Czy likwidacja 3rd party data zrewolucjonizuje rynek reklamy internetowej? Z jakich narzędzi będziemy korzystać i czy 1st party data będą nową żyłą złota? Odpowiedzi między innymi na te pytania zostaną zaprezentowane podczas najbliższego webinaru Gazeta.pl – już w czwartek, 17 czerwca o 11:00.
Świat bez cookies będzie wymagał zwiększenia nakładu pracy na budowanie i umacnianie zaufania na linii użytkownik-ekosystem reklamowy. Już teraz spełnianie oczekiwań klientów w zakresie jakości powierzchni reklamowych i bezpiecznego otoczenia ich komunikacji jest wielkim wyzwaniem, z którym muszą zmierzyć się współczesne media. 2021 rok przynosi konieczność stworzenia otwartego, transparentnego i skalowalnego standardu rynkowego, pozwalającego precyzyjnie docierać do użytkowników nieakceptujących 3rd party cookies, co z kolei zaowocuje w 2022 roku. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom marketerów, zespół Gazeta.pl zaplanował webinar pod hasłem „Świat bez 3rd party data” poświęcony m.in. temu, jak będzie wyglądał rynek reklamowy w 2022.
Spotkanie rozpocznie Rafał Muciński z Publicis Media Exchange, który wyjaśni, w jaki sposób rok 2022 ma szansę stać się rokiem zaufania w marketingu cyfrowym. Następnie o cookie-less era 2022 oraz perspektywie Unilever na świat bez danych 3rd party mówić będzie Michał Perzanowski z Unilever. Tematykę post 3rd party data z perspektywy wydawcy poruszy Andrzej Purchla z Gazeta.pl, który opowie m.in. o tym, jak w odpowiedzi na informację o likwidacji 3rd party cookies w przeglądarce Chrome portal wraz z partnerami – jako pierwszy w Polsce i jeden z pierwszych w Europie – zrealizował kampanię z wykorzystaniem danych 1st party i targetowania w oparciu o nie. Na zakończenie wydarzenia Łukasz Bańkowski z Adform będzie mówił o tym, że przyszłość to 1st party IDs. W swojej wypowiedzi poruszy specyfikę rozwiązań opartych o 1st party ID jako alternatywie dla 3rd party cookies. Spotkanie poprowadzi Martyna Matuszewska, Business Data & AdTech Owner w Gazeta.pl.
- Przez wiele lat mówiło się o roku mobile, a moim zdaniem 2022 będzie rokiem danych 1st party. Na spotkaniu postaramy się odpowiedzieć na pytanie, czy będą one nową żyłą złota. W webinarze wezmą udział przedstawiciele podmiotów reprezentujących w zasadzie cały rynek reklamy - od domu mediowego, przez klienta, po wydawcę i oczywiście dostawcę. Mam nadzieję, że pozwoli nam to na pokazanie bardzo szerokiej perspektywy rynkowej tak, aby dać możliwie najpełniejszy obraz tego, co czeka nas w 2022 – mówi Martyna Matuszewska, Business Data & AdTech Owner w Gazeta.pl.
- Za pół roku pliki 3rd party cookies przejdą do historii. Podzielą los kilku innych technologii, które stały u podstaw dawnego świata reklamy online i musiały zniknąć ze względu na bezpieczeństwo, wydajność czy prywatność użytkowników – wyjaśnia Paweł Dubiel, Dyrektor Gazeta.pl ds. Programmatic & AdTech. - Czy to oznacza, że rok 2022 będzie krokiem wstecz dla możliwości technologicznych i reklamowych? Czy ekosystem zostanie całkowicie odcięty od wiedzy o faktycznych odbiorcach kampanii? Czy jesteśmy narażeni straty mediowe przy zakupie kampanii online? Na pewno nie, ale liderem zmiany będą tylko te podmioty, które nie poprzestaną na oczekiwaniu na gotowe rozwiązania dużych graczy technologicznych i same zbudują odpowiednie zaplecze w oparciu o dane 1st party.
Webinar „Świat bez 3rd party data” odbędzie się 17 czerwca br. o godzinie 11:00. Udział w spotkaniu online jest bezpłatny, ale wymaga wcześniejszej rejestracji TUTAJ.
Źródło: Agora S.A.