logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Szkoła bez bzdur” – akcja „Wyborczej” na nowy rok szkolny

  PR 02.09.2022, przeczytano 214 razy

Wraz z początkiem września redakcja „Gazety Wyborczej” rozpoczyna akcję „Szkoła bez bzdur”, w ramach której zachęca swoich czytelników do protestu przeciwko fałszywym, szkodliwym i nierzetelnym treściom ze szkolnych podręczników. Zespół „Wyborczej” wraz z ekspertami przygotował m.in. nową wersję strony o metodzie in vitro z kontrowersyjnej książki do nauki nowego przedmiotu Historia i Teraźniejszość.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_szkola-bez-bzdur_-%E2%80%93-akcja-_wyborczej_-na-nowy-rok-szkolny,397071,artykul.html

W akcji na nowy rok szkolny redakcja „Wyborczej” namawia do protestu rodziców i uczniów, którzy będą zmuszeni do nauki z nowych podręczników.

– Chcemy szkoły bez bzdur! Ideologia zamiast rzetelnej wiedzy – tak chce zmieniać polską szkołę minister edukacji Przemysław Czarnek. Pokażmy mu czerwoną kartkę – pisze w tekście o akcji „Szkoła bez bzdur” Roman Imielski, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”.

Twórcy akcji „Szkoła bez bzdur” wzięli na warsztat podręcznik dla szkół średnich „Historia i teraźniejszość" autorstwa Wojciecha Roszkowskiego, który na długo przed początkiem roku szkolnego wzbudził oburzenie wśród nauczycieli, rodziców i uczniów m.in. przez fałszywe informacje o metodzie in vitro. Chcąc pokazać, że można na ten temat stworzyć przystępny w odbiorze i obiektywny tekst napisany przez ekspertów, a nie ideologów, redakcja „Wyborczej” przygotowała „erratę” do strony 226 podręcznika. To zachęta oraz gotowy materiał do rozmowy z dziećmi dla rodziców i nauczycieli. Dodatkowo format „erraty” został przygotowany w taki sposób, żeby można było wyciąć ją i umieścić w podręczniku zamiast jego aktualnej treści.

Od dziś, 1 września br. „errata” strony z podręcznika zawierająca rzetelne informacje o in vitro jest dostępna do pobrania w formacie PDF na Wyborcza.pl (także dla osób niebędących prenumeratorami „Wyborczej") oraz w dzisiejszym wydaniu „Gazety Wyborczej”. Redakcja zachęca czytelniczki i czytelników do udostępniania „erraty” w mediach społecznościowych tak, aby jak najwięcej osób mogło dowiedzieć się o akcji.

Od początku nowego roku szkolnego „Wyborcza” publikuje liczne teksty na temat sytuacji w polskich szkołach. Nad materiałami pracują dziennikarki i dziennikarze różnych redakcji „Wyborczej”, m.in. działu Kraj, redakcji tygodników „Mój Biznes” czy „Wysokie Obcasy”. Można je znaleźć na stronie Wyborcza.pl/edukacja, gdzie są podzielone na sekcje skierowane do nauczycieli, rodziców oraz uczniów.

W akcję „Szkoła bez bzdur” włączają się nauczyciele prowadzący popularne profile w mediach społecznościowych, jak Agnieszka Jankowiak-Maik (Babka od histy) oraz Aneta Korycińska (Baba od polskiego). Wspierają ją również znane osoby m.in. aktor Andrzej Chyra.

Akcja promowana jest przede wszystkim w mediach społecznościowych, w radiu, prasie, a także na Wyborcza.pl i w papierowym wydaniu „Wyborczej”. Działania przygotował dział marketingu „Wyborczej”.

Szkoła i nauczanie to tematy, które od zawsze są bliskie redakcji „Wyborczej”. Jej zespół organizował wcześniej m.in. akcję redakcyjną „Jaka szkoła?” oraz wspierał protest nauczycieli, wydając specjalną „Gazetę na strajk dla nauczycieli, uczniów i rodziców. Narodowy bunt szkolny”.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jeszcze więcej sportowej zimy w TVN Warner Bros. Discovery
Warner Bros. Discovery pozyskało prawa do pokazywania Pucharów Świata FIS organizowanych w Szwajcarii. Relacje na żywo i na żądanie z wydarzeń FIS Swiss Ski World Cup dostępne będą na 45 europejskich rynkach, w tym w Polsce. Prawa obejmują m.in. konkursy Pucharu Świata w skokach narciarskich w Engelbergu, które w Polsce transmitowane będą w TVN, Eurosporcie 1 i...
Nowa odsłona serwisu Eskarock.pl
6 grudnia wystartowała  nowa odsłona strony www.eskarock.pl, gromadząca miłośników muzyki rockowej. Nowa nawigacja i nowe funkcjonalności desktop i mobile serwisu ułatwią użytkownikom korzystanie z materiałów audio i wideo oraz aktywne uczestnictwo w życiu społeczności fanów rocka – komentowania, dyskutowania, zabawy. Nowy serwis to także jeszcze...
Jaki materiał fotograficzny uzyska tytuł najlepszego w minionym roku w finale konkursu za „Odwagę patrzenia"? Tego dowiemy się już w czwartek, 8 grudnia 2022 r. po godz. 20:00. Serwis Wyborcza.pl przedstawi finalistów i laureata lub laureatkę Nagrody im. Krzysztofa Millera oraz zwycięzcę lub zwyciężczynię w kategorii „Wolność, solidarność,...
„Polish Gamers Kids”
PURR Media oraz inicjatywa Polish Gamers Observatory prezentują pierwsze w Polsce badanie na temat konsumpcji gier wideo przez dzieci w wieku 9-15 lat – „Polish Gamers KIDS”. Jak pokazują wyniki – dla 88% dzieci z pokoleń Z i Alfa, gry są częścią ich codziennej rutyny, a granie stanowi czynność pierwszego wyboru w wolnym czasie. Badanie „Polish Gamers...
W raporcie „Biura Reklamy 2022” przygotowanym przez magazyn „Media&Marketing Polska” po raz kolejny liderem rankingu w swojej kategorii został AMS. Najwyższe oceny zebrały także zespoły Tandem Media – zarówno ten zajmujący się reklamą radiową (wkrótce jako Tandem Audio Broker), jak i kinową (niebawem pod szyldem Helios Media). Nagrodę...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764