logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Tak! dla edukacji klimatycznej” podczas Gdynia Design Days 2021

  PR 05.07.2021, przeczytano 571 razy
ilustracjastrzałka

Już 3 lipca rozpocznie się 14. edycja Gdynia Design Days, nadbałtyckiego festiwalu designu. Tegoroczne hasło – solidarni – nawiązuje nie tylko do szeroko pojmowanego projektowania, lecz również współodpowiedzialności. W motyw przewodni festiwalu wpisuje się również kampania TAK! dla edukacji klimatycznej, której partnerem jest IKEA Retail Polska. Edukacja klimatyczna leży u podstaw walki z kryzysem klimatycznym, a skuteczna walka, jest możliwa jedynie dzięki wspólnym wysiłkom firm, rządów i społeczeństwa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_tak%21-dla-edukacji-klimatycznej_-podczas-gdynia-design-days-2021,392144,artykul.html

Inicjatywa „TAK! dla edukacji klimatycznej” pojawi się podczas festiwalu Gdynia Design Days w ramach wystawy „Gdy edukacja trwa całe życie” na Bulwarach Nadmorskich w Gdyni.

Gdynia Design Days to coroczny festiwal prezentujący najnowsze tendencje i dobre praktyki z zakresu projektowania. Obfitujący w inspirujące wystawy, wykłady, warsztaty, prelekcje oraz dyskusje program skierowany jest zarówno do profesjonalistów, młodych przedsiębiorców, jak i entuzjastów szukających inspiracji do twórczego działania i kreatywnego spędzania czasu.

Motywem przewodnim tegorocznego GDD jest solidarność w kontekście kreowania lepszej przyszłości i życia w zgodzie ze środowiskiem. Organizatorzy festiwalu w ramach promowania zrównoważonych działań postanowili znacznie ograniczyć liczbę materiałów drukowanych, a te, które powstały, wyprodukowane zostały na ekologicznych, recyklingowych, certyfikowanych papierach. Część z nich wydrukowano ręcznie techniką sitodruku z użyciem farb wodnych. Po raz pierwszy w historii festiwalu zwiedzający nie otrzymają żadnych materialnych gadżetów.

Realizowana w ramach GDD wystawa "Gdy edukacja trwa całe życie" pod kuratorstwem Izabeli Bołoz, ukazuje projekty polemizujące z tradycyjnymi modelami przekazywania wiedzy. Przedstawione prace dotyczą możliwości zmian w dotychczas przyjętych rozwiązaniach edukacyjnych, proponują nowe formy uczenia się i nauczania oraz pokazują nowatorskie inicjatywy dostosowane do przemian społecznych.

Dzieci i młodzież są coraz bardziej świadomi zmiany klimatu i ich konsekwencji dla planety oraz odczuwają potrzebę dalszego pogłębiania swojej wiedzy na ten temat. Zmiana klimatu nie jest już tylko „potencjalnym” zagrożeniem, ale ma bezpośredni wpływ na życie ludzi i ekosystemów. Jest jednym z najistotniejszych wyzwań naszych czasów. Już dziś obserwujemy skutki globalnego ocieplenia w postaci coraz większej liczby i większego natężenia ekstremalnych warunków pogodowych, jak i globalnych zmian, takich jak m.in. fale upałów, intensywne opady, nawałnice, bezśnieżne zimy, podnoszenie się poziomu mórz i oceanów, czy topnienie lodowców.

Wizją IKEA jest tworzenie lepszego życia dla wielu ludzi, a jednym z elementów tej wizji inspirowanie do bardziej zrównoważonych nawyków i ekologicznego stylu życia. Działania w obszarze ochrony klimatu i edukacji klimatycznej wpisane są w strategię zrównoważonego rozwoju IKEA, zakładającą, że firma do 2030 r. stanie się marką przyjazną dla klimatu. Rzetelnie prowadzona edukacja w szkołach nie tylko uwrażliwi dzieci na problemy, z jakimi mierzy się świat, ale również przygotuje je do stawienia czoła wyzwaniom klimatycznym, które w najbliższych latach wciąż będą przed nami. Dlatego IKEA zaangażowała się w kampanię, która jak wierzymy, przyczyni się do trwałej zmiany, z korzyścią dla przyszłych pokoleń

Celem kampanii „TAK! dla edukacji klimatycznej”, którą będzie można zobaczyć podczas GDD jest zwrócenie uwagi na rolę i potrzebę prowadzenia w szkołach rzetelnej edukacji klimatycznej – opartej na danych naukowych i realizowanej w ramach obowiązujących przedmiotów.

“TAK! dla edukacji klimatycznej” prowadzona jest wspólnie przez IKEA Retail Polska, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki oraz Onet.pl. Na stronie edukacjaklimatyczna.com zamieszczona jest petycja, dzięki której można wyrazić poparcie dla akcji. Pod petycją podpisało się już ponad 50 tys. osób.

Festiwal Gdynia Design Days trwa od 3 do 11 lipca. Wystawa „Gdy edukacja trwa całe życie”, będzie dostępna dla zwiedzających w przestrzeni Bulwarów Nadmorskich w Gdyni. Wstęp na wystawę jest bezpłatny.

Źródło: Biuro Prasowe IKEA Retail Polska

www.ikea.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa kampania marki Calperos
Teva Pharmaceuticals Polska rozpoczęła nową kampanię marki Calperos. Za kreację odpowiada agencja AżTuNagle, za obsługę mediową - Initiative (Mediabrands).
Cybersecurity zyskało wysoki priorytet w wielu firmach. Można to zauważyć w polityce bezpieczeństwa dla sieci wewnętrznej, w wytycznych dotyczących aktualizacji, nowych kampaniach uświadamiających przeciwko phishingowi i polityce użytkowania urządzeń mobilnych.
Zmiany w strukturze Endorfina Events
Systematyczne poszerzanie portfolio klientów oraz dynamiczny rozwój agencji endorfina events zainicjował zmiany strukturalne. W trakcie trzeciego kwartału do dyrektorskiego grona dołączyła Anna Rajewska, jako Client Service Director, a Dagmara Berka-Kochańska awansowała na stanowisko Operations Director. Zespołem kreacji zarządza Agnieszka Widera.
Kampania Garage Sound Masters zakończona sukcesem
24 sierpnia odbył się finał aktywacji Garage Sound Masters 2022, która była częścią kampanii realizowanej przez dentsu Creative dla marki Garage. W konkursie na set DJ-ski lub autorski utwór muzyczny zostało nagrodzonych 36 artystów. Celem akcji było wsparcie początkujących muzyków. W głosowaniu wzięło udział ponad 2 tysiące konsumentów.
T-mobile: Startuje nowa kampania „Planeta Ma Znaczenie”
W ramach nowej inicjatywy „Planeta Ma Znaczenie” operator dołączył do tegorocznej akcji „Sprzątanie świata – Polska” i razem z Fundacją Nasza Ziemia posprzątał dno jeziora Durowskiego, z którego wydobyto aż tonę odpadów! T-Mobile zachęca również do nurkowania w szufladach i wymieniania starych telefonów na nagrody w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764