logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Zaprojektowane po ludzku” – akcja Gazety Wyborczej” dla projektów przestrzeni publicznej

  PR 30.06.2022, przeczytano 726 razy

Druga edycja akcji „Zaprojektowane po ludzku” zainicjowana przez „Gazetę Wyborczą” jest poświęcona tworzeniu przyjaznej ludziom przestrzeni wspólnej. W trakcie jej trwania na łamach „Wyborczej” ukażą się publikacje pokazujące problem przestrzeni publicznej w miastach z różnych perspektyw. Ważnym elementem akcji jest konkurs, który wyłoni najlepsze rozwiązania dla przestrzeni wspólnej. Zwycięzców poznamy w grudniu br. podczas uroczystej gali finałowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_zaprojektowane-po-ludzku_-%E2%80%93-akcja-gazety-wyborczej_-dla-projektow-przestrzeni-publicznej,396437,artykul.html

2. edycja projektu „Zaprojektowane po ludzku” jest poświęcona jakości i roli przestrzeni publicznej w miastach. W jaki sposób może ona sprzyjać budowaniu wspólnoty, włączaniu grup narażonych na izolację (jak seniorzy) i kultywowaniu tolerancji. W ramach akcji stawiane są pytania o to, jak kreować w przestrzeni wspólnej różnorodność, dającą wszystkim mieszkańcom możliwość wyboru i godzącą różne wizje współżycia społecznego. Artykuły związane z akcją „Zaprojektowane po ludzku” będą ukazywać się w „Gazecie Wyborczej” i na Wyborcza.pl w sekcji Wyborcza.pl/zaprojektowanepoludzku.

Ważną częścią akcji jest konkurs na przyjazne człowiekowi przestrzenie publiczne, w którym udział mogą wziąć: przedsiębiorcy, projektanci, organizacje pozarządowe, fundacje, stowarzyszenia, spółdzielnie, jednostki administracyjne, architekci (lub zespoły projektowe), podmioty nieposiadające osobowości prawnej (np. wspólnoty mieszkaniowe, grupy formalne i nieformalne) oraz osoby fizyczne. Warunkiem uczestnictwa jest wypełnianie formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie www.wyborcza.pl/zaprojektowanepoludzku. Zgłoszenia do konkursu można przesyłać do 15 października br.

Zgłoszone propozycje będą konkurować w pięciu kategoriach: Produkt (np. mebel miejski, budynek), Miejsce (np. park, plac zabaw), Działanie, Poniżej 18 (dla inicjatyw realizowanych przez osoby, które nie ukończyły 18. roku życia) oraz Inne – dla pomysłów nie wpisujących się w żadną z pozostałych kategorii.    

Kapituła konkursu oceni m.in. czy projekt pomaga budować relacje, jest inkluzywny, wpisuje się w kontekst otoczenia (tożsamość miejsca i jego potencjał), sprzyja ekologii, zdrowiu, bezpieczeństwu, jest trwały, funkcjonalny i rozwiązuje konkretne problemy. Szczególnie docenione zostaną projekty innowacyjne i unikalne, które udało się już wcielić w życie. Zwycięzcy otrzymają statuetkę „Zaprojektowane po ludzku", która jest symbolem wyjątkowej jakości.

W skład jury wchodzą eksperci z zakresu projektowania i architektury: Marta Trakul, Joanna Erbel, Agata Twardoch, Agnieszka Labus, Katarzyna Kuniewicz, Marta Skowrońska, Przemysław Chimczak-Bratkowski, Radosław Ratajczak, Krzysztof Rogatka, Zygmunt Borawski i Tomasz Rygalik.  

Pierwsza edycja akcji „Zaprojektowane po ludzku” miała miejsce na przełomie lat 2018-2019. Jej tematem był dom i jego wyposażenie. Podsumowaniem pierwszej edycji akcji był wniosek, że dla ludzi nie są istotne produkty same w sobie, ale wartości, które za sobą niosą.  

Organizatorem akcji i konkursu jest „Gazeta Wyborcza”, a partnerem strategicznym projektu – Otodom (Grupa OLX).

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764