logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Spoko - Społeczny Kosz” - Pierwszy tego typu projekt w Polsce

  PR 30.08.2019, przeczytano 1705 razy

„SPOKO - Społeczny Kosz” to inicjatywa Fundacji Rozwoju Społecznej Odpowiedzialności HELISA. Ideą SPOKO jest łączenie ze sobą możliwości produkcyjnych organizacji pozarządowych (NGO) ze zidentyfikowanymi potrzebami BIZNESU. Start projektu to wyjście na rynek z ofertą zestawów prezentowych zawierających produkty wytwarzane przez NGO-sy. Zestawy SPOKO stanowią alternatywę dla tradycyjnych koszy prezentowych. Dochód ze sprzedaży za pośrednictwem Spoko Funduszu będzie wpierał dalszy rozwój organizacji z sektora ekonomii społecznej. Operatorem projektu, który zadba o dostosowanie produktu do potrzeb biznesu, został doświadczony podmiot na rynku usług komercyjnych – Studio 102 z Gdyni, a wspiera go Pracownia Mamy Wenę. Ambasadorem projektu jest Marszałek Województwa Pomorskiego Mieczysław Struk oraz Prezydent Pracodawców Pomorza Zbigniew Canowiecki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_spoko---spoleczny-kosz_---pierwszy-tego-typu-projekt-w-polsce,383767,artykul.html

Łączenie ze sobą organizacji z sektora ekonomii społecznej i biznesu to korespondencja możliwości jednej strony (NGO) i potrzeb drugiej (Biznes). W projekcie SPOKO uczestniczą osoby, które mają doświadczenie we współpracy zarówno z NGO-sami, jaki i BIZNESEM. Dzięki temu w SPOKO będą mogły powstawać narzędzia wspierające rozwój organizacji z sektora ekonomii społecznej, a firmom dostarczały alternatyw dla rozwiązań, z których już dzisiaj korzystają.

Pierwszym tego typu rozwiązaniem są ZESTAWY PREZENTOWE zawierające regionalne produkty spożywcze i przedmioty codziennego użytku. Kryteria doboru produktów są proste. Po pierwsze powinny być społeczne, a więc wytwarzane przez organizacje pozarządowe, a po drugie regionalne. Staramy się, aby były jak najbardziej ekologiczne. Nadrzędnym kryterium doboru DOSTAWCÓW jest jakość, której oczekują firmy oraz gotowość do realizowania wymagań rynku, czyli  zapewnienie ciągłości dostaw, terminowości realizacji i powtarzalność produktu.

ilustracjastrzałka

Zespół SPOKO przez pół roku weryfikował kilkudziesięciu potencjalnych dostawców, którzy trafili do naszego Społecznego Kosza i ostatecznie wytypował początkową listę składającą się z 13 firm społecznych (fundacje i spółdzielnie socjalne), które będą pierwszymi beneficjentami projektu.

Firmy, które nie spełniły początkowych założeń będą również czerpały korzyści z inicjatywy SPOKO - Społeczny Kosz. Założeniem projektu jest łączenie i realizacja potrzeb obydwu stron. Dlatego też nieodłącznym elementem SPOKO, jest utworzony FUNDUSZ, do którego trafiają wszystkie środki, które po odliczeniu kosztów prowadzenia projektu, uda się zgromadzić. Działania jakie wykonujemy w ramach prowadzenia projektu SPOKO nie mają na celu osiągnięcia zysku, lecz zwiększanie możliwości i zakresu funkcjonowania przedsięwzięcia.

Każdy przedsiębiorca społeczny, niezależnie od tego czy już jest naszym dostawcą, może złożyć wniosek, ubiegając się o przyznanie wsparcia. Komisja składająca się z ekspertów, przeanalizuje nadesłane aplikacje i wybierze najlepiej spełniające warunki FUNDUSZU. Co ważne przyznane środki nie zostaną przekazane w formie gotówki, ale trafiają do przedsiębiorstw w postaci indywidualnie dobranych rozwiązań.

ilustracjastrzałka

Naszym celem jest wspieranie rozwoju, np. zakup nowych maszyn, zaprojektowanie opakowań, sfinansowanie pobytu na targach tematycznych czy pomoc i wsparcie ekspertów. Każdy aplikujący ma możliwość otrzymania od nas profesjonalnej porady, która pozwoli mu podnieść efektywność pracy i zwiększyć możliwości biznesowe prowadzonej działalności.

ilustracjastrzałka

Zestawy prezentowe SPOKO mają formę pudełek, których branding jest dostosowany do oczekiwań współczesnych firm. W przeciwieństwie to typowych gadżetów, upominków, czy zestawów, pudełko SPOKO nie daje możliwości pełnej personalizacji. Klient będzie mógł umieścić logo swojej firmy jedynie na naklejce zlokalizowanej w konkretnym miejscu. Dlaczego? Zestawy SPOKO to coś więcej niż produkt. Wartością zestawu jest IDEA za nim stojąca i to ona jest atrakcyjna dla firm, które za pośrednictwem strony www.jestesmyspoko.pl.  kupią taki zestaw. Firmy obdarowując klienta lub partnera takim prezentem, komunikują swoje wartości. Tym samym tworzymy gotowe rozwiązania dla firm, które mogą je włączyć do swojej strategii CSR i dołączyć do grona firm SPOKO. Każdy zakup będzie uhonorowany Certyfikatem Jesteśmy SPOKO!

ilustracjastrzałka

Źródło: Studio 102

www.studio102.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Jesteśmy przyszłością druku” – Mimaki na targach drupa
Firma Mimaki Europe, producent technologii druku atramentowego i cięcia, ogłosiła dzisiaj, że będzie obecna na targach drupa (Dusseldorf, Niemcy, 28 maja – 7 czerwca 2024 r.) wraz ze swoimi globalnymi parterami i nadrzędną marką Mimaki Engineering Co. Ltd. Zgodnie z hasłem targów drupa „Tworzymy przyszłość”, firma Mimaki wykorzysta swoje...
Kerris z obsługą mediową dla Andermatt Polska
Do grona klientów KERRIS dołączył Andermatt Polska, światowy lider w rozwoju, produkcji i dystrybucji biologicznych rozwiązań dla rolnictwa. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę działań w obszarze performance marketingu i social ads.
Hanna Dworak awansowała w agencji Enyo
Hanna Dworak awansowała w strukturach agencji Enyo – obecnie jako Senior Project Manager zarządza 8-osobowym zespołem. W Enyo pracuje od roku, do tej pory na stanowisku Project Manager. Jednym z jej pierwszych zadań w nowej roli była produkcja sesji zdjęciowej ogłaszającej nową ambasadorkę Lancôme - Igę Świątek.
Salestube rozpoczyna współpracę z Notino
Spółka MarTech & e-commerce connected Salestube została wybrana przez największy beauty e-shop w Europie markę Notino na partnera w obszarze MarTech. Salestube dostarczy klientowi licencję Google Analytics 360 oraz zapewni wsparcie analityczne ze strony ekspertów w dziedzinie Web Analytics oraz Data Science dla zespołu marketingowego perfumerii w zakresie wykorzystania...
Kampania społeczna „Teraz mnie widzisz” dostrzeżona i doceniona
Niewidzialność osób z niepełnosprawnościami była tematem przewodnim szóstej kampanii społecznej Fundacji Avalon, która właśnie dobiegła końca. Jej celem było sprowokowanie społeczeństwa do otwarcia oczu na potrzeby tej największej mniejszości, będącej jego integralną częścią i posiadającą takie sama prawa i potrzeby jak każdy z nas.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764