logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Tu reagujemy na molestowanie” – kampania społeczna

  PR 08.11.2019, przeczytano 984 razy
ilustracjastrzałka

Redakcja NOIZZ rozpoczęła długofalową kampanię społeczną „TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE”. W ramach akcji przeprowadzono szkolenia z właścicielami i pracownikami dziewięciu warszawskich klubów, aby mogli prawidłowo rozpoznawać zagrożenie, reagować i udzielać pomocy w przypadkach molestowania.Kampanię wsparła Anja Rubik i sexedPL. W ramach działań uruchomiono stronę: reagujemy.pl –  ze szczegółowymi informacjami dla klubów, które chcą dołączyć do akcji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_tu-reagujemy-na-molestowanie_-%E2%80%93-kampania-spoleczna,384653,artykul.html

Kampania TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE ma na celu działanie przeciwko molestowaniu seksualnemu, z którym w klubach najczęściej spotykają się kobiety, choć nie tylko one. Redakcja NOIZZ podkreśla, że molestowanie dotyczy nie tylko sfery fizycznej, przybiera również inne formy, jak na przykład uporczywe narzucanie się czy zaczepki słowne.

Kampanię rozpoczął głośny artykuł aktywistki i DJ-ki Magdaleny Staniszewskiej, opublikowany w serwisie NOIZZ, w którym autorka opowiedziała o różnych przypadkach molestowania, jakie spotkały ją w polskich klubach. Akcja TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE jest odpowiedzią na komentarze zarówno czytelników, jak i pracowników klubów, którzy postanowili wspólnie działać przeciwko molestowaniu seksualnemu. Jest to kolejna kampania NOIZZ.pl, którą redakcja portalu uruchomiła  w oparciu o sygnały od czytelników. W czerwcu br. NOIZZ wystartował z międzynarodową akcją #NOTJUSTAMOOD dotyczącą problemu depresji i zdrowia psychicznego.

– Chcemy, by akcja TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE stanowiła czytelny komunikat dla potencjalnych ofiar molestowania: zawsze możesz zwrócić się o pomoc, nikt cię nie zignoruje. W klubach oznaczonych naszym logo, możesz zgłosić każdy niepokojący przypadek za barem lub u personelu – mówi Paweł Korzeniowski, dziennikarz NOIZZ i inicjator akcji.– Pojawienie się ruchu #meToo sprawiło, że kobiety odważniej mówiły o przemocy seksualnej np. w miejscu pracy. Liczymy, że nasza akcja stworzy podobną platformę do dyskusji na temat molestowania na imprezach – dodaje Magdalena Staniszewska, pomysłodawczyni działań w ramach akcji.

W ramach kampanii, redakcja NOIZZ wspólnie z Ewą Rutkowską, trenerką i organizatorką warsztatów antydyskryminacyjnych, przeprowadziła cykl szkoleń dla właścicieli i pracowników lokali, które dołączyły do akcji. Jednym z głównych założeń jest, aby w przeszkolonym klubie zawsze była obecna osoba, która przeszła szkolenie i potrafi udzielić pomocy w przypadkach molestowania. Wśród przeszkolonychwarszawskich lokali znalazły się popularne warszawskie kluby m.in.: PLAN B, BARKA, JASNA1, METROPOLIS, NIEBO, POGŁOS, HYDROZAGADKA i CHMURY,w których pojawiły się już plakaty i naklejki informujące o akcji.

Akcji TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE towarzyszą materiały redakcyjne oraz kampania w social mediach, display oraz mobile, przekierowująca na specjalnie przygotowany serwis  www.reagujemy.pl, w którym kolejne kluby mogą zgłaszać chęć przystąpienia do akcji.

Akcję TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE wspiera Anja Rubik i sexedPL, Going.oraz Amnesty International.

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

www.ringieraxelspringer.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764