logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Tu reagujemy na molestowanie” – kampania społeczna

  PR 08.11.2019, przeczytano 195 razy
ilustracjastrzałka

Redakcja NOIZZ rozpoczęła długofalową kampanię społeczną „TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE”. W ramach akcji przeprowadzono szkolenia z właścicielami i pracownikami dziewięciu warszawskich klubów, aby mogli prawidłowo rozpoznawać zagrożenie, reagować i udzielać pomocy w przypadkach molestowania.Kampanię wsparła Anja Rubik i sexedPL. W ramach działań uruchomiono stronę: reagujemy.pl –  ze szczegółowymi informacjami dla klubów, które chcą dołączyć do akcji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_tu-reagujemy-na-molestowanie_-%E2%80%93-kampania-spoleczna,384653,artykul.html

Kampania TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE ma na celu działanie przeciwko molestowaniu seksualnemu, z którym w klubach najczęściej spotykają się kobiety, choć nie tylko one. Redakcja NOIZZ podkreśla, że molestowanie dotyczy nie tylko sfery fizycznej, przybiera również inne formy, jak na przykład uporczywe narzucanie się czy zaczepki słowne.

Kampanię rozpoczął głośny artykuł aktywistki i DJ-ki Magdaleny Staniszewskiej, opublikowany w serwisie NOIZZ, w którym autorka opowiedziała o różnych przypadkach molestowania, jakie spotkały ją w polskich klubach. Akcja TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE jest odpowiedzią na komentarze zarówno czytelników, jak i pracowników klubów, którzy postanowili wspólnie działać przeciwko molestowaniu seksualnemu. Jest to kolejna kampania NOIZZ.pl, którą redakcja portalu uruchomiła  w oparciu o sygnały od czytelników. W czerwcu br. NOIZZ wystartował z międzynarodową akcją #NOTJUSTAMOOD dotyczącą problemu depresji i zdrowia psychicznego.

– Chcemy, by akcja TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE stanowiła czytelny komunikat dla potencjalnych ofiar molestowania: zawsze możesz zwrócić się o pomoc, nikt cię nie zignoruje. W klubach oznaczonych naszym logo, możesz zgłosić każdy niepokojący przypadek za barem lub u personelu – mówi Paweł Korzeniowski, dziennikarz NOIZZ i inicjator akcji.– Pojawienie się ruchu #meToo sprawiło, że kobiety odważniej mówiły o przemocy seksualnej np. w miejscu pracy. Liczymy, że nasza akcja stworzy podobną platformę do dyskusji na temat molestowania na imprezach – dodaje Magdalena Staniszewska, pomysłodawczyni działań w ramach akcji.

W ramach kampanii, redakcja NOIZZ wspólnie z Ewą Rutkowską, trenerką i organizatorką warsztatów antydyskryminacyjnych, przeprowadziła cykl szkoleń dla właścicieli i pracowników lokali, które dołączyły do akcji. Jednym z głównych założeń jest, aby w przeszkolonym klubie zawsze była obecna osoba, która przeszła szkolenie i potrafi udzielić pomocy w przypadkach molestowania. Wśród przeszkolonychwarszawskich lokali znalazły się popularne warszawskie kluby m.in.: PLAN B, BARKA, JASNA1, METROPOLIS, NIEBO, POGŁOS, HYDROZAGADKA i CHMURY,w których pojawiły się już plakaty i naklejki informujące o akcji.

Akcji TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE towarzyszą materiały redakcyjne oraz kampania w social mediach, display oraz mobile, przekierowująca na specjalnie przygotowany serwis  www.reagujemy.pl, w którym kolejne kluby mogą zgłaszać chęć przystąpienia do akcji.

Akcję TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE wspiera Anja Rubik i sexedPL, Going.oraz Amnesty International.

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

www.ringieraxelspringer.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fasttextile 2019: premiery i nowości na stoisku Api.pl
Podczas tegorocznej edycji targów API.PL zaprezentuje kompleksowe rozwiązania do druku dla branży tekstylnej. Najważniejszym wydarzeniem na stoisku firmy będą premierowe pokazy możliwości nowych ploterów sublimacyjnych marki Epson z serii SureColor SC-F.
Kultowe ikony Coca-Cola w świątecznej kampanii
Czy potrafimy sobie wyobrazić Święta Bożego Narodzenia bez Świętego Mikołaja, białych misiów polarnych czy kultowej ciężarówki Coca-Cola? O znanych i uwielbianych ikonach świąt przypomina nam Coca-Cola w swojej tegorocznej kampanii świątecznej. W ramach komunikacji marka przygotowała m.in. świąteczne etykiety, aż dwa dedykowane spoty reklamowe, reklamy OOH,...
Fasttextile 2019: premiera dwóch drukarek sublimacyjnych Epson
Na pierwszy dzień tegorocznych targów FastTextile zaplanowano premierę modeli Epson SureColor SC-F9400H oraz Epson SureColor SC-F500. Oficjalna prezentacja rozpocznie się o godzinie 11:30 na stoisku firmy API (C/118).
Cyfrowa rzeźba ożywia przestrzeń miejską w centrum Warszawy
Dzięki połączeniu sztuki i najnowszych technologii uruchomiono pierwszą w Polsce Symulakrę. Jest to forma rzeźby cyfrowej, którą w czasie rzeczywistym tworzą zmieniające się miasto i jego mieszkańcy. Dzieło jest eksponowane na ekranie LED w Placu Unii codziennie o pełnych godzinach: 19.00, 20.00 i 21.00 przez 5 minut. To innowacyjne przedsięwzięcie, gdzie każdy może...
T‑mobile rozpoczyna kampanię świąteczną
Choć w kalendarzu wciąż jeszcze listopad, powoli czuć już świąteczny nastrój. W sklepach pojawiają się pierwsze ozdoby, miasta przygotowują się do włączenia iluminacji świetlnych, zaczynamy kompletować prezenty dla najbliższych. Nowi i obecni klienci T‑Mobile również mogą poczuć magię świąt, bo właśnie startuje kampania świąteczna operatora w dwóch odsłonach. W...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764