logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Złoto Bałtyku” - nowa, polska produkcja na History

  PR 05.02.2019, przeczytano 450 razy
ilustracjastrzałka
fot. Magdalena Glombik

Firma A+E Networks realizuje nową lokalną produkcję „Złoto Bałtyku”, która pojawi się wiosną w telewizji HISTORY. Pięcioodcinkowa seria opowie o losach osób związanych z branżą bursztynniczą w Polsce. Zdjęcia zostały zrealizowane w Gdańsku i okolicach. Za produkcję programu odpowiada ATM Grupa, a ze strony A+E Networks producentem nadzorującym jest Agnieszka Kubiak, dyrektor ds. lokalnych produkcji i kreacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_zloto-baltyku_---nowa%2C-polska-produkcja-na-history,381099,artykul.html

Od tysięcy lat bursztyn jest obiektem pożądania kolejnych pokoleń zbieraczy. Pierwsze próby tworzenia w bursztynie podejmowano już w prehistorycznej epoce neolitu – około 4500 p.n.e. Zachwycali się nim również starożytni, nazywając go „przyjemną słodyczą” czy „sokiem promieni słońca”. Wyroby gdańskich bursztynników od XV w. były najbardziej pożądanymi prezentami wśród dyplomatów – na dworach królewskich, carskich, sułtańskich, a nawet papieskich. Obecnie blisko 70% wyrobów światowej biżuterii z tym kamieniem pochodzi właśnie z Polski. Ci, którzy zajmują się jego legalnym wydobyciem na co dzień, robią to w trudnych warunkach – zmagając się ze sztormowym wiatrem na wodach Bałtyku lub brodząc po pas w błocie po polach i łąkach Pomorza. W nowej serii telewizji HISTORY „Złoto Bałtyku” widzowie poznają kulisy pracy osób, którymi kieruje prawdziwa gorączka bursztynu. Dowiedzą się, jak wygląda długa droga, którą musi przebyć bursztyn  – od połowu, przez obróbkę, na sprzedaży w formie wyrobu jubilerskiego bądź rzeźby kończąc. Poznają również metody wykorzystywane do wydobycia jantaru na bałtyckim wybrzeżu, jak i kulisy branży bursztynniczej w Polsce.

Tomasz Teodorczyk, dyrektor ds. programowych i marek na Europę Środkowo-Wschodnią w A+E Networks komentuje: - Od 5 lat wzbogacamy z sukcesem ramówkę HISTORY o lokalne produkcje, bo wiemy, że dla widzów ważne są tematy lokalne. Cieszymy się, że stworzyliśmy razem z ATM Grupa pierwszy polski serial dokumentalny opowiadający historie ludzi związanych z prężnie działającą branżą bursztynniczą w naszym kraju. Wszyscy pracujący w tym zawodzie wykonują bardzo trudną pracę: od poszukiwań w lodowatej wodzie, po trudne negocjacje sprzedaży biżuterii wartej kilkadziesiąt, a nawet kilkaset tysięcy złotych. Bursztyn jest naszym prawdziwym skarbem narodowym, z bardzo bogatą historią wydobycia i handlu, lecz większość z nas wie na jego temat bardzo mało. Wierzymy, że nowy program HISTORY to zmieni.

Producent kreatywny i nadzorujący Krzysztof Jakubowski z ATM Grupa skomentował: - Bursztynem zainteresowaliśmy się już kilka lat temu i od razu nabraliśmy przekonania, że to świetny temat dla HISTORY. Nieodkryte oblicze Bałtyku, pogoń za dużymi pieniędzmi, nietuzinkowi i bardzo ciężko pracujący bohaterowie – ten temat ma wszystko, co powinno cechować dobry serial dokumentalny. Jestem przekonany, że to przełoży się na rewelacyjny efekt na ekranie, a „Złoto Bałtyku” będzie nie tylko świetną rozrywką, ale także odczaruje postrzeganie bursztynu w naszym kraju. Większość Polaków kojarzy ten kamień jedynie z wisiorkami, kupowanymi na nadmorskich straganach w wakacje i niewielu wie o tym, że bursztyn bałtycki jest uważany za najpiękniejszy i najbardziej wartościowy na świecie.

To piąta lokalna produkcja telewizji HISTORY w Polsce po zrealizowanych w ostatnich latach m.in. „Poszukiwaczach zaginionej prawdy” i „Tajemnicach mundialu”.

Za realizację „Złota Bałtyku” odpowiada ATM Grupa, która wyprodukowała wcześniej m.in. serię „Brać czy nie brać” na zlecenie HISTORY. Reżyserem programu jest Sambor Wilk, który ma na swoim koncie wiele programów dokumentalno-rozrywkowych. Ze strony A+E Networks producentem nadzorującym jest Agnieszka Kubiak, a ze strony ATM Grupa Krzysztof Jakubowski. Premiera nowej serii odbędzie wiosną w telewizji HISTORY.

Źródło: A+E Networks

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„5. rewolucja” wkracza do Radia Nowy Świat
Damian Kwiek, były dziennikarz Trójki, rozpoczyna współpracę z Radiem Nowy Świat. Będzie autorem nowego podcastu „5. rewolucja”, którego punkt wyjścia to idea nawiązująca do rewolucji przemysłowych.
Atrakcyjne produkcje z katalogu BBC Studios stały się teraz dostępne na żądanie dla Abonentów usług telewizyjnych UPC.
Seriale TVN Warner Bros. Discovery debiutują za granicą
Po sukcesie na rynku lokalnym seriale fabularne pod marką Player Original ruszają w dalszą podróż! Wybrane tytuły z bogatej biblioteki fabularnej TVN Warner Bros. Discovery wkrótce zadebiutują na platformie MAX w USA i 29 krajach Europy. Pierwszy – miniserial „Kontrola” Nataszy Parzymies – będzie dostępny dla widzów za granicą już od 8...
Czterokrotny laureat Pulitzera publikuje na Goniec.pl
Wraz z początkiem grudnia funckję redaktora naczelnego Gońca objał Janusz Schwertner. Do zespołu dołączyli również dziennikarze Mateusz Baczyński oraz Jakub Wątor. Pod nowym kierownictwem redakcja wystartowała ze specjalną akcją #ŁącząNasMedia, w ramach której współpracować będzie z najsłynniejszymi i najlepszymi dziennikarzami z całego świata. W...
„Wyborcza” i „Wysokie Obcasy” ze świąteczną akcją dla subskrybentów
„Wyborcza” i „Wysokie Obcasy” zaprosiły do świątecznej współpracy znakomite autorki i autora, którzy napiszą wyjątkowe opowieści specjalnie dla subskrybentów Wyborcza.pl. W głosowaniu, które potrwa do 13 grudnia br., czytelnicy i czytelniczki będą mogli sami zdecydować o tematach podejmowanych w świątecznych historiach. Akcji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764