
Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764