logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Zaangażowanie na nowe czasy” - Gazeta.pl publikuje raport z działań w 2. kwartale 2021 r.

  PR 23.07.2021, przeczytano 352 razy

Gazeta.pl to jedyne medium w Polsce, które opublikowało „Deklarację Redakcyjną" opisującą podejście oraz wartości dziennikarzy portalu, którzy nieustannie angażują się w działania na rzecz społeczeństwa i ochrony środowiska. Redakcja zaprezentowała właśnie kwartalny raport zaangażowania podsumowujący dotychczasowe inicjatywy na rzecz spełniania zobowiązań określonych w „Deklaracji Gazeta.pl 2021” - w szczególności dotyczących ochrony praw kobiet, walki z nierównościami społecznymi oraz spraw klimatu i ekologii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_zaangazowanie-na-nowe-czasy_---gazeta.pl-publikuje-raport-z-dzialan-w-2.-kwartale-2021-r.,392396,artykul.html

Gazeta.pl ma ambicję, aby zmieniać świat na lepsze poprzez skupianie się na ważnych kwestiach społecznych, jak i tych dotyczących środowiskowa naturalnego. Jednym z głównych zobowiązań określonych w „Deklaracji Redakcyjnej 2021” jest zaangażowanie redakcji w walkę z katastrofą klimatyczną. W opublikowanym właśnie raporcie podsumowane zostały ostatnie zmiany w tym zakresie, m.in. wyodrębnienie specjalnego działu dedykowanego środowisku, dołączenie do globalnej inicjatywy Covering Climate Now (CCNow) oraz nawiązanie partnerstwa z Koalicją Klimatyczną i Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza. Dodatkowo, w publikacji opisana została kampania „Chłopi 2050, czyli Agronauci w czasach katastrofy klimatycznej”, której Gazeta.pl jest partnerem. W 2021 r. projekt otrzymał prestiżową, główną nagrodę w międzynarodowym konkursie Webby Awards w kategorii Apps and Software: Education & Reference.

Raport za 2. kwartał 2021 r. podsumowuje również zaangażowanie redakcji w walkę o prawa kobiet oraz osób wykluczanych społecznie. Gazeta.pl jako pierwszy horyzontalny portal w Polsce stworzyła stanowisko koordynatorki treści ds. różnorodności i inkluzywności, które objęła wieloletnia dziennikarka portalu Wiktoria Beczek, współzałożycielka Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza. Działania Gazeta.pl na rzecz wspierania społeczności LGBT+ w Polsce przyniosły Gazeta.pl pierwsze miejsce w kategorii Najlepsza kampania społeczna i PR prestiżowego konkursu Global Media Awards organizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA. W 2. kwartale bieżącego roku Gazeta.pl kontynuowała też działania wokół publikacji „Historia (bez) Polki”, która prezentuje obraz kobiet w podręcznikach do historii używanych w szkołach podstawowych. Celem akcji jest pokazanie niewesołego stanu faktycznego i wywołanie poważnej dyskusji o kształcie polskiej edukacji.

- Gazeta.pl jest portalem na nowe czasy. Widzimy najbardziej palące wyzwania - jak katastrofa klimatyczna czy szokujące w 2021 r., pogłębiające się nierówności społeczne - i jako medium nie boimy się inicjować dyskusji czy szukać realnych rozwiązań, by im zapobiegać. To wspaniałe, że czytelniczki i czytelnicy idą tą ścieżką z nami, za co bardzo im dziękujemy - mówi Rafał Madajczak, dyrektor kreatywny Gazeta.pl

Raport „Zaangażowanie na nowe czasy” zawiera wybór najważniejszych projektów na rzecz społeczeństwa i środowiskowa, które Gazeta.pl podjęła w przeciągu ostatnich 3 miesięcy, w ramach zobowiązań wynikających z publikacji „Deklaracji redakcyjnej 2021”. W publikacji tej redakcja, w trwającym roku, zobowiązała się skupić szczególnie na obronie praw kobiet i walce z nierównościami społecznymi oraz działać na rzecz ochrony środowiska.

Treść raportu można przeczytać TUTAJ[PDF].

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Balans” – nowy format wideo Wirtualnej Polski
Wirtualna Polska zaprezentowała swój nowy format na platformie YouTube. Ruszył kanał „Balans” - miejsce skierowane do osób urodzonych w latach 80. i 90., w którym znajdą się rozmowy z ciekawymi gośćmi i ekspertami dotyczące najważniejszych i najbardziej interesujących tematów dla millenialsów.
Portale i wydarzenia Grupy PTWP umacniają się na rynku zdrowia
Segment zdrowia umacnia się w Grupie PTWP, czego dowodem jest rosnąca popularność i ranga organizowanych wydarzeń. IX Kongres Wyzwań Zdrowotnych zgromadził kluczowych przedstawicieli świata medycyny, administracji państwowej, samorządowej oraz organizacji pozarządowych. Łącznie odbyło się ponad 50 sesji i debat, w których uczestniczyło ponad 300 ekspertów, natomiast w całym...
Polscy seniorzy w ogonie UE pod względem umiejętności cyfrowych
W Polsce jest blisko 10 mln osób w wieku 60+. Według danych Eurostatu tylko niewielki procent tej grupy ma podstawowe umiejętności cyfrowe, a z badań Fundacji Digital Poland wynika, że 37 proc. polskich seniorów uznaje korzystanie z technologii cyfrowych i internetu za zbyt skomplikowane. – Mamy dużo do nadrobienia – podkreśla...
Ponad 90 oscarowych filmów w Polsat Box Go
Za nami 96. gala rozdania Oscarów. Amerykańska Akademia Sztuki i Wiedzy Filmowej przyznała statuetki w 23 kategoriach. Zanim najnowsze, nagrodzone produkcje trafią do streamingu w Polsat Box Go można oglądać ponad 90 filmowych dzieł, które otrzymały lub były nominowane do Oscara. Są to m.in. nagrodzony siedmioma Oscarami nieprzewidywalny film akcji z elementami sci-fi „Wszystko...
Start wiosennej ramówki Telewizji Polskiej
Ponad 2 mln! Tylu widzów obejrzało pierwszy odcinek serialu kostiumowego TVP1 „Matylda”. W ścisłej czołówce najchętniej oglądanych programów minionego weekendu znalazła się również kolejna premiera Telewizji Polskiej – najnowsza odsłona 6. sezonu programu „Sanatorium Miłości”. Wiosnę na antenach TVP widzowie poczuli...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764