logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Tu reagujemy na molestowanie” – kampania społeczna

  PR 08.11.2019, przeczytano 965 razy
ilustracjastrzałka

Redakcja NOIZZ rozpoczęła długofalową kampanię społeczną „TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE”. W ramach akcji przeprowadzono szkolenia z właścicielami i pracownikami dziewięciu warszawskich klubów, aby mogli prawidłowo rozpoznawać zagrożenie, reagować i udzielać pomocy w przypadkach molestowania.Kampanię wsparła Anja Rubik i sexedPL. W ramach działań uruchomiono stronę: reagujemy.pl –  ze szczegółowymi informacjami dla klubów, które chcą dołączyć do akcji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_tu-reagujemy-na-molestowanie_-%E2%80%93-kampania-spoleczna,384653,artykul.html

Kampania TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE ma na celu działanie przeciwko molestowaniu seksualnemu, z którym w klubach najczęściej spotykają się kobiety, choć nie tylko one. Redakcja NOIZZ podkreśla, że molestowanie dotyczy nie tylko sfery fizycznej, przybiera również inne formy, jak na przykład uporczywe narzucanie się czy zaczepki słowne.

Kampanię rozpoczął głośny artykuł aktywistki i DJ-ki Magdaleny Staniszewskiej, opublikowany w serwisie NOIZZ, w którym autorka opowiedziała o różnych przypadkach molestowania, jakie spotkały ją w polskich klubach. Akcja TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE jest odpowiedzią na komentarze zarówno czytelników, jak i pracowników klubów, którzy postanowili wspólnie działać przeciwko molestowaniu seksualnemu. Jest to kolejna kampania NOIZZ.pl, którą redakcja portalu uruchomiła  w oparciu o sygnały od czytelników. W czerwcu br. NOIZZ wystartował z międzynarodową akcją #NOTJUSTAMOOD dotyczącą problemu depresji i zdrowia psychicznego.

– Chcemy, by akcja TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE stanowiła czytelny komunikat dla potencjalnych ofiar molestowania: zawsze możesz zwrócić się o pomoc, nikt cię nie zignoruje. W klubach oznaczonych naszym logo, możesz zgłosić każdy niepokojący przypadek za barem lub u personelu – mówi Paweł Korzeniowski, dziennikarz NOIZZ i inicjator akcji.– Pojawienie się ruchu #meToo sprawiło, że kobiety odważniej mówiły o przemocy seksualnej np. w miejscu pracy. Liczymy, że nasza akcja stworzy podobną platformę do dyskusji na temat molestowania na imprezach – dodaje Magdalena Staniszewska, pomysłodawczyni działań w ramach akcji.

W ramach kampanii, redakcja NOIZZ wspólnie z Ewą Rutkowską, trenerką i organizatorką warsztatów antydyskryminacyjnych, przeprowadziła cykl szkoleń dla właścicieli i pracowników lokali, które dołączyły do akcji. Jednym z głównych założeń jest, aby w przeszkolonym klubie zawsze była obecna osoba, która przeszła szkolenie i potrafi udzielić pomocy w przypadkach molestowania. Wśród przeszkolonychwarszawskich lokali znalazły się popularne warszawskie kluby m.in.: PLAN B, BARKA, JASNA1, METROPOLIS, NIEBO, POGŁOS, HYDROZAGADKA i CHMURY,w których pojawiły się już plakaty i naklejki informujące o akcji.

Akcji TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE towarzyszą materiały redakcyjne oraz kampania w social mediach, display oraz mobile, przekierowująca na specjalnie przygotowany serwis  www.reagujemy.pl, w którym kolejne kluby mogą zgłaszać chęć przystąpienia do akcji.

Akcję TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE wspiera Anja Rubik i sexedPL, Going.oraz Amnesty International.

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

www.ringieraxelspringer.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764