logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„W skrócie” – kampania poszerzająca wiedzę o HIV

  PR 29.11.2023, przeczytano 715 razy
ilustracjastrzałka

9 na 10 Polaków uważa, że HIV ich nie dotyczy, jednak prawda jest inna – wirusem może zakazić się każdy z nas, kto jest aktywny seksualnie. Ten ważny temat został poruszony w najnowszej, ogólnopolskiej kampanii Fundacji Edukacji Społecznej, a powodem jest stale rosnąca liczba zakażeń. Poprzez kampanię, FES wraz z partnerami, chce zbudować świadomość na temat HIV i zachęcić Polaków do regularnego wykonywania testu oraz stosowania prezerwatyw.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_w-skrocie_-%E2%80%93-kampania-poszerzajaca-wiedze-o-hiv,402282,artykul.html

HIV w Polsce

W ostatnich latach, statystyki dot. nowych zakażeń HIV w Polsce uległy dynamicznym zmianom. Według danych Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego, w 2022 roku odnotowano blisko 2,4 tys. nowych przypadków, co stanowi rekord w dotychczasowej diagnostyce oraz dwukrotny wzrost względem 2021 roku i trzykrotny w porównaniu z 2020. W tym roku, tylko do połowy listopada, wykryto blisko 2,6 tys. kolejnych zakażeń HIV. Choć liczba wykrytych zakażeń stale rośnie, należy pamiętać, że są to jedynie ludzie, którzy wykonali test. Według ekspertów, jedna na dwie osoby żyjące z HIV nie wie o swoim zakażeniu – właśnie dlatego tak ważne jest testowanie i stosowanie odpowiednich środków prewencyjnych. Niestety, świadomość problemu wśród polskiego społeczeństwa jest niska i wymaga nowych inicjatyw edukacyjnych, które w ciekawy sposób przekażą niezbędą wiedzę i jednocześnie zachęcą do dalszego pogłębiania jej. Jedynie w ten sposób możemy powstrzymać dalsze rozprzestrzenianie się HIV.

– W Polsce nadal mierzymy się z wyzwaniami związanymi z edukacją społeczeństwa na temat profilaktyki oraz eliminacji uprzedzeń i dyskryminacji wobec osób żyjących z HIVTo właśnie dlatego podjęliśmy decyzję o zozpocząciu dużej kampanii – jako społeczeństwo, bardzo jej potrzebujemy – mówi dr n. społ. Magdalena Ankiersztejn-Bartczak, prezeska zarządu Fundacji Edukacji Społecznej. – Sytuacja w naszym kraju wciąż wymaga zwiększonej uwagi, inwestycji w edukację, przełamywania tematów tabu związanych z seksem, a także dostępu do opieki zdrowotnej, zwłaszcza w kontekście zmieniającej się sytuacji epidemiologicznej i potrzeb społeczności osób seropozytywnych – dodaje.

„W skrócie” o HIV

Koncepcja kreatywna kampanii „W skrócie” opiera się na wykorzystaniu akronimów, stworzone z myślą o młodych dorosłych, którzy w aplikacjach społecznościowych korzystają z popularnych skrótów takich jak np. IMO (in my opinion) czy FYI (for your information). Grupa docelowa nie jest przypadkowa, ponieważ co roku najwięcej zakażeń HIV notuje się głównie wśród 20- i 30-latków1. Kampania została zaplanowana i podzielona na dwie części, żeby zaciekawić jak najwięcej osób. Pierwsza faza opierała się na samych skrótach i zachęcała do samodzielnego rozwikłania ich. Akronimy pojawiały się na wielu out-door’owych nośnikach i poprzez kody QR, odbiorcy byli kierowani do specjalnej strony internetowej i zachęcani do rozkodowania haseł. Druga faza jest już etapem rozwinięcia skrótów – bezpośrednio wskazuje jaki konkretnie problem jest poruszany, a taże kierujemy do właściwych rozwiązań, jakimi są m.in. konsultacje w puntach konsultacyjno-diagnostycznych , samodzielne testowanie czy stosowanie prezerwatyw podczas każdego stosunku.

ilustracjastrzałka

Projekt społeczno-edukacyjny „W skrócie” ma na celu zachęcenie Polaków do poszerzenia swojej wiedzy na temat HIV, a także podjęcia decyzji o wykonania testu na obecność HIV oraz stosowaniu prezerwatyw, które są jedyną metodą antykoncepcji, która jednocześnie jest ochroną przed chorobami przenoszonymi droga płciową. Kampania opiera się na wykorzystaniu czterech głównych skrótów nawiązujących do tematu HIV, które w ostatnich tygodniach pojawiły się w przestrzeni miejskiej oraz digitalu i były zagadką dla wielu Polaków. Dziś mają szansę dowiedzieć się, co one oznaczają:

  • ZTNH – statystyki pokazują, że zaledwie 10 proc. Polaków zrobiło test w kierunku HIV kiedykolwiek, a więc Zrób Test NHIV.
  • HDK – około 90% Polaków uważa, że zakażenie wirusem ich nie dotknie, jednak w rzeczywistości, osoby aktywnie seksualnie muszą pamiętać, że HIV Dotyczy Każdego, a ryzyko zakażenia może występić niezależnie od orientacji seksualnej.
  • HSL – dzięki współczesnej medycynie, osoby seropozytywne, mogą wieść długie i szczęśliwe życie, w tym życie seksualne bez ryzyka dalszego zakażania bliskich, tak więc dodatni (pozytywny) wynik testu, nie jest wyrokiem, ponieważ HIV Się Leczy.
  • PPH – prezerwatywy sa jedyną metodą antykoncepcji, która stanowi ochronę przed infekcjami przenoszonymi droga płciową, dlatego Prezerwatywą Powstrzymasz HIV.

Fundacja Edukacji Społecznej prezentuje w/w akronimy oraz informacje o HIV i badaniach w kanałach online, w tym social mediach oraz w aplikacji randkowej Tinder. Elementy kampanii można także znaleźć w przestrzeni publicznej, na ekranach i muralach, w warszawskiej komunikacji miejskiej, w KinoGramie w Fabryce Norblina oraz placówkach Medicover. Dodatkowo w trzech punktach na terenie Warszawy powstały specjalne murale zrealizowane przez Good Looking Studio. Do udziału w projekcie społecznym zaangażowali się także influencerzy. Dla osób, które chcą zaczerpnąć więcej informacji przygotowano także stronę internetową ztnh.pl, na której można zobaczyć rozwiązanie skrótów, ale także pogłębić swoją wiedzę na temat HIV.

Partnerami projektu są marka Durex (Reckitt), GSK, GILEAD, ViiV Healthcare, Focus Nation, Good Looking Studio, Newonce oraz Noizz. Prezydent miasta st. Warszawy objął kampanię patronatem honorowym. Patronem akcji jest także Światowa Organizacja Zdrowia (WHO), Polskie Towarzystwo Naukowe AIDS oraz Polskie Stowarzyszenie Naukowe Zagrożenia Cywilizacyjne i Zdrowie Publiczne. Za ideę kreatywną, strategię kampanii oraz realizację projektu odpowiada agencja kreatywna DDB Warszawa. Strategię mediową oraz planowanie i zakup mediów powierzono OMD Group, a koordynację współpracy z influencerami w social mediach agencji Tears of Joy. Za komunikację kampanii odpowiedzialna jest agencja Big Picture.

Źródło: Fundacja Edukacji Społecznej

Dodatkowe informacje:

1 Dane Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego, Zakażenia HIV i zachorowania na AIDS w Polsce w latach 1986-2021

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Projekt „Fokus na Allure” w kampanii Peugeot E-3008
Agencja Leo Burnett Warszawa na zlecenie marki Peugeot zrealizowała projekt wokół kampanii wprowadzającej na rynek nowego elektrycznego SUV-a typu fastback „Next-Level” – Peugeot E-3008. Innowacyjny model promuje wirtualna galeria, prezentująca wynik współpracy marki Peugeot z wybitnymi fotografami.
Marka Tygryski stawia na multibranding
W poszukiwaniu jeszcze bardziej atrakcyjnych rozwiązań dla swoich Klientów, marka Tygryski specjalnie dla sieci sklepów Lidl przygotowała coś wyjątkowego! W ramach akcji multibrandingu razem z Grupą JuraPark, Tygryski o smaku toffi i miód malina pojawiły się na sklepowych półkach w nowych, większych opakowaniach. Lecz to nie wszystko… W...
Warszawski Maraton Fotograficzny. Ruszyły zapisy do 5. edycji
Kolejna odsłona Warszawskiego Maratonu Fotograficznego organizowanego przez Green Caffè Nero odbędzie się 14 września 2024 roku. Uczestnicy będą mieli do wykonania 8 zdjęć w 8 godzin, a tematykę tegorocznego konkursu poznają dopiero podczas startu. Wydarzenie skierowane jest do wszystkich pasjonatów fotografii – zarówno amatorów i debiutantów,...
FoodCare na dłużej z Betclic 1 Liga
Foodcare przedłuża współpracę z Betclic 1 Liga. W ramach współpracy piłkarze pierwszoligowych klubów będą korzystać z wody Ostromecko oraz napojów izotonicznych 4MOVE. Marki z portfolio firmy będą obecne na stadionach oraz w kanałach digitalowych rozgrywek.
IV Konferencja Olimp Marketplace: sekrety skutecznej sprzedaży online
Już 27 września w warszawskim Multikinie Złote Tarasy odbędzie się IV edycja Konferencji Olimp Marketplace. To wydarzenie jest przeznaczone dla wszystkich, którzy chcą zwiększyć swoje wyniki sprzedażowe na Allegro, Amazon, eMAG, Kaufland, Pigu, Empik i 17 innych platformach.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764