logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Tu reagujemy na molestowanie” – kampania społeczna

  PR 08.11.2019, przeczytano 324 razy
ilustracjastrzałka

Redakcja NOIZZ rozpoczęła długofalową kampanię społeczną „TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE”. W ramach akcji przeprowadzono szkolenia z właścicielami i pracownikami dziewięciu warszawskich klubów, aby mogli prawidłowo rozpoznawać zagrożenie, reagować i udzielać pomocy w przypadkach molestowania.Kampanię wsparła Anja Rubik i sexedPL. W ramach działań uruchomiono stronę: reagujemy.pl –  ze szczegółowymi informacjami dla klubów, które chcą dołączyć do akcji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_tu-reagujemy-na-molestowanie_-%E2%80%93-kampania-spoleczna,384653,artykul.html

Kampania TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE ma na celu działanie przeciwko molestowaniu seksualnemu, z którym w klubach najczęściej spotykają się kobiety, choć nie tylko one. Redakcja NOIZZ podkreśla, że molestowanie dotyczy nie tylko sfery fizycznej, przybiera również inne formy, jak na przykład uporczywe narzucanie się czy zaczepki słowne.

Kampanię rozpoczął głośny artykuł aktywistki i DJ-ki Magdaleny Staniszewskiej, opublikowany w serwisie NOIZZ, w którym autorka opowiedziała o różnych przypadkach molestowania, jakie spotkały ją w polskich klubach. Akcja TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE jest odpowiedzią na komentarze zarówno czytelników, jak i pracowników klubów, którzy postanowili wspólnie działać przeciwko molestowaniu seksualnemu. Jest to kolejna kampania NOIZZ.pl, którą redakcja portalu uruchomiła  w oparciu o sygnały od czytelników. W czerwcu br. NOIZZ wystartował z międzynarodową akcją #NOTJUSTAMOOD dotyczącą problemu depresji i zdrowia psychicznego.

– Chcemy, by akcja TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE stanowiła czytelny komunikat dla potencjalnych ofiar molestowania: zawsze możesz zwrócić się o pomoc, nikt cię nie zignoruje. W klubach oznaczonych naszym logo, możesz zgłosić każdy niepokojący przypadek za barem lub u personelu – mówi Paweł Korzeniowski, dziennikarz NOIZZ i inicjator akcji.– Pojawienie się ruchu #meToo sprawiło, że kobiety odważniej mówiły o przemocy seksualnej np. w miejscu pracy. Liczymy, że nasza akcja stworzy podobną platformę do dyskusji na temat molestowania na imprezach – dodaje Magdalena Staniszewska, pomysłodawczyni działań w ramach akcji.

W ramach kampanii, redakcja NOIZZ wspólnie z Ewą Rutkowską, trenerką i organizatorką warsztatów antydyskryminacyjnych, przeprowadziła cykl szkoleń dla właścicieli i pracowników lokali, które dołączyły do akcji. Jednym z głównych założeń jest, aby w przeszkolonym klubie zawsze była obecna osoba, która przeszła szkolenie i potrafi udzielić pomocy w przypadkach molestowania. Wśród przeszkolonychwarszawskich lokali znalazły się popularne warszawskie kluby m.in.: PLAN B, BARKA, JASNA1, METROPOLIS, NIEBO, POGŁOS, HYDROZAGADKA i CHMURY,w których pojawiły się już plakaty i naklejki informujące o akcji.

Akcji TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE towarzyszą materiały redakcyjne oraz kampania w social mediach, display oraz mobile, przekierowująca na specjalnie przygotowany serwis  www.reagujemy.pl, w którym kolejne kluby mogą zgłaszać chęć przystąpienia do akcji.

Akcję TU REAGUJEMY NA MOLESTOWANIE wspiera Anja Rubik i sexedPL, Going.oraz Amnesty International.

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

www.ringieraxelspringer.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mogik or magic? Motion Design Conference 2020
Gwiazdy motion designu tworzące czołówki do seriali Netfliksa czy HBO. Najważniejsi twórcy minionego roku z całego świata. Firmy produkujące oprogramowanie 3d oraz sprzęt dla motion designerów. To wszystko w ciągu dwóch dni konferencji i kreatywnych spotkań Auli Artis w Poznaniu.
Stratasys J8 – zaawansowane drukarki 3D
Technologia PolyJet jako jedyna metoda wytwarzania pozwala na wykonanie elementów z wielu materiałów i kolorów w jednym procesie. Drukarki 3D Stratasys J8 Series mogą drukować prototypy wyglądające dokładnie jak produkt końcowy. Dają niesamowite efekty wykończenia modelu, wyjątkową gładkość powierzchni i precyzję druku z warstwą o wysokości zaledwie 14 mikrometrów.
Saloniki Kolportera są jednym z partnerów akcji „2 miliony Grześków do wygrania”. Klienci mogą korzystać z tej promocji aż do 30 kwietnia br.
Rusza nabór na 12. Bella Skyway Festival
To już pewne – 12. Bella Skyway Festival odbędzie się w dniach 18–23 sierpnia 2020 roku. Ponownie toruński zespół staromiejski rozbłyśnie magicznym blaskiem, a wszystko pod hasłem „Elementarne cząstki wolności”. Właśnie rozpoczyna się nabór, w ramach którego artyści mogą zgłaszać swoje pomysły na instalacje, projekcje i interaktywne świetlne działania. Warto się...
Odpowiedzialny Marketing – efekty samoregulacji w obszarze reklamy żywności skierowanej do dzieci
Rada Reklamy od wielu lat stoi na straży najwyższych standardów komunikacji marketingowej.  Pomaga chronić konsumentów przed nieetycznymi i nieuczciwymi przekazami reklamowymi poprzez upowszechnianie Kodeksu Etyki Reklamy oraz nadzór nad przestrzeganiem jego zapisów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764