logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Wyzwoleni” - książka i podcast o freelancingu

  PR 25.10.2023, przeczytano 677 razy
ilustracjastrzałka

Marek Gonsior napisał książkę i rusza z podcastem „Wyzwoleni” skierowanym do obecnych i przyszłych freelancerów, którzy w ciągu najbliższych 5 lat stanowić będą 20% wszystkich świadczących pracę w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_wyzwoleni_---ksiazka-i-podcast-o-freelancingu,401849,artykul.html

Marek Gonsior, doświadczony dyrektor marketingu, który odpowiadał za spektakularny sukces marki Agata, a od ponad 4 lat działa jako freelancer, postanowił podzielić się swoimi doświadczeniami w książce i podcaście na temat freelancingu. Książka „Wyzwoleni. Czy freelancing jest dla Ciebie?”, zamiast magicznych recept na pracowanie mniej i zarabianie więcej, wprowadza czytelnika w prawdziwe historie obecnych i byłych freelancerów, wybitnych ekspertów z zakresu HR, budowania marki osobistej, psychologii, coachingu, komunikacji, marketingu i badań, którzy dzielą się konkretną wiedzą i praktycznymi wskazówkami. Wśród gości wywiadów Marka Gonsiora znaleźli się Maja Gojtowska, Piotr Grządziel, Katarzyna Haczewska, Iwona Golonko i Paulina Mazur. Pierwszymi gośćmi podcastu „Wyzwoleni” będą m.in. Paweł Tkaczyk, Sylwia Królikowska, Kamil Kozieł, Wojciech Herra i Jacek Kotarbiński.

Pytany o szczegóły projektu, Marek Gonsior dodaje:

- Dla wielu osób przejście na freelancing stanowi niezwykle kuszącą perspektywę. Pewnie dlatego, według badań, w ciągu najbliższych pięciu lat freelancerzy stanowić będą aż 20% osób świadczących prace w Polsce. Niestety, będąc u progu decyzji o zmianach w życiu zawodowym, często zapominamy, że bycie wolnym strzelcem pełne jest nie tylko niesamowitych możliwości, ale także trudnych wyzwań. Osobiście jestem fanem freelancingu, ale bycie na swoim nie jest dla każdego. Książką i podcastem „Wyzwoleni” chcę pomóc ludziom w podejmowaniu mądrych i świadomych decyzji.

Książka Marka Gonsiora to odpowiedź na zmieniające się trendy społeczne i cenna wskazówka dla tych, którzy myślą o byciu własnym szefem. Jej wartość w swoich recenzjach docenili: Paweł Tkaczyk, Doris Maklewska, Sylwia Królikowska, Wojciech Herra, Piotr Bucki, Jacek Kotarbiński, Dorota Czekaj i Dariusz „Tiger” Michalczewski.

Książka „Wyzwoleni. Czy freelancing jest dla Ciebie?” jest już dostępna w przedsprzedaży na onepress.pl i empik.com, natomiast oficjalna premiera książki zaplanowana jest na 7 listopada br. Tego samego dnia na platformach YouTube, Spotify i Apple Podcasts zostanie opublikowany pierwszy odcinek podcastu „Wyzwoleni”, którego patronem jest Useme. Więcej informacji na stronie projektu wyzwoleni.org.

Marek Gonsior od ponad 20 lat zajmuje się marketingiem. Przez wiele lat, będąc członkiem zarządu i wielokrotnie nagradzanym dyrektorem marketingu, pracował dla wiodących marek z kategorii meblarskiej i farmaceutycznej. Od ponad 4 lat jest aktywnym freelancerem i skutecznie doradza firmom handlowym oraz produkcyjnym z takich branż jak: wyposażenie wnętrz, żywność, reklama, budownictwo, moda czy doradztwo personalne. Swoją wiedzą wspiera także fundacje oraz jednostki administracji publicznej.

Prelegent na prestiżowych konferencjach branżowych (I Love Marketing, Marketing Progress, VideoWars, Golden Marketing Conference i InternetBeta). Regularnie komentuje tematy strategiczne i komunikacyjne w mediach branżowych oraz pisze teksty z zakresu szeroko rozumianego marketingu.

O książce piszą:

Paweł Tkaczyk, ekspert w dziedzinie marketingu i budowania marki:

„Ceną wolności jest wieczna czujność”, lubił mawiać Thomas Jefferson (choć cytat nie jest jego autorstwa). Ta książka ma tytuł Wyzwoleni, ale jest w równym stopniu o tej wymarzonej wolności (od szefa, od układów, od miejsca pracy), co o cenie, którą musimy zapłacić. Marek poznał blaski i cienie freelancingu, wyciąga świetne rady od swoich gości. Warto.

Doris Maklewska, @dorisinsocialmedia, trenerka LinkedIn i Instagram:

Przejrzyście skrojone wywiady adresujące naprawdę ogromną pulę wątpliwości co do freelancingu. Jestem ambasadorką pracy na etacie i entuzjastką freelance’u. Uczyłam się na własnej skórze, że freelance to nie praca z laptopem na plaży. Kiedy pocą Ci się dłonie i zdmuchujesz piasek z klawiatury, wiesz, że to też ogromna nauka o własnym introwertyzmie i autentyczności. To naprawdę cholerny wysiłek. Pokochasz go. Tę książkę też.

Sylwia Królikowska, psycholożka, trenerka, założycielka i właścicielka firmy VDG Sp. z o.o.:

Wielu z nas praca na etacie kojarzy się z ciężką harówką, za którą i tak nigdy nie zostaniemy właściwie docenieni, a tylko musimy się użerać z toksycznym szefem i nie zawsze kompetentnym i zaangażowanym zespołem. Praca „na swoim” jawi się nam jako spełnienie marzeń o pasji i niezależności. Bohaterowie tej książki, pełnej z jednej strony emocji, z drugiej konkretnych rad, mówią wprost, że freelancing jest dla osób potrafiących stawiać granice ― i sobie, i innym. Jeśli więc się zastanawiasz, czy rozpocząć działalność freelancerską, albo tę decyzję masz już za sobą, tylko nie wiesz, jak się do tego zabrać, to ta książka jest dla Ciebie ― pomoże Ci oszczędzić sobie rozczarowań, bólu i straconych pieniędzy!

Wojciech Herra, niezależny konsultant i mówca, freelancer od 25 lat:

Marząc o byciu wolnym strzelcem, wielu skupia się na pierwszej części tego określenia. To właśnie wizja wolności pociąga najbardziej. Brak szefa, wyznaczonych godzin pracy czy biura, do którego trzeba chodzić. Jednocześnie mało kto chce się skupić na tym, że sukces kryje się w słowie strzelec. Niczym napastnik na boisku piłkarskim, musisz się przyzwyczaić, że większość oddanych strzałów zakończy się porażką i tylko czasem uda się zdobyć bramkę, a nielicznym zostać królem strzelców. Ta książka to zbiór doskonałych historii, inspirujących sukcesów, wreszcie tego, co najważniejsze: cennych lekcji wynikających z doświadczeń innych. I to właśnie dla tych ostatnich najbardziej warto po nią sięgnąć.

Piotr Bucki, szkoleniowiec, specjalista w zakresie komunikacji, autor popularnych książek z zakresu psychologii i zarządzania:

Gdybym miał opisać książkę jednym słowem, wybrałbym to: nieoczywista. I byłby to komplement. Począwszy od formy ― wszystkie wątki freelancerskiej doli są przedmiotem rozmów z przedstawicielami i przedstawicielkami wolnych zawodów ― skończywszy na płynących z tych rozmów lekcjach. Gdyby ktoś poprosił mnie o więcej niż jedno słowo, powiedziałbym: nieoczywista, acz praktyczna! Bo to zbiór ważnych myśli, które mogą inspirować i pomóc podejmować lepsze decyzje. Bez względu na to, czy dopiero myślisz o tym, by zamknąć drzwi (być może z hukiem) i wyjść z korporacyjnej rzeczywistości, a wejść w ciekawy, lecz wymagający świat freelancera lub freelancerki, czy też już tu jesteś.

Jacek Kotarbiński, doktor ekonomii i finansów, ekspert z zakresu marketingu:

Książka Marka Gonsiora o freelancingu to nowinka i prawdziwa skarbnica wiedzy na temat samozatrudnienia. Autor przeprowadza błyskotliwe wywiady i przedstawia praktyczne wskazówki, które pomagają osiągnąć sukces w ramach tej formy działania. Wyzwoleni to lektura obowiązkowa dla każdego, kto marzy o pracy na własny rachunek.

Dorota Czekaj, współzałożycielka i prezeska Sieci Przedsiębiorczych Kobiet:

Podziwiam każdego przedsiębiorcę i każdą przedsiębiorczynię, którzy decydują się na freelancing. Powiedzmy sobie wprost: jeśli dobrze się nie przygotują i nie zapewnią sobie sieci kontaktów, ale też sieci wsparcia, będą czuć się bardzo samotnie. Jeśli nie pomyślą o personal brandingu i promocji swoich usług, nie będą mieć zleceń. Zawsze namawiam ― szukajcie wiedzy, wsparcia, współpracy. Dlatego warto skorzystać z doświadczeń bohaterów i bohaterek tej książki. Znaleźć w nich wsparcie i inspirację do tego, jak współpracować. Nie bądźcie samotni ― bądźcie samodzielni. Z tą książką jesteście do tego krok bliżej.

Dariusz „Tiger” Michalczewski, pięściarz, przedsiębiorca, filantrop:

Jako emerytowany pięściarz i aktywny przedsiębiorca mogę powiedzieć z pełnym przekonaniem, że sukces ― zarówno w sporcie, jak i w biznesie ― wymaga dyscypliny, konsekwencji, gotowości na ciągłe wyzwania i rywalizację. Polecam tę książkę każdemu, kto chce zmienić swoje życie i jako freelancer spróbować sił w biznesie lub po prostu dowiedzieć się więcej o tej formie pracy.

Źródło: Marek Gonsior

wyzwoleni.org

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SEO Casebook: Agencja Sempai świętuje 18. urodziny
W dobie ciągłych zmian w algorytmach wyszukiwarek i rosnącej konkurencji w sieci, wielu sceptyków wieszczy zmierzch SEO. Nic bardziej mylnego! Agencja Sempai udowadnia, że SEO wciąż jest potężnym narzędziem, które może zapewnić firmom imponujący wzrost widoczności w sieci.
Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations
55% specjalistów zajmujących się komunikacją uważa, że w bieżącym roku organizacjom, dla których pracują może zagrażać kryzys.
Influenza. Mroczny świat influencerów: Jakub Wątor prześwietla branżę influencerską
10 kwietnia swoją premierę ma książka Jakuba Wątora „Influenza. Mroczny świat influencerów” wydana przez Wydawnictwo Agora. Autor prześwietla polską branżę influencerską i przygląda się karierom wpływowych twórców internetowych, m.in. Friza, Boxdela, Fagaty, Krzysztofa Gonciarza, Marty Linkiewicz, Żurnalisty, Andziax i wielu...
Raport Aplikuj.pl o upskillingu i reskillingu
Według danych z najnowszego raportu Aplikuj.pl radykalna modyfikacja kariery zawodowej jest zjawiskiem równie częstym, co rozwój na obecnym stanowisku. Czy możemy już mówić o nowym trendzie na polskim rynku pracy? IAB Polska oraz Standard kwalifikacji digital marketingowych DIMAQ zostali patronami honorowymi raportu.
 Marketing w wyszukiwarkach dla NGO - poradnik
O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać? Jak reklamować swoją organizację bez nadwerężania budżetu? Grupa Robocza SEM IAB Polska opracowała pierwszy przewodnik po marketingu w wyszukiwarkach skierowany do specjalistów z organizacji pozarządowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764