logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Tramwaj zwany pożądaniem” - profilaktyka HIV na ulicach miast

  PR 17.05.2024, przeczytano 399 razy
ilustracjastrzałka

Rusza trzynasta edycja ogólnopolskiej kampanii „Tramwaj zwany Pożądaniem” organizowanej przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny IFMSA-Poland. Tramwaje i autobusy ze studentami medycyny na pokładzie edukującymi rówieśników o chorobach przenoszonych drogą płciową, w tym HIV, pojadą aż w 18 polskich miastach. Cel: zmienić sposób myślenia Polaków i zachęcić ich do podejmowania bezpieczniejszych zachowań oraz do testowania się w kierunku zakażeń. Kampania finansowana jest z grantu uzyskanego przez IFMSA w konkursie Pozytywnie Otwarci.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_tramwaj-zwany-pozadaniem_---profilaktyka-hiv-na-ulicach-miast,404260,artykul.html

Specjalnie wynajęte tramwaje i autobusy zwane pożądaniem będą jeździć po trasach łączących najbardziej popularne kluby nocne oraz miejsca, w których zaplanowano studenckie wydarzenia związane z Juwenaliami. Przejażdżki tymi niecodziennymi środkami transportu umilać będą najlepsi DJ’e oraz edukatorzy – członkowie IFMSA-Poland, którzy opowiedzą pasażerom o drogach przenoszenia HIV oraz profilaktyce, a także poinformują, gdzie można bezpłatnie i anonimowo zrobić test w kierunku zakażenia tym wirusem. Na niektórych przystankach autobusów i tramwajów zwanych pożądaniem będzie można takie testy wykonać na miejscu.

To niezwykle ważna akcja, ponieważ liczba osób z diagnozą infekcji przenoszonych drogą płciową, w tym szczególnie HIV, rośnie z roku na rok. Wstępne dane NIZP PZH PIB pokazują, że w 2023 r. stwierdzono niemal 3 tysiące nowo wykrytych przypadków HIV! Co gorsza, osoby seropozytywne często nie zdają sobie sprawy ze swojego zakażenia, a jak mówią specjaliści przebadało się w kierunku tego zakażenia nadal niewiele więcej niż 10% Polek i Polaków. Tymczasem szybka diagnoza i podjęcie terapii to klucz do sukcesu, jeśli chodzi o zdrowie pacjenta.

„Wielu zakażonych HIV Polaków nadal nie zdaje sobie sprawy, że są seropozytywni, nie leczy się i może roznosić wirusa. Dlatego zachęcam każdego do zrobienia testu na HIV chociaż raz w życiu. Skuteczne leczenie antyretrowirusowe i jego upowszechnienie sprawiło, że pozytywny wynik testu na HIV przestał być wyrokiem śmierci, a sam wirus stał się jedną z wielu chorób przewlekłych. Test wykonany podczas akcji profilaktycznych takich jak Tramwaj zwany Pożądaniem, czy bezpłatnie i anonimowo w Punktach Konsultacyjno-Diagnostycznych, może uratować życie. Warto dodać, że punkty te można znaleźć praktycznie w każdym większym mieście, a ich adresy są na stronach www.aids.gov.pl oraz www.leczhiv.pl – mówi Szymon Grzesik z IFMSA-Poland, Koordynator Ogólnopolski projektu Tramwaj Zwany Pożądaniem.

„Tramwaj zwany Pożądaniem to ważna akcja. Skierowana do młodzieży, ale popularna nie tylko wśród młodych. Dzięki niej co roku o tym, jak unikać HIV oraz jak leczyć zakażenie dowiadują się tysiące ludzi w całej Polsce. Cieszę się, że możemy ponownie wspierać studentów kierunków medycznych w ich akcji łączącej edukację z dobrą zabawą” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

Źródło: IFMSA-Poland

Dodatkowe informacje:

Konkurs Pozytywnie Otwarci to najstarszy nieprzerwanie działający projekt grantowy skupiający się na edukacji i profilaktyce zakażeń HIV, a także promocji wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. Konkurs otwarty jest dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która od 2011 roku przeznaczyła niemal 3 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kuba Błaszczykowski w spocie o misji Rossmanna
– Jak wyglądało moje życie? Zawsze w biegu. A mówili mi: trzymaj formę, nie zwalniaj. Każdy ma moment, w którym się musi zatrzymać. Chociaż na chwilę… – mówi w najnowszym spocie o misji Rossmanna Kuba Błaszczykowski, b. piłkarz Wisły Kraków i Borusii Dortmund, reprezentant Polski i ćwierćfinalista mistrzostw Europy w 2016...
Konto dla dziecka w kampanii Santander Bank Polska
Bank rozpoczął nową kampanię reklamową z udziałem swojego ambasadora Piotra Adamczyka, która promuje konta dla nastolatków. Kampania pod hasłem „Santander Bank Polska pomaga dzieciom ogarniać pieniądze” zachęca do korzystania z wygodnych i bezpiecznych usług finansowych.
Hologram promuje bankowość dla młodych Banku Pekao S.A.
Na parterze hali głównej Dworca Centralnego w Warszawie pojawiła się wielkoformatowa reklama Banku Pekao w formie hologramu. Za pomocą tego innowacyjnego nośnika bank chce dotrzeć do młodych ludzi i zainteresować ich swoją ofertą Konta Przekorzystnego oraz aplikacją mobilną PeoPay.
Po co Ci rynna? Kampania reklamowa Galeco
„Po co Ci rynna” — czy lider w produkcji systemów rynnowych może promować się tak kontrowersyjnym hasłem? Może! Bo dzięki niemu przewrotnie przypomina, jak ważnym elementem dachu są rynny, także wtedy, gdy chcemy stworzyć minimalistyczną, jednolitą bryłę budynku.
Fundacja Avalon podsumowuje Miesiąc Walki z Dyskryminacją
Czy wiesz, że osoby z niepełnosprawnościami ukazywane są w mediach na ogół jako ludzie bierni i doświadczający wielu negatywnych rzeczy w życiu — choroby, cierpienia, braku pomocy bądź też jako superbohaterowie, którzy każdego dnia przełamują bariery i dokonują niemożliwego - życia z niepełnosprawnością? Czy wiesz, że jedynie co dziesiąta osoba potwierdza, że media...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764