logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

„Słodkie lisa ucha berety” – unikalne cechy marki w komunikacji Aliexpress

  PR 05.12.2019, przeczytano 296 razy
ilustracjastrzałka

Zakupy na AliExpress to doświadczenie niespotykane w innych sklepach internetowych. Współtworzone jest na równi przez markę, sam serwis, jego jedyny w swoim rodzaju interfejs, kolosalną bazę produktów, sposób dostawy oraz samych użytkowników. Jak AliExpress wykorzystuje to w swojej komunikacji w mediach społecznościowych?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_slodkie-lisa-ucha-berety_-%E2%80%93-unikalne-cechy-marki-w--komunikacji-aliexpress,384978,artykul.html

Kapcie w kształcie różowych świnek to „krótkie futro pluszowe”, pokrowiec na pilota to „zdalnego sterowania osłona”, a szczotka do włosów ze skrytką (!) – „grzebień z tajemnicy przedziału”. Brzmi intrygująco? Takie właśnie opisy zdjęć można znaleźć na polskich profilach marki.

Komunikacja spójna z marką

Celem nowej koncepcji komunikacji na Facebooku oraz Instagramie jest przede wszystkim spójność z charakterem platformy i jej postrzegania wśród użytkowników. Na AliExpress odkryć można zarówno brelok do kluczy za $0.90 jak i złoty tron za $1 700. Wokół marki spontanicznie wytworzyły się społeczności, które wymieniają się linkami do polecanych i sprawdzonych produktów czy kuponami zniżkowymi. Komunikacja zachęca więc użytkowników do radosnej i beztroskiej zabawy zakupami oraz do „odkrywania” milionów produktów.

- Za sprawą naszej komunikacji chcieliśmy wzmocnić obraz marki w świadomości użytkowników pokazując, że AliExpress ma też dystans do samego siebie i w SoMe liczy się autentyczność. – mówi Olga Zambon, Business Development Expert w Alibaba Group.

ilustracjastrzałka

Produkt na głównym miejscu

Nietypowy, zaskakujący koncept nie zapomina o tym, co najważniejsze – wciąż to produkt jest na pierwszym planie. W przypadku AliExpress słowa Winstona Grooma “życie jest jak pudełko czekoladek” nabierają nowego znaczenia. Nawet szukając “zwykłego” przedmiotu zawsze trafimy na coś nietypowego. W swoich kanałach w mediach społecznościowych marka pokazuje produkty wyselekcjonowane spośród setek tysięcy artykułów z dziesiątek kategorii dostępnych w sklepie internetowym.

- Wybieramy produkty z potencjałem memetycznym, dopasowane kontekstowo chociażby do pory roku, świąt okazjonalnych lub aktualnych trendów – mówi Aleksandra Zasławska z agencji Monday odpowiedzialnej za nową koncepcję komunikacji marki.

ilustracjastrzałka

Translator, który stał się inspiracją

Za tłumaczeniem opisów produktów dostępnych na AliExpress stoi translator, który zwykły opis zamienia w poezję. Beret z uszami, który podpisany jest jako „słodkie lisa ucha berety” to fragment opisu wzięty bezpośrednio ze strony produktu. Podobne tłumaczenia są dobrze znane wszystkim użytkownikom sklepu – to właśnie one stały się inspiracją dla całej komunikacji. Dodatkowo opisy postów kontekstowo łączą się z prezentowanym produktem.

Nowa koncepcja spotkała się z wieloma pozytywnymi reakcjami wśród odbiorców. Użytkownicy chwalą markę za dystans do siebie, wchodzą w interakcję, co wpływa na zasięg i zaangażowanie na profilach marki. Idea została także zauważona i doceniona przez ekspertów – agencja komunikacji Monday otrzymała za nią wyróżnienie w tegorocznej edycji konkursu niezależnej kreacji w reklamie - Kreatura 2019.

Źródło: Monday

www.mondaypr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Tak uśmiech, jak i grymas, to niewerbalne sposoby komunikacji międzyludzkiej. Umiejętność odszyfrowania tego, co oznaczają, to prawie jak czytanie w myślach. Już niedługo taki dar posiądzie biznes. Według firm analitycznych, sektor światowej gospodarki zajmujący się automatycznym rozpoznawaniem emocji już w 2021 osiągnie wartość 40 mld USD, a zaledwie 3 lata później...
Reputacja stanowi 63 proc. wartości rynkowej przedsiębiorstwa
Według najnowszego badania przeprowadzonego przez Weber Shandwick, globalną sieć działającą w obszarze komunikacji i zaangażowania, reputacja ma coraz większe znaczenie i staje się jednym z najważniejszych czynników wpływających na wyniki finansowe przedsiębiorstw. Zdaniem ankietowanych przedstawicieli wyższych kadr kierowniczych, reputacja odpowiedzialna jest średnio za...
Zmiany i wyzwania w handlu 4.0 – technologie w służbie maszynowej
Rozważania na temat cyfrowej transformacji w sektorze internetowego handlu zdają się mieć nieco groteskowy charakter, z racji tego, że każda platforma sprzedażowa opiera większość swojego funkcjonowania na nowych technologiach. Mimo wszystko, wchodząc w nowy rok, warto przeanalizować dynamikę rozwoju IT i e-handlu w branżach, z którymi najtrudniej utożsamić nam...
Adidasy, aspiryna czy pampersy to przykłady nazw, dawniej wyłącznie własnych, które dziś znaczą więcej niż kiedyś. Słowem adidasy możemy nazwać każde buty sportowe, aspiryna to po prostu lek na przeziębienie i grypę, a pampers znaczy tyle, co jednorazowa pieluszka. Niektóre z tych słów już zupełnie przestały być kojarzone z nazwą marki lub produktu, a...
Marketing u dewelopera - rozwiązania zwiększające sprzedaż nieruchomości
Branża deweloperska opiera się na ludziach i relacjach. Nowe technologie i rozwiązania, które zdominowały wiele innych gałęzi gospodarki, i w tym przypadku mogą stanowić efektywne narzędzie do zarządzania tymi relacjami. W jaki sposób wykorzystać je, aby prowadzić skuteczny marketing w branży deweloperskiej? Odpowiedź poniżej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764