logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Stop molestowaniu w miejscach publicznych” – nowa akcja społeczna „Wysokich Obcasów”

  PR 12.09.2022, przeczytano 450 razy

Redakcja „Wysokich Obcasów” zainicjowała nową akcję, która ma na celu walkę z molestowaniem w miejscach publicznych. Partnerem działań jest firma L’Oréal Paris, organizator akcji „STAND UP – sprzeciw się molestowaniu w miejscach publicznych”, prowadzonej z Centrum Praw Kobiet i Right To Be. Projekt „STOP molestowaniu w miejscach publicznych” rozpoczął się 7 września i potrwa do końca 2022 r.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_stop-molestowaniu-w-miejscach-publicznych_-%E2%80%93-nowa-akcja-spoleczna-_wysokich-obcasow_,397188,artykul.html

„Wysokie Obcasy” oraz L’Oréal Paris wymarzyły sobie świat bez „ulicznego” molestowania –  świat, w którym dziewczynki i kobiety, jak również chłopcy i mężczyźni, mogą czuć się bezpiecznie. Obecne statystyki nie pozostawiają bowiem złudzeń - według badania Ipsos zamówionego przez L’Oréal Paris aż 84% Polek doświadczyło molestowania w miejscu publicznym.  

Bardzo często w sytuacji molestowania dziewczynki i kobiety czują się bezradne, speszone i zażenowane –  nie wiedzą, jak zareagować i zwykle nie reagują. Nowa akcja społeczna „Wysokich Obcasów” pokaże, że nie musi tak być – molestowanej lub molestowanemu można, a wręcz trzeba pomóc. Skutecznym i pomysłowym sposobem na reakcję jest opracowana przez L'Oréal Paris i organizację Right To Be tzw. metodologia 5D: distract, delegate, document, delay, direct – dekoncentruj, dołącz innych, dokumentuj, dojdź do głosu, daj wsparcie.

W ramach kampanii „STOP molestowaniu w miejscach publicznych” na łamach „Wysokich Obcasów”, „Wolnej Soboty”, „Wysokich Obcasów Extra” oraz w serwisach Wysokieobcasy.pl i Instytutu Dobrego Życia - Wysokieobcasy.pl/Instytut ukażą się materiały dotyczące definicji publicznego molestowania, skali tego zjawiska oraz metod radzenia sobie z tym problemem. Temat zostanie pokazany z różnych perspektyw – prawnego, psychologicznego, socjologicznego, także z punktu widzenia mężczyzn. O swoich doświadczeniach opowiedzą artystki i influencerki, jak również czytelniczki „Wysokich Obcasów” – w swoich listach do redakcji. Częścią działań będą też reportaże, analizy badania Ipsos oraz rozmowy z antropologiem, pedagożką i aktywistką. Pierwsze artykuły można już przeczytać na Wysokieobcasy.pl - tutaj.  

Oprócz publikacji projekt „STOP molestowaniu w miejscach publicznych” obejmie podcasty, materiały wideo oraz spotkanie na żywo, zaplanowane na 22 października br. w Warszawie. Złoży się na nie kilka paneli dyskusyjnych pod szyldem „Kobiety wiedzą, co robią” – jeden z nich poświęcony będzie „ulicznemu” molestowaniu.

W minionym tygodniu – w czwartek, 8 września 2022 r. w warszawskim Pałacu Kultury i Nauki miała miejsce debata zorganizowana przez L’Oréal Paris, Centrum Praw Kobiet i Right to Be. Tematem była akcja „STAND UP – sprzeciw się molestowaniu w miejscach publicznych”. W wydarzeniu udział wzięły m.in. ekspertki ze strony organizatorów, Magda Mołek i Mateusz Banasiuk. Dyskusję poprowadziła Grażyna Torbicka.

Projekt L’Oréal Paris objęli patronatem honorowym: Rzecznik Praw Obywatelskich, prezydent miasta stołecznego Warszawa oraz prezydenci Poznania, Wrocławia, Krakowa, Łodzi i Gdańska.

L'Oréal Paris planuje do końca roku przeszkolić 50 tys. Polek i Polaków tak, aby potrafili skutecznie reagować na sytuacje molestowania w barach, szkołach czy środkach komunikacji.  

Akcja „STOP molestowaniu w miejscach publicznych” to kolejny projekt społeczny redakcji „Wysokich Obcasów”, która znana jest z podejmowania nawet najtrudniejszych, ale istotnych tematów związanych m.in. z prawami kobiet, równouprawnieniem i odpowiedzialnym rozwojem. Tylko w tym roku marka zaangażowała się już w działania pod hasłem: #Nie posiadam, wspólnie z Wyborcza.biz rozpoczynając 2. edycję akcji zachęcającej do zrównoważonego podejścia do posiadania i konsumpcji, a także „Z miesiączką na Ty” - akcję zainicjowaną wraz z redakcją „Wyborczej”, by przełamywać tabu wokół tak ważnej kwestii dotyczącej młodych kobiet.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764