logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Wyborcza" zaprasza na finał 5. edycji Konkursu im. Krzysztofa Millera

  PR 06.12.2022, przeczytano 275 razy

Jaki materiał fotograficzny uzyska tytuł najlepszego w minionym roku w finale konkursu za „Odwagę patrzenia"? Tego dowiemy się już w czwartek, 8 grudnia 2022 r. po godz. 20:00. Serwis Wyborcza.pl przedstawi finalistów i laureata lub laureatkę Nagrody im. Krzysztofa Millera oraz zwycięzcę lub zwyciężczynię w kategorii „Wolność, solidarność, tolerancja" - Nagrody Fundacji „Gazety Wyborczej".


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_wyborcza_-zaprasza-na-final-5.-edycji-konkursu-im.-krzysztofa-millera,398257,artykul.html

5. edycja Konkursu im. Krzysztofa Millera rozpoczęła się jesienią 2022 r. Do konkursowego jury trafiły zdjęcia zrobione w czasie od 1 września 2021 r. do 1 września 2022 r. Nadesłali je zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy fotografii, indywidualni autorzy oraz kolektywy fotografów, członkowie jednej agencji fotograficznej. Materiały fotograficzne o dowolnej tematyce społecznej, politycznej, ekonomicznej bądź kulturowej rywalizują w głównej kategorii oraz dodatkowo w ramach kategorii „Wolność, solidarność, tolerancja” - Nagroda Fundacji Gazety Wyborczej. Do finału nominowanych zostało 7 prac.

- W tym roku większość materiałów dotyczyła wojny w Ukrainie oraz kryzysu uchodźczego na granicy polsko-białoruskiej. Otrzymaliśmy 260 zgłoszeń do konkursu - autorami wielu z nich byli doświadczeni i uznani fotoreporterzy z Polski i zagranicy, w tym laureaci tak prestiżowych konkursów fotograficznych, jak World Press Photo i Grand Press Photo – komentuje Beata Łyżwa-Sokół, przewodnicząca jury i szefowa działu Foto „Gazety Wyborczej".

- Cisza, w której obradowaliśmy w tym roku, była niezwykła. W poprzednich edycjach, chociaż też mieliśmy do czynienia z bardzo trudnymi tematami, jednak mniej nas one dotyczyły - podsumował Tomasz Kowalski, prezes zarządu Deutsche Bank Polska, jeden z jurorów konkursu.

O tym, kto zwycięży w tegorocznej edycji Konkursu im. Krzysztofa Millera, przekonamy się już w czwartek, 8 grudnia 2022 r. Po godz. 20:00 na Wyborcza.pl i na profilu „Wyborczej" na Facebooku będzie można obejrzeć finał konkursu - redakcja pokaże najlepsze zdjęcia roku i porozmawia z finalistami.

Gospodarzami finału będą Beata Łyżwa-Sokół, przewodnicząca jury i Michał Nogaś, dziennikarz „Gazety Wyborczej".

Zwycięzca lub zwyciężczyni nagrody głównej - za najlepszy materiał roku - otrzyma 10 000 zł oraz statuetkę zaprojektowaną przez Ewę Marię Śmigielską, a laureat lub laureatka w kategorii "Wolność, solidarność, tolerancja" - Nagrodę Fundacji Gazety Wyborczej w kwocie 5000 zł.

W jury 5. edycji konkursu zasiedli: Ewa Ewart - dziennikarka, reżyserka i producentka filmów dokumentalnych, Paweł Kopczyński - szef redakcji fotograficznej na Europę Środkową i Wschodnią oraz Globalnie Wydarzenia Sportowe w Reuters Pictures, Aneta Kowalczyk - fotoedytorka i projektantka książek i magazynów, związana z wydawnictwem BLOW UP PRESS, Maciej Nabrdalik - fotograf prestiżowej amerykańskiej agencji VII, wielokrotnie nagradzany w polskich i międzynarodowych konkursach fotografii prasowej, w tym World Press Photo, Karolina Sekuła - fotografka, fotoedytorka Bloomberg EMEA w Londynie, Tomasz Kowalski - prezes zarządu Deutsche Bank Polska, Joanna Krawczyk - prezeska zarządu Fundacji Gazety Wyborczej oraz Beata Łyżwa-Sokół - szefowa działu foto ,,Gazety Wyborczej"; przewodnicząca jury konkursu.

Konkurs o Nagrodę im. Krzysztofa Millera jest promowany na łamach „Gazety Wyborczej”, „Dużego Formatu” i na Wyborcza.pl oraz w internecie, radiu i na profilach redakcji w mediach społecznościowych.

Partnerami konkursu są Deutsche Bank Polska SA oraz Fundacja Gazety Wyborczej, patronami medialnymi - Fotopolis i Digital Camera.

Redakcja „Gazety Wyborczej" ustanowiła Nagrodę im. Krzysztofa Millera za odwagę patrzenia w 2018 r. Celem konkursu jest promocja fotografii o wyjątkowych wartościach dziennikarskich, wyróżniających się pogłębionym, rzetelnym i odważnym spojrzeniem na trudne tematy społeczne, polityczne, ekonomiczne i kulturowe.

Więcej informacji na temat konkursu, w tym jego regulamin, można znaleźć na stronie: Wyborcza.pl/zdjecia. Serwis prezentuje też multimedia, galerie, materiały wideo i teksty archiwalne związane z konkursem i Krzysztofem Millerem.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W sobotę 18 marca 2023 roku kanał Boomerang w Polsce oraz CEE zmieni nazwę na Cartoonito. Działanie to jest częścią globalnej strategii Warner Bros. Discovery, która wprowadza nową markę dla przedszkolaków w regionie EMEA. Poza zmianą logo i kolorystyki, Cartoonito będzie miało również odświeżoną oprawę graficzną oraz premierowe produkcje –...
RMF FM najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2022 roku
W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez RMF FM. Stację w 2022 roku zacytowano łącznie 23,1 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM), autor cyklicznego raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Wirtualna Polska z wynikiem 22,6 tys. odniesień w innych tytułach zajęła drugie miejsce...
AI generuje już teksty o takiej samej wartości jak te tworzone przez ludzi
Model językowy w trzy sekundy nauczy się sposobu mówienia danej osoby, a potem wypowie dowolny komunikat jej głosem i z jej emocjami. Najprawdopodobniej w takim kierunku rozwiną się algorytmy generujące dziś komunikaty tekstowe o walorach równoznacznych z tymi, które tworzą ludzie. Choć technologia przynosi wiele korzyści, związanych np. z łatwiejszą komunikacją ze sztuczną...
Mediowe sąsiedztwo reklamy online, a postrzeganie marki
23 stycznia MAGNA Media Trials, we współpracy z Channel Factory opublikowały wyniki badania Quantifying the Grey: The Nuances of Questionable Content dotyczącego wątpliwych treści w reklamie online i ich wpływu na postrzeganie marki.
Nowa odsłona programu „Halo Polacy”
„Halo Polacy” to program o Polakach przebywających w różnych zakątkach świata. Niedawno zadebiutował w serwisie WP Turystyka, w lutym rozpoczęła się emisja kolejnych odcinków przygotowanych w nowej oprawie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764