logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Zaprojektowane po ludzku” – akcja Gazety Wyborczej” dla projektów przestrzeni publicznej

  PR 30.06.2022, przeczytano 724 razy

Druga edycja akcji „Zaprojektowane po ludzku” zainicjowana przez „Gazetę Wyborczą” jest poświęcona tworzeniu przyjaznej ludziom przestrzeni wspólnej. W trakcie jej trwania na łamach „Wyborczej” ukażą się publikacje pokazujące problem przestrzeni publicznej w miastach z różnych perspektyw. Ważnym elementem akcji jest konkurs, który wyłoni najlepsze rozwiązania dla przestrzeni wspólnej. Zwycięzców poznamy w grudniu br. podczas uroczystej gali finałowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_zaprojektowane-po-ludzku_-%E2%80%93-akcja-gazety-wyborczej_-dla-projektow-przestrzeni-publicznej,396437,artykul.html

2. edycja projektu „Zaprojektowane po ludzku” jest poświęcona jakości i roli przestrzeni publicznej w miastach. W jaki sposób może ona sprzyjać budowaniu wspólnoty, włączaniu grup narażonych na izolację (jak seniorzy) i kultywowaniu tolerancji. W ramach akcji stawiane są pytania o to, jak kreować w przestrzeni wspólnej różnorodność, dającą wszystkim mieszkańcom możliwość wyboru i godzącą różne wizje współżycia społecznego. Artykuły związane z akcją „Zaprojektowane po ludzku” będą ukazywać się w „Gazecie Wyborczej” i na Wyborcza.pl w sekcji Wyborcza.pl/zaprojektowanepoludzku.

Ważną częścią akcji jest konkurs na przyjazne człowiekowi przestrzenie publiczne, w którym udział mogą wziąć: przedsiębiorcy, projektanci, organizacje pozarządowe, fundacje, stowarzyszenia, spółdzielnie, jednostki administracyjne, architekci (lub zespoły projektowe), podmioty nieposiadające osobowości prawnej (np. wspólnoty mieszkaniowe, grupy formalne i nieformalne) oraz osoby fizyczne. Warunkiem uczestnictwa jest wypełnianie formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie www.wyborcza.pl/zaprojektowanepoludzku. Zgłoszenia do konkursu można przesyłać do 15 października br.

Zgłoszone propozycje będą konkurować w pięciu kategoriach: Produkt (np. mebel miejski, budynek), Miejsce (np. park, plac zabaw), Działanie, Poniżej 18 (dla inicjatyw realizowanych przez osoby, które nie ukończyły 18. roku życia) oraz Inne – dla pomysłów nie wpisujących się w żadną z pozostałych kategorii.    

Kapituła konkursu oceni m.in. czy projekt pomaga budować relacje, jest inkluzywny, wpisuje się w kontekst otoczenia (tożsamość miejsca i jego potencjał), sprzyja ekologii, zdrowiu, bezpieczeństwu, jest trwały, funkcjonalny i rozwiązuje konkretne problemy. Szczególnie docenione zostaną projekty innowacyjne i unikalne, które udało się już wcielić w życie. Zwycięzcy otrzymają statuetkę „Zaprojektowane po ludzku", która jest symbolem wyjątkowej jakości.

W skład jury wchodzą eksperci z zakresu projektowania i architektury: Marta Trakul, Joanna Erbel, Agata Twardoch, Agnieszka Labus, Katarzyna Kuniewicz, Marta Skowrońska, Przemysław Chimczak-Bratkowski, Radosław Ratajczak, Krzysztof Rogatka, Zygmunt Borawski i Tomasz Rygalik.  

Pierwsza edycja akcji „Zaprojektowane po ludzku” miała miejsce na przełomie lat 2018-2019. Jej tematem był dom i jego wyposażenie. Podsumowaniem pierwszej edycji akcji był wniosek, że dla ludzi nie są istotne produkty same w sobie, ale wartości, które za sobą niosą.  

Organizatorem akcji i konkursu jest „Gazeta Wyborcza”, a partnerem strategicznym projektu – Otodom (Grupa OLX).

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764