logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

„Słodkie lisa ucha berety” – unikalne cechy marki w komunikacji Aliexpress

  PR 05.12.2019, przeczytano 386 razy
ilustracjastrzałka

Zakupy na AliExpress to doświadczenie niespotykane w innych sklepach internetowych. Współtworzone jest na równi przez markę, sam serwis, jego jedyny w swoim rodzaju interfejs, kolosalną bazę produktów, sposób dostawy oraz samych użytkowników. Jak AliExpress wykorzystuje to w swojej komunikacji w mediach społecznościowych?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_slodkie-lisa-ucha-berety_-%E2%80%93-unikalne-cechy-marki-w--komunikacji-aliexpress,384978,artykul.html

Kapcie w kształcie różowych świnek to „krótkie futro pluszowe”, pokrowiec na pilota to „zdalnego sterowania osłona”, a szczotka do włosów ze skrytką (!) – „grzebień z tajemnicy przedziału”. Brzmi intrygująco? Takie właśnie opisy zdjęć można znaleźć na polskich profilach marki.

Komunikacja spójna z marką

Celem nowej koncepcji komunikacji na Facebooku oraz Instagramie jest przede wszystkim spójność z charakterem platformy i jej postrzegania wśród użytkowników. Na AliExpress odkryć można zarówno brelok do kluczy za $0.90 jak i złoty tron za $1 700. Wokół marki spontanicznie wytworzyły się społeczności, które wymieniają się linkami do polecanych i sprawdzonych produktów czy kuponami zniżkowymi. Komunikacja zachęca więc użytkowników do radosnej i beztroskiej zabawy zakupami oraz do „odkrywania” milionów produktów.

- Za sprawą naszej komunikacji chcieliśmy wzmocnić obraz marki w świadomości użytkowników pokazując, że AliExpress ma też dystans do samego siebie i w SoMe liczy się autentyczność. – mówi Olga Zambon, Business Development Expert w Alibaba Group.

ilustracjastrzałka

Produkt na głównym miejscu

Nietypowy, zaskakujący koncept nie zapomina o tym, co najważniejsze – wciąż to produkt jest na pierwszym planie. W przypadku AliExpress słowa Winstona Grooma “życie jest jak pudełko czekoladek” nabierają nowego znaczenia. Nawet szukając “zwykłego” przedmiotu zawsze trafimy na coś nietypowego. W swoich kanałach w mediach społecznościowych marka pokazuje produkty wyselekcjonowane spośród setek tysięcy artykułów z dziesiątek kategorii dostępnych w sklepie internetowym.

- Wybieramy produkty z potencjałem memetycznym, dopasowane kontekstowo chociażby do pory roku, świąt okazjonalnych lub aktualnych trendów – mówi Aleksandra Zasławska z agencji Monday odpowiedzialnej za nową koncepcję komunikacji marki.

ilustracjastrzałka

Translator, który stał się inspiracją

Za tłumaczeniem opisów produktów dostępnych na AliExpress stoi translator, który zwykły opis zamienia w poezję. Beret z uszami, który podpisany jest jako „słodkie lisa ucha berety” to fragment opisu wzięty bezpośrednio ze strony produktu. Podobne tłumaczenia są dobrze znane wszystkim użytkownikom sklepu – to właśnie one stały się inspiracją dla całej komunikacji. Dodatkowo opisy postów kontekstowo łączą się z prezentowanym produktem.

Nowa koncepcja spotkała się z wieloma pozytywnymi reakcjami wśród odbiorców. Użytkownicy chwalą markę za dystans do siebie, wchodzą w interakcję, co wpływa na zasięg i zaangażowanie na profilach marki. Idea została także zauważona i doceniona przez ekspertów – agencja komunikacji Monday otrzymała za nią wyróżnienie w tegorocznej edycji konkursu niezależnej kreacji w reklamie - Kreatura 2019.

Źródło: Monday

www.mondaypr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowe funkcjonalności dla sklepów: Grupa Domodi
Nie od dziś e-commerce jest dla wielu ludzi naturalnym miejscem robienia zakupów. Jednak w dobie ostatnich wydarzeń na świecie sprzedaż online zanotowała bardzo dynamiczny wzrost. Krótki czas, jaki towarzyszył temu zjawisku był związany z nowymi wyzwaniami, na które wiele branż nie było gotowych. Elastyczne podejście, szybkość reakcji i bieżąca analiza potrzeb konsumenta są...
#Zostańwdomu - kwarantanna a sposoby komunikacji marek
Pandemia koronawirusa obejmuje już 184 kraje[1]. Sytuacja ta wpływa na każdą sferę życia, również gospodarkę. Firmy, którym przyszło zmierzyć się z globalną epidemią, zmuszane są do przekształceń zarówno w swojej ofercie, jak i sposobie komunikacji. Dla wielu z nich głównym kanałem do kontaktu z klientami są media społecznościowe, w tym Instagram. Dla ich klientów,...
Search intent, czyli SEO kierowane emocjami i potrzebami
Jaką treść publikować, by osiągnąć dobre wyniki SEO w 2020 roku? Czym są mikromomenty i czy da się odpowiadać na intencje użytkowników organicznych w SEO?
W świecie sportu nie dzieje się najlepiej. Wszystkie większe imprezy sportowe zostały odwołane, a część wydarzeń przeniosła się do online. W wielu przypadkach takie działanie jest jednak po prostu niemożliwe, ze względu na naturę i kontaktowość wielu dyscyplin sportowych. Co nowa sytuacja oznacza dla marek związanych ze sportem? Jak digital zyskuje w obliczu tej...
Nie jest tajemnicą fakt, że obecna sytuacja epidemiologiczna będzie miała negatywny wpływ na część biznesu. Rząd wprowadził "tarczą antykryzysową", ale działania wspierające przedsiębiorców prowadzą również marki.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764