logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Tak! dla edukacji klimatycznej” podczas Gdynia Design Days 2021

  PR 05.07.2021, przeczytano 750 razy
ilustracjastrzałka

Już 3 lipca rozpocznie się 14. edycja Gdynia Design Days, nadbałtyckiego festiwalu designu. Tegoroczne hasło – solidarni – nawiązuje nie tylko do szeroko pojmowanego projektowania, lecz również współodpowiedzialności. W motyw przewodni festiwalu wpisuje się również kampania TAK! dla edukacji klimatycznej, której partnerem jest IKEA Retail Polska. Edukacja klimatyczna leży u podstaw walki z kryzysem klimatycznym, a skuteczna walka, jest możliwa jedynie dzięki wspólnym wysiłkom firm, rządów i społeczeństwa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_tak%21-dla-edukacji-klimatycznej_-podczas-gdynia-design-days-2021,392144,artykul.html

Inicjatywa „TAK! dla edukacji klimatycznej” pojawi się podczas festiwalu Gdynia Design Days w ramach wystawy „Gdy edukacja trwa całe życie” na Bulwarach Nadmorskich w Gdyni.

Gdynia Design Days to coroczny festiwal prezentujący najnowsze tendencje i dobre praktyki z zakresu projektowania. Obfitujący w inspirujące wystawy, wykłady, warsztaty, prelekcje oraz dyskusje program skierowany jest zarówno do profesjonalistów, młodych przedsiębiorców, jak i entuzjastów szukających inspiracji do twórczego działania i kreatywnego spędzania czasu.

Motywem przewodnim tegorocznego GDD jest solidarność w kontekście kreowania lepszej przyszłości i życia w zgodzie ze środowiskiem. Organizatorzy festiwalu w ramach promowania zrównoważonych działań postanowili znacznie ograniczyć liczbę materiałów drukowanych, a te, które powstały, wyprodukowane zostały na ekologicznych, recyklingowych, certyfikowanych papierach. Część z nich wydrukowano ręcznie techniką sitodruku z użyciem farb wodnych. Po raz pierwszy w historii festiwalu zwiedzający nie otrzymają żadnych materialnych gadżetów.

Realizowana w ramach GDD wystawa "Gdy edukacja trwa całe życie" pod kuratorstwem Izabeli Bołoz, ukazuje projekty polemizujące z tradycyjnymi modelami przekazywania wiedzy. Przedstawione prace dotyczą możliwości zmian w dotychczas przyjętych rozwiązaniach edukacyjnych, proponują nowe formy uczenia się i nauczania oraz pokazują nowatorskie inicjatywy dostosowane do przemian społecznych.

Dzieci i młodzież są coraz bardziej świadomi zmiany klimatu i ich konsekwencji dla planety oraz odczuwają potrzebę dalszego pogłębiania swojej wiedzy na ten temat. Zmiana klimatu nie jest już tylko „potencjalnym” zagrożeniem, ale ma bezpośredni wpływ na życie ludzi i ekosystemów. Jest jednym z najistotniejszych wyzwań naszych czasów. Już dziś obserwujemy skutki globalnego ocieplenia w postaci coraz większej liczby i większego natężenia ekstremalnych warunków pogodowych, jak i globalnych zmian, takich jak m.in. fale upałów, intensywne opady, nawałnice, bezśnieżne zimy, podnoszenie się poziomu mórz i oceanów, czy topnienie lodowców.

Wizją IKEA jest tworzenie lepszego życia dla wielu ludzi, a jednym z elementów tej wizji inspirowanie do bardziej zrównoważonych nawyków i ekologicznego stylu życia. Działania w obszarze ochrony klimatu i edukacji klimatycznej wpisane są w strategię zrównoważonego rozwoju IKEA, zakładającą, że firma do 2030 r. stanie się marką przyjazną dla klimatu. Rzetelnie prowadzona edukacja w szkołach nie tylko uwrażliwi dzieci na problemy, z jakimi mierzy się świat, ale również przygotuje je do stawienia czoła wyzwaniom klimatycznym, które w najbliższych latach wciąż będą przed nami. Dlatego IKEA zaangażowała się w kampanię, która jak wierzymy, przyczyni się do trwałej zmiany, z korzyścią dla przyszłych pokoleń

Celem kampanii „TAK! dla edukacji klimatycznej”, którą będzie można zobaczyć podczas GDD jest zwrócenie uwagi na rolę i potrzebę prowadzenia w szkołach rzetelnej edukacji klimatycznej – opartej na danych naukowych i realizowanej w ramach obowiązujących przedmiotów.

“TAK! dla edukacji klimatycznej” prowadzona jest wspólnie przez IKEA Retail Polska, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki oraz Onet.pl. Na stronie edukacjaklimatyczna.com zamieszczona jest petycja, dzięki której można wyrazić poparcie dla akcji. Pod petycją podpisało się już ponad 50 tys. osób.

Festiwal Gdynia Design Days trwa od 3 do 11 lipca. Wystawa „Gdy edukacja trwa całe życie”, będzie dostępna dla zwiedzających w przestrzeni Bulwarów Nadmorskich w Gdyni. Wstęp na wystawę jest bezpłatny.

Źródło: Biuro Prasowe IKEA Retail Polska

www.ikea.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764