logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Szkoła bez bzdur” – akcja „Wyborczej” na nowy rok szkolny

  PR 02.09.2022, przeczytano 344 razy

Wraz z początkiem września redakcja „Gazety Wyborczej” rozpoczyna akcję „Szkoła bez bzdur”, w ramach której zachęca swoich czytelników do protestu przeciwko fałszywym, szkodliwym i nierzetelnym treściom ze szkolnych podręczników. Zespół „Wyborczej” wraz z ekspertami przygotował m.in. nową wersję strony o metodzie in vitro z kontrowersyjnej książki do nauki nowego przedmiotu Historia i Teraźniejszość.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_szkola-bez-bzdur_-%E2%80%93-akcja-_wyborczej_-na-nowy-rok-szkolny,397071,artykul.html

W akcji na nowy rok szkolny redakcja „Wyborczej” namawia do protestu rodziców i uczniów, którzy będą zmuszeni do nauki z nowych podręczników.

– Chcemy szkoły bez bzdur! Ideologia zamiast rzetelnej wiedzy – tak chce zmieniać polską szkołę minister edukacji Przemysław Czarnek. Pokażmy mu czerwoną kartkę – pisze w tekście o akcji „Szkoła bez bzdur” Roman Imielski, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”.

Twórcy akcji „Szkoła bez bzdur” wzięli na warsztat podręcznik dla szkół średnich „Historia i teraźniejszość" autorstwa Wojciecha Roszkowskiego, który na długo przed początkiem roku szkolnego wzbudził oburzenie wśród nauczycieli, rodziców i uczniów m.in. przez fałszywe informacje o metodzie in vitro. Chcąc pokazać, że można na ten temat stworzyć przystępny w odbiorze i obiektywny tekst napisany przez ekspertów, a nie ideologów, redakcja „Wyborczej” przygotowała „erratę” do strony 226 podręcznika. To zachęta oraz gotowy materiał do rozmowy z dziećmi dla rodziców i nauczycieli. Dodatkowo format „erraty” został przygotowany w taki sposób, żeby można było wyciąć ją i umieścić w podręczniku zamiast jego aktualnej treści.

Od dziś, 1 września br. „errata” strony z podręcznika zawierająca rzetelne informacje o in vitro jest dostępna do pobrania w formacie PDF na Wyborcza.pl (także dla osób niebędących prenumeratorami „Wyborczej") oraz w dzisiejszym wydaniu „Gazety Wyborczej”. Redakcja zachęca czytelniczki i czytelników do udostępniania „erraty” w mediach społecznościowych tak, aby jak najwięcej osób mogło dowiedzieć się o akcji.

Od początku nowego roku szkolnego „Wyborcza” publikuje liczne teksty na temat sytuacji w polskich szkołach. Nad materiałami pracują dziennikarki i dziennikarze różnych redakcji „Wyborczej”, m.in. działu Kraj, redakcji tygodników „Mój Biznes” czy „Wysokie Obcasy”. Można je znaleźć na stronie Wyborcza.pl/edukacja, gdzie są podzielone na sekcje skierowane do nauczycieli, rodziców oraz uczniów.

W akcję „Szkoła bez bzdur” włączają się nauczyciele prowadzący popularne profile w mediach społecznościowych, jak Agnieszka Jankowiak-Maik (Babka od histy) oraz Aneta Korycińska (Baba od polskiego). Wspierają ją również znane osoby m.in. aktor Andrzej Chyra.

Akcja promowana jest przede wszystkim w mediach społecznościowych, w radiu, prasie, a także na Wyborcza.pl i w papierowym wydaniu „Wyborczej”. Działania przygotował dział marketingu „Wyborczej”.

Szkoła i nauczanie to tematy, które od zawsze są bliskie redakcji „Wyborczej”. Jej zespół organizował wcześniej m.in. akcję redakcyjną „Jaka szkoła?” oraz wspierał protest nauczycieli, wydając specjalną „Gazetę na strajk dla nauczycieli, uczniów i rodziców. Narodowy bunt szkolny”.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W lipcowej ramówce RMF Classic jednym z wiodących tematów będzie sport, a dokładniej Euro 2024 oraz Igrzyska Olimpijskie. W wakacyjnych programach nie zabraknie też niezwykłej powieści w odcinkach Artura Andrusa i felietonów Michał Rusinka.
Nowy cykl od kanału Urbex History w Radiu RMF24
W letniej ramówce internetowego Radia RMF24 znajdą się dwa nowe programy: „Turystom wstęp wzbroniony” i „Polska gorączka złota”. Oba programy będą też dostępne w formie podcastów na RMFon.pl i RMF24.pl.
Publicis Groupe z certyfikatem Google – Digital TV
Najnowszy certyfikat w ramach programu Google Marketing Partner potwierdza ekspertyzę Publicis Groupe w zakresie wsparcia klientów w adaptacji do dynamicznych zmian sposobu oglądania telewizji i wykorzystywania możliwości reklamy wideo w całym ekosystemie digitalowym.
Max, PKOl i Looney Tunes łączą siły przed Igrzyskami Paryż 2024
Platforma Max, na której dostępny będzie każdy moment Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024, została oficjalnym partnerem streamingowym Olimpijskiej Reprezentacji Polski. Warner Bros. Discovery Global Consumer Products i PKOl wraz z firmą LPP ogłosiły również współpracę, której efektem jest specjalna kolekcja ubrań z ukochanymi postaciami znanymi z Looney...
Lato RMF na koncertach i festiwalach
W tym roku RMF FM bawić się będzie wraz ze słuchaczami na największych festiwalach w kraju i koncertach najpopularniejszych artystów, m.in. sanah, Eda Sheerana, Lenny’ego Kravitza czy Justina Timberlake’a. Będzie też zabawa SMS-owa w nowej odsłonie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764