logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Tramwaj zwany Pożądaniem” rusza po studentów

  PR 13.05.2019, przeczytano 465 razy
ilustracjastrzałka

W piątek, 10 maja rozpoczęła się 8. edycja ogólnopolskiej kampanii pn. „Tramwaj zwany Pożądaniem” organizowanej przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny IFMSA-Poland. W tym roku akcja obejmie 15 polskich miast. „Tramwaj zwany Pożądaniem” ma zmienić sposób myślenia Polaków o HIV, przemodelować podejmowane zachowania oraz zachęcić do testowania się w kierunku zakażenia wirusem. Kampania finansowana jest z grantu przekazanego IFMSA w konkursie Pozytywnie Otwarci przez Gilead Sciences.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_tramwaj-zwany-pozadaniem_-rusza-po-studentow,382412,artykul.html

Liczba osób zakażonych chorobami przenoszonymi drogą płciową w tym szczególnie HIV rośnie z roku na rok. O seropozytywnym statusie dowiadują się w Polsce średnio 3-4 osoby dziennie. Co gorsza, ludzie żyjący z HIV często nie zdają sobie z tego sprawy, gdyż początkowe stadia są zwykle bezobjawowe. Tymczasem szybka diagnoza i podjęcie terapii to klucz do sukcesu w walce z epidemią. Właśnie z tą myślą realizowana jest łącząca zabawę z edukacją kampania „Tramwaj zwany Pożądaniem”.

Tramwaje i autobusy zwane pożądaniem będą kursować w 15 miastach Polski tj. w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Łodzi, Lublinie, Bydgoszczy, Katowicach, Olsztynie, Szczecinie, Białymstoku, Zielonej Górze, Radomiu oraz Opolu. Pojadą po trasach łączących najbardziej popularne kluby nocne w tych miastach oraz miejsca, w których zaplanowano ważne studenckie wydarzenia kulturalne, takie jak Juwenalia. Jazdę tymi niecodziennymi środkami transportu umilać będą najlepsi DJ’e oraz edukatorzy - członkowie IFMSA-Poland, którzy opowiedzą pasażerom o drogach przenoszenia HIV oraz profilaktyce, a także poinformują, gdzie można bezpłatnie i anonimowo zrobić test w kierunku zakażenia tym wirusem.

- Statystyki dotyczące epidemiologii HIV w Polsce mogą niepokoić. W ubiegłym roku zanotowano 1275 nowych zakażeń, z czego 31 proc. dotyczyło osób w kategorii wiekowej 20 – 29. Co szczególnie smutne w czasach, gdy mamy dostęp do bezpłatnej, skutecznej i bezpiecznej w długim terminie terapii, zarejestrowano aż 29 zgonów na AIDS w tym 3 w tej grupie wiekowej. Szacuje się, że ponad 50 proc. osób  z HIV w naszym kraju nie wie o swoim seropozytywnym  statusie, co wynika głownie ze strachu przed wykonywaniem testów. Dlatego nasza kampania ma przede wszystkim na celu oddemonizowanie wirusa – powiedziała Katarzyna Rylewicz z IFMSA-Poland, Koordynator Ogólnopolski projektu Tramwaj zwany Pożądaniem.

- Cieszymy się, że możemy w tym roku ponownie wspierać kampanię „Tramwaj zwany Pożądaniem”. To ważna akcja, bo niezwykle popularna i skierowana do młodzieży. Nowoczesne leki sprawiły, że z HIV można normalnie żyć. Nie zapominajmy jednak, że wirus wciąż jest groźny, jeśli ktoś jest zakażony, ale o tym nie wie i nie podejmuje terapii. Dzięki projektowi IFMSA-Poland o zagrożeniu co roku dowiadują się tysiące młodych ludzi w całej Polsce. To wiele – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

Tramwaje i autobusy zwane pożądaniem pojadą w tym roku w Polsce według następującego harmonogramu:

  • 10 maja - Kraków, Lublin
  • 11 maja - Gdańsk
  • 17 maja - Warszawa, Bydgoszcz, Łódź, Olsztyn
  • 20 maja – Zielona Góra
  • 23 maja – Opole, Radom
  • 24 maja – Białystok, Szczecin
  • 25 maja - Katowice
  • 28 maja - Wrocław

Źródło: Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny IFMSA-Poland

Dodatkowe informacje:

Patroni medialni kampanii to serwis na:Temat.pl oraz ikmag.pl

Patronat merytoryczny nad kampanią objęli: Krajowe Centrum ds. AIDS, Polskie Towarzystwo Naukowe AIDS oraz Polskie Towarzystwa Ginekologów i Położników.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764