logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Uwaga” - Gdynia Design Days 2020

  PR 18.06.2020, przeczytano 548 razy
ilustracjastrzałka

4 lipca startuje wyjątkowe wydanie Gdynia Design Days online. Każda edycja festiwalu jest pretekstem do poruszenia zagadnień związanych z projektowaniem w kontekście zmian, jakie zachodzą w naszym otoczeniu. Choć w tym roku nie zobaczymy się na żywo w Gdyni, mamy nadzieję, że wspólnie stworzymy festiwalową społeczność w ramach dedykowanej, interaktywnej platformy GDD. Weź udział w pierwszym w Europie festiwalu projektowym online.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_uwaga_---gdynia-design-days-2020,387450,artykul.html

Tegoroczny festiwal będzie pretekstem do podjęcia działań i pobudzenia kreatywności. Już dziś potrzebujemy mądrych, funkcjonalnych i trwałych rozwiązań, dzięki którym stawimy czoła zmianom klimatycznym, utracie bioróżnorodności, przemianom demograficznym, społecznym i kulturowym oraz mądrze wykorzystamy rozwój nowych technologii. Podczas Gdynia Design Days 2020 pokażemy, że dobre projektowanie może stać się skutecznym narzędziem rozwiązywania złożonych problemów. Zaprezentujemy ciekawe propozycje, które zachęcą producentów do większej odpowiedzialności za dobro wspólne oraz wyposażymy konsumentów w wiedzę, dzięki której będą świadomie oddziaływać na środowisko. Sprawdzimy dokąd zaprowadziła nas nadkonsumpcja. Zastanowimy się nad znaczeniem wody w naszej kulturze oraz w jaki sposób mądrze korzystać z jej ograniczonych zasobów. Przedstawimy dane jako nową, wartościową walutę, a także wskażemy zagrożenia związane z brakiem etyki w świecie cyfrowym. W tegorocznym programie znalazło się między innymi 25 wykładów, 20 warsztatów, 8 wystaw zaprezentowanych w formie interaktywnego przewodnika GDD oraz 7 filmów. Sprawdź cały program na www.gdyniadesigndays.eu i zamelduj się na platformie GDD by wziąć udział w wyjątkowej edycji online GDD 2020.

Wykłady i warsztaty GDD

Tegoroczny program został podzielony na 6 bloków tematycznych. 4 lipca startujemy z blokiem otwierającym festiwal pod hasłem „Uwaga”. Najważniejszym elementem programu otwarcia będzie wykład „Czas – najważniejszy, nieodnawialny zasób”, który poprowadzi James Wallaman, znany futurysta, autor bestsellerowych książek o ekonomii doświadczeń. 5 lipca rozwiniemy hasło „Uwaga! Czas na zmiany!” – tego dnia podejmiemy temat wszechogarniającej nas nadkonsumpcji i wspólnie z zaproszonymi gośćmi, m.in. Filipem Springerem i Julią Fiedorczuk porozmawiamy o kryzysie klimatycznym. „Uwaga! Dane to emocje” to temat przewodni kolejnego festiwalowego dnia, w ramach którego zastanowimy się m.in. nad moralnymi wątpliwościami pojawiającymi się w kontekście danych i nowych technologii. Na szczególną uwagę zasługuje wykład Wiesława Bartkowskiego „Czas dołączyć do Team Human”. 7 lipca zapraszamy do rozważań w ramach wyzwania „Uwaga! Czas na jedzenie przyszłości!”, podczas, którego porozmawiam o zrównoważonej przyszłości jedzenia. „Uwaga! świat w kryzysie – czas na odpowiedzialne projektowanie” to temat kolejnego festiwalowego dnia. Wspólnie z prelegentami będziemy rozmawiać o materiałach przyszłości i zastanowimy się czy znaleźliśmy już równie wszechstronny i tani w użyciu zamiennik plastiku, który będzie przyjazny planecie. Na szczególną uwagę tego dnia zasługuje wykład Ewy Bochen i Macieja Jelskiego pt. „Dematerializacja – o świadomości materiałowej”. Skupimy się także na kryzysie wody na świecie – 9 lipca w ramach bloku „Uwaga! Jak mądrze korzystać z zasobów wodnych” wytłumaczymy dlaczego zmiana klimatu, susze, powodzie, topnienie lodowców oraz wzrost liczby ludności w miastach w tak dużym stopniu przyczynia się do zmniejszania się zasobów wody pitnej. W tym dniu polecamy wykład Agaty Nowak i Michała Bachowskiego pt. „Kto ma oszczędzać wodę i co robić, gdy zaczyna jej brakować?”.

Design z biznesem

W dniach 10-11 lipca, w ramach Gdynia Design Days, odbędzie się 5. edycja Design talks Business Summit. Jest to międzynarodowe wydarzenie skierowane do przedsiębiorców, projektantów i agentów zmian. W programie znajdą się inspirujące prezentacje, wartościowe studia przypadków, praktyczne warsztaty i wyzwania projektowe. DtB Summit to również spotkania z międzynarodowymi ekspertami i praktykami, podczas których uczestnicy zyskają świeżą wiedzę, nowatorskie narzędzia i metody projektowe dla biznesu. Praktyczne warsztaty, możliwość nawiązania wyjątkowych kontaktów - networking online, bezpośredni dostęp do ekspertów z Polski i zagranicy to główne zalety DtB Summit.

W czasie GDD odbywa się również Design talks Business First Steps, czyli cykl spotkań przeznaczony dla wszystkich zainteresowanych tematyką biznesową, aspektami pracy w branży kreatywnej oraz rozwojem młodej marki. To cztery spotkania pozwalające spojrzeć szerzej na obecną sytuację kryzysową, prowokujące do kreatywnego działania i inspirujące do poszukiwania nowych, wartościowych rozwiązań biznesowych w oparciu o projektowanie. 5. edycja Design talk Business First Steps jest inspiracją dla wszystkich poszukujących sprawdzonych technik pracy w kryzysie, jak i tworzenia wartościowych narzędzi komunikacyjnych. Jest to okazja do wypracowania nowej formuły pracy i sieci wartościowych kontaktów biznesowych.

Przewodnik GDD

Znakiem rozpoznawczym każdej edycji festiwalu Gdynia Design Days są wystawy kuratorskie, które odnoszą się do hasła przewodniego poruszają najważniejsze zagadnienia z jakimi mierzymy się prywatnie i biznesowo w danym czasie. W tym roku wszystkie wystawy zaprezentujemy w formie interaktywnego przewodnika GDD. Do współpracy zaprosiliśmy 8 kuratorów, którzy przedstawią zagadnienia związane z hasłem GDD 2020 UWAGA. Premierowo wszystkie treści zawarte w przewodniku GDD zostaną opublikowane 4 lipca, w dniu rozpoczęcia festiwalu. To kompendium wiedzy dostarczy informacji na temat prototypów, produktów, usług oraz idei, które mogą okazać się przydatne w odpowiedzi na nieuchronne zmiany społeczne, ekonomiczne i klimatyczne. W tym roku liczą się chęci, możesz dołączyć z każdego miejsca na świecie. Udział w wyjątkowej edycji online GDD, DtB Summit i DtB First Steps jest całkowicie bezpłatny. Aby uczestniczyć w wykładach wystarczy się dołączyć do platformy GDD. Nie zwlekaj, na warsztaty obowiązują dodatkowe zapisy ze względu na ograniczoną liczbę miejsc.

GDD2020 #UWAGA

Źródło: Centrum Designu Gdynia

www.ppnt.gdynia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
Platforma Grajhack promuje ofertę a2mobile
Telefonia komórkowa a2mobile wystartowała z platformą komunikacji dla graczy “Grajhack”, która pokazuje użytkownikom sprytne rozwiązania i ułatwienia w grach. Do współpracy marka wybrała Gameset – topową agencję gaming marketingu.
Czwarta edycja Slow Space by Puma w Gdańsku
Po Warszawie, Krakowie i Wrocławiu przyszedł czas na Trójmiasto - Slow Space by PUMA zagości w Gdańsku. Zgodnie z ideą projektu, tym razem w Plenum na terenie Stoczni Gdańskiej, powstanie miejsce, w którym każdy będzie mógł holistycznie zadbać o swoje zdrowie, zwolnić i spotkać się z trenerkami, nauczycielkami jogi, psychoterapeutkami oraz specjalistkami w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764