logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Złoto Bałtyku” - nowa, polska produkcja na History

  PR 05.02.2019, przeczytano 214 razy
ilustracjastrzałka
fot. Magdalena Glombik

Firma A+E Networks realizuje nową lokalną produkcję „Złoto Bałtyku”, która pojawi się wiosną w telewizji HISTORY. Pięcioodcinkowa seria opowie o losach osób związanych z branżą bursztynniczą w Polsce. Zdjęcia zostały zrealizowane w Gdańsku i okolicach. Za produkcję programu odpowiada ATM Grupa, a ze strony A+E Networks producentem nadzorującym jest Agnieszka Kubiak, dyrektor ds. lokalnych produkcji i kreacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_zloto-baltyku_---nowa%2C-polska-produkcja-na-history,381099,artykul.html

Od tysięcy lat bursztyn jest obiektem pożądania kolejnych pokoleń zbieraczy. Pierwsze próby tworzenia w bursztynie podejmowano już w prehistorycznej epoce neolitu – około 4500 p.n.e. Zachwycali się nim również starożytni, nazywając go „przyjemną słodyczą” czy „sokiem promieni słońca”. Wyroby gdańskich bursztynników od XV w. były najbardziej pożądanymi prezentami wśród dyplomatów – na dworach królewskich, carskich, sułtańskich, a nawet papieskich. Obecnie blisko 70% wyrobów światowej biżuterii z tym kamieniem pochodzi właśnie z Polski. Ci, którzy zajmują się jego legalnym wydobyciem na co dzień, robią to w trudnych warunkach – zmagając się ze sztormowym wiatrem na wodach Bałtyku lub brodząc po pas w błocie po polach i łąkach Pomorza. W nowej serii telewizji HISTORY „Złoto Bałtyku” widzowie poznają kulisy pracy osób, którymi kieruje prawdziwa gorączka bursztynu. Dowiedzą się, jak wygląda długa droga, którą musi przebyć bursztyn  – od połowu, przez obróbkę, na sprzedaży w formie wyrobu jubilerskiego bądź rzeźby kończąc. Poznają również metody wykorzystywane do wydobycia jantaru na bałtyckim wybrzeżu, jak i kulisy branży bursztynniczej w Polsce.

Tomasz Teodorczyk, dyrektor ds. programowych i marek na Europę Środkowo-Wschodnią w A+E Networks komentuje: - Od 5 lat wzbogacamy z sukcesem ramówkę HISTORY o lokalne produkcje, bo wiemy, że dla widzów ważne są tematy lokalne. Cieszymy się, że stworzyliśmy razem z ATM Grupa pierwszy polski serial dokumentalny opowiadający historie ludzi związanych z prężnie działającą branżą bursztynniczą w naszym kraju. Wszyscy pracujący w tym zawodzie wykonują bardzo trudną pracę: od poszukiwań w lodowatej wodzie, po trudne negocjacje sprzedaży biżuterii wartej kilkadziesiąt, a nawet kilkaset tysięcy złotych. Bursztyn jest naszym prawdziwym skarbem narodowym, z bardzo bogatą historią wydobycia i handlu, lecz większość z nas wie na jego temat bardzo mało. Wierzymy, że nowy program HISTORY to zmieni.

Producent kreatywny i nadzorujący Krzysztof Jakubowski z ATM Grupa skomentował: - Bursztynem zainteresowaliśmy się już kilka lat temu i od razu nabraliśmy przekonania, że to świetny temat dla HISTORY. Nieodkryte oblicze Bałtyku, pogoń za dużymi pieniędzmi, nietuzinkowi i bardzo ciężko pracujący bohaterowie – ten temat ma wszystko, co powinno cechować dobry serial dokumentalny. Jestem przekonany, że to przełoży się na rewelacyjny efekt na ekranie, a „Złoto Bałtyku” będzie nie tylko świetną rozrywką, ale także odczaruje postrzeganie bursztynu w naszym kraju. Większość Polaków kojarzy ten kamień jedynie z wisiorkami, kupowanymi na nadmorskich straganach w wakacje i niewielu wie o tym, że bursztyn bałtycki jest uważany za najpiękniejszy i najbardziej wartościowy na świecie.

To piąta lokalna produkcja telewizji HISTORY w Polsce po zrealizowanych w ostatnich latach m.in. „Poszukiwaczach zaginionej prawdy” i „Tajemnicach mundialu”.

Za realizację „Złota Bałtyku” odpowiada ATM Grupa, która wyprodukowała wcześniej m.in. serię „Brać czy nie brać” na zlecenie HISTORY. Reżyserem programu jest Sambor Wilk, który ma na swoim koncie wiele programów dokumentalno-rozrywkowych. Ze strony A+E Networks producentem nadzorującym jest Agnieszka Kubiak, a ze strony ATM Grupa Krzysztof Jakubowski. Premiera nowej serii odbędzie wiosną w telewizji HISTORY.

Źródło: A+E Networks

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dwa nowe formaty reklamowe na Tiktoku już od października
TikTok poinformował o wprowadzeniu dwóch nowych formatów reklamowych, które od października będą dostępne na polskim rynku. Według wydawcy gwarantują one nawet 1,6 mln wyświetleń w ciągu jednego dnia.
Wystartowała platforma dietetyczna „Jesz co lubisz”
„Jesz co lubisz” to kompleksowe narzędzie online, na które składają się: spersonalizowany jadłospis z przepisami, stała opieka dietetyków klinicznych i sportowych oraz monitoring aktywności fizycznej.
„Czar Par” – kultowy program lat 90. powraca do TVP2
Już w najbliższy piątek, 20 września o godz. 20:40, po 23 latach przerwy TVP2 zaprasza widzów na premierowy odcinek show „Czar Par”. Program w nowej, dynamicznej i zaskakującej odsłonie poprowadzą Maciej Kurzajewski i Izabella Krzan, a na fotelach jurorów zasiądą znane i lubiane małżeństwa: Katarzyna Cichopek z Marcinem Hakielem, oraz Dorota Chotecka z...
Według najnowszych wyników badania Gemius/PBI za sierpień, serwisy Ringier Axel Springer Polska z obszaru Styl Życia – Onet Kobieta, Ofeminin, Plejada, Medonet – odwiedziło w sierpniu 11,46 mln użytkowników, co łącznie dało im pierwszą pozycję wśród serwisów lifestylowych w kraju.
Cyfrowy Polsat i Telewizja Polsat przeprowadzą testy możliwości usług technologii hybrydowych w ramach telewizji naziemnej. Zostaną również przeprowadzone testy techniczne mające na celu zwiększenie zasięgu MUX4.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764