logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„#Wakacje2050” - Gazeta.pl pozdrawia z przyszłości naznaczonej zmianami klimatu

  PR 17.07.2020, przeczytano 527 razy
ilustracjastrzałka

Wyschnięta Wisła, Bałtyk pełen sinic, płonący Biebrzański Park Narodowy. A na ich tle "wesołe" pozdrowienia z wakacji. Takim kontrastowym zestawieniem i wykorzystując prawdziwe zdjęcia z ostatnich lat Gazeta.pl alarmuje, jak mogą wyglądać nasze wakacje przyszłości, jeśli nie podejmiemy działań zmierzających do zahamowania kryzysu klimatycznego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_wakacje2050_---gazeta.pl-pozdrawia-z-przyszlosci-naznaczonej-zmianami-klimatu,387813,artykul.html

Kampania „#Wakacje2050” obejmuje 4 kreacje w formie pocztówek z wakacji, które powstały na bazie fotografii wykonanych w ostatnich latach. Zdjęcia prezentowane są w oryginale, bez ingerencji w programach graficznych - na pocztówkach można zobaczyć: łachy piachu na Wiśle w trakcie suszy, pożar Biebrzańskiego Parku Narodowego, zniszczenia spowodowane przez nagłe burze i ulewy w Małopolsce oraz Bałtyk zanieczyszczony wykwitem sinic. Zdjęciom towarzyszą hasła - odpowiednio dla poszczególnych miejsc: „Fajna ta Wisła. Taka nie za szeroka”, „Jest trochę gorąco, ale dajemy radę”, „Dzisiaj więcej sinic, ale za to mniej parawanów” oraz „Grunt, że dzisiaj już nie pada”, a także podpis „Pozdrowienia z #Wakacje2050”.

- Jeśli nie chcemy w przyszłości wysyłać takich pozdrowień z wakacji, to musimy zahamować zmiany klimatyczne - potrzebne jest zaangażowanie zarówno społeczeństwa, organizacji pozarządowych, ale i realne działania biznesu i władzy na każdym szczeblu. W nowej akcji Gazeta.pl pod hasłem #Wakacje2050 nie tylko pokazujemy, jakie skutki może mieć nasza bezczynność - w publikacjach portalu wyjaśniamy też, jak nasze codzienne, proste decyzje mogą przeciwdziałać zmianom klimatu i chronić nasze środowisko – tłumaczy Rafał Madajczak, dyrektor kreatywny Gazeta.pl, pomysłodawca akcji.

W dzień startu kampanii w Gazeta.pl ukażą się wywiady z ekspertami zajmującymi się działaniem na rzecz rzek i gospodarki wodnej w Polsce z koalicji „Siostry Rzeki”, ochroną Biebrzańskiego Parku Narodowego z Fundacji dla Biebrzy, badaniem globalnych zmian klimatycznych i ich wpływu na lokalny ekosystem z Greenpeace i WWF. Dzięki tym publikacjom redakcja chce pokazać szerszy kontekst zmian klimatycznych - jaki wpływ ma na nie m.in. społeczeństwo czy biznes, jak w prosty sposób im przeciwdziałać i jak można pozytywnie wpłynąć na stan polskich rzek, morza, powietrza czy terenów przyrodniczych. Wszystkie wywiady ukażą się na stronie głównej Gazeta.pl i będą na stałe dostępne w serwisie Zielona.Gazeta.pl.

ilustracjastrzałka

Akcja #Wakacje2050 ruszy 17 lipca br. - w piątek, który tradycyjnie już jest najbardziej zielonym dniem na Gazeta.pl. Tego dnia zostaną opublikowane wszystkie wyżej wymienione wywiady, a kreacje z pocztówkami z przyszłości pojawią się na nośnikach reklamy zewnętrznej AMS w całej Polsce, zarówno tych digitalowych, jak i tradycyjnych citylightach.

- Nośniki prezentujące „Pozdrowienia z #Wakacje2050” podświetlone są za pomocą energooszczędnych technologii LED. Dodatkowo w przypadku nośników digitalowych tryb wyświetlania komunikatów jest automatycznie dostosowywany do jasności otoczenia, co również przyczynia się do oszczędności energii – mówi Grażyna Gołębiowska, Dyrektor Marketingu ze spółki AMS, która jest partnerem akcji #Wakacje2050.

Kampanii, która potrwa do połowy sierpnia, będą również towarzyszyć promocja tekstów i kreacji towarzyszących akcji w mediach społecznościowych na profilach Gazeta.pl i jej serwisów na Facebooku i Instagramie.

- Od lidera informacji o zmianach klimatycznych i marki tak zaangażowanej w ekologię, jak Gazeta.pl wymaga się więcej, dlatego akcja #Wakacje2050 to "tylko" kolejny element naszych działań. Pracujemy nad nowymi rozwiązaniami dla naszych czytelników, ale i klientów, którym tak, jak nam bliska jest ochrona środowiska – dodaje Agnieszka Siuzdak, dyrektorka pionu Gazeta.pl.

ilustracjastrzałka

Akcja #Wakacje2050 to kolejne działanie w ramach realizacji redakcyjnej „Deklaracji Gazeta.pl na nowe czasy”. Jednym z jej elementów jest obietnica alarmowania, że stan środowiska i kryzys klimatyczny jest tykającą bombą dla naszego życia i zdrowia. Gazeta.pl uruchomiła już specjalny portal Zielona.Gazeta.pl. To serwis, w którym są publikowane liczne artykuły i materiały poświęcone ekologii i zmianom klimatycznym tworzone przez dziennikarzy portalu. Ponadto na stronie głównej Gazeta.pl ukazują się artykuły w wielu zielonych cyklach, jak na przykład „Piątki dla klimatu”, „Ludzie w klimacie”, „Moto 2030” czy „Haps Zero Waste”.

AMS z Grupy Agora także podejmuje szereg działań proekologicznych, m.in. wprowadzając nośniki OOH przyjazne środowisku. Obecnie firma dysponuje największą w Polsce siecią słupów reklamowych zasilanych energią słoneczną, a także instaluje kolejne wiaty przystankowe wyposażone w zielone dachy, które m.in. obniżają temperaturę w upalne dni i pozwalają na magazynowanie wody. Koncepcję mebli miejskich, które współgrają z przestrzenią miast, łącząc rozwiązania reklamowe z duchem ekologii AMS rozwija od wielu lat.

ilustracjastrzałka

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

A co na takie konotacje z 2050 powie Szymon H.?

avatar użytkownika
,

Ryzykowny element nazwy dla ruchu społecznego, bo data jest "okrągła" i będzie zapewne nieraz wykorzystywana przy najrozmaitszych, także komercyjnych albo jawnie przeczących ideom tego ruchu okazjach.  

,

Tyle, że on był pierwszy.
A to ma znaczenie, nawet jeśli data jest okrągła.
  

avatar użytkownika
,

To niech spróbuje zarejestrować "2050" jako znak towarowy...  

,

Szymon właśnie wszedł w branżę reklamową, zrobił sklep z torbami.
Chyba uznał, że z aktywności politycznej nie będzie chleba.
  

avatar użytkownika
,

Ma 2050 w nazwie?  

,

Ma torby ze swoją twarzą.
Twarzowe.
  

avatar użytkownika
,

Przymierzałeś?  

Najnowsze w tym dziale

WP Pilot rusza z kampanią wizerunkową
Hasłem przewodnim jesiennej kampanii wizerunkowej platformy do odbioru tradycyjnej telewizji w wersji online jest „WP Pilot – Nowy sposób na telewizję bez kabla”. W centrum działań promocyjnych jest spot wideo z udziałem brand hero marki, różowego pączka.
Od dwóch dekad Bankier.pl systematycznie zwiększa grono odbiorców oraz umacnia rynkową pozycję. Obecnie co miesiąc gromadzi średnio 3 miliony użytkowników, którzy generują ponad 80 milionów odsłon. Z okazji jubileuszu zyskał nowy layout strony głównej.
Gazeta.pl po raz kolejny wspiera akcję „Adoptuj Pszczołę”
Już jutro, 18 września br. strona główna Gazeta.pl opanowana zostanie przez pszczoły i trzmiele. W tym roku dołączą do nich także motyle, bo - jak zwraca uwagę Greenpeace Polska - zmniejsza się ich populacja. Gazeta.pl została głównym patronem medialnym akcji „Adoptuj Pszczołę”. Redakcja serwisu już po raz 6. angażuje się w inicjatywę Fundacji...
Agencja Melonet w Top20 stron traktujących o marketingu według Senuto
We wrześniu została wydana druga edycja raportu „TOP100 najlepiej widocznych serwisów marketingowych w Google” od Senuto – dostawcy wiodących aplikacji wspomagających działania SEO w sieci. Jego pierwsze wydanie pojawiło się w kwietniu 2019 roku ciesząc się zainteresowaniem w branży, stąd odsłona na rok 2020.
Pierwsze badanie polskich użytkowników Pinteresta
Pinterest coraz mocniej otwiera się na e-commerce w Polsce. Rośnie więc potrzeba poznania użytkowników tego medium. Jacy są polscy Pinnersi? Czy platforma ma potencjał sprzedażowy? Open Mobi przedstawia wnioski z przeprowadzonego niedawno badania.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764