logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Złoto Bałtyku” - nowa, polska produkcja na History

  PR 05.02.2019, przeczytano 171 razy
ilustracjastrzałka
fot. Magdalena Glombik

Firma A+E Networks realizuje nową lokalną produkcję „Złoto Bałtyku”, która pojawi się wiosną w telewizji HISTORY. Pięcioodcinkowa seria opowie o losach osób związanych z branżą bursztynniczą w Polsce. Zdjęcia zostały zrealizowane w Gdańsku i okolicach. Za produkcję programu odpowiada ATM Grupa, a ze strony A+E Networks producentem nadzorującym jest Agnieszka Kubiak, dyrektor ds. lokalnych produkcji i kreacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_zloto-baltyku_---nowa%2C-polska-produkcja-na-history,381099,artykul.html

Od tysięcy lat bursztyn jest obiektem pożądania kolejnych pokoleń zbieraczy. Pierwsze próby tworzenia w bursztynie podejmowano już w prehistorycznej epoce neolitu – około 4500 p.n.e. Zachwycali się nim również starożytni, nazywając go „przyjemną słodyczą” czy „sokiem promieni słońca”. Wyroby gdańskich bursztynników od XV w. były najbardziej pożądanymi prezentami wśród dyplomatów – na dworach królewskich, carskich, sułtańskich, a nawet papieskich. Obecnie blisko 70% wyrobów światowej biżuterii z tym kamieniem pochodzi właśnie z Polski. Ci, którzy zajmują się jego legalnym wydobyciem na co dzień, robią to w trudnych warunkach – zmagając się ze sztormowym wiatrem na wodach Bałtyku lub brodząc po pas w błocie po polach i łąkach Pomorza. W nowej serii telewizji HISTORY „Złoto Bałtyku” widzowie poznają kulisy pracy osób, którymi kieruje prawdziwa gorączka bursztynu. Dowiedzą się, jak wygląda długa droga, którą musi przebyć bursztyn  – od połowu, przez obróbkę, na sprzedaży w formie wyrobu jubilerskiego bądź rzeźby kończąc. Poznają również metody wykorzystywane do wydobycia jantaru na bałtyckim wybrzeżu, jak i kulisy branży bursztynniczej w Polsce.

Tomasz Teodorczyk, dyrektor ds. programowych i marek na Europę Środkowo-Wschodnią w A+E Networks komentuje: - Od 5 lat wzbogacamy z sukcesem ramówkę HISTORY o lokalne produkcje, bo wiemy, że dla widzów ważne są tematy lokalne. Cieszymy się, że stworzyliśmy razem z ATM Grupa pierwszy polski serial dokumentalny opowiadający historie ludzi związanych z prężnie działającą branżą bursztynniczą w naszym kraju. Wszyscy pracujący w tym zawodzie wykonują bardzo trudną pracę: od poszukiwań w lodowatej wodzie, po trudne negocjacje sprzedaży biżuterii wartej kilkadziesiąt, a nawet kilkaset tysięcy złotych. Bursztyn jest naszym prawdziwym skarbem narodowym, z bardzo bogatą historią wydobycia i handlu, lecz większość z nas wie na jego temat bardzo mało. Wierzymy, że nowy program HISTORY to zmieni.

Producent kreatywny i nadzorujący Krzysztof Jakubowski z ATM Grupa skomentował: - Bursztynem zainteresowaliśmy się już kilka lat temu i od razu nabraliśmy przekonania, że to świetny temat dla HISTORY. Nieodkryte oblicze Bałtyku, pogoń za dużymi pieniędzmi, nietuzinkowi i bardzo ciężko pracujący bohaterowie – ten temat ma wszystko, co powinno cechować dobry serial dokumentalny. Jestem przekonany, że to przełoży się na rewelacyjny efekt na ekranie, a „Złoto Bałtyku” będzie nie tylko świetną rozrywką, ale także odczaruje postrzeganie bursztynu w naszym kraju. Większość Polaków kojarzy ten kamień jedynie z wisiorkami, kupowanymi na nadmorskich straganach w wakacje i niewielu wie o tym, że bursztyn bałtycki jest uważany za najpiękniejszy i najbardziej wartościowy na świecie.

To piąta lokalna produkcja telewizji HISTORY w Polsce po zrealizowanych w ostatnich latach m.in. „Poszukiwaczach zaginionej prawdy” i „Tajemnicach mundialu”.

Za realizację „Złota Bałtyku” odpowiada ATM Grupa, która wyprodukowała wcześniej m.in. serię „Brać czy nie brać” na zlecenie HISTORY. Reżyserem programu jest Sambor Wilk, który ma na swoim koncie wiele programów dokumentalno-rozrywkowych. Ze strony A+E Networks producentem nadzorującym jest Agnieszka Kubiak, a ze strony ATM Grupa Krzysztof Jakubowski. Premiera nowej serii odbędzie wiosną w telewizji HISTORY.

Źródło: A+E Networks

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Srebro dla AMS w konkursie Innovation 2019 za „Zielone przystanki”
Zespół AMS ponownie został nagrodzony w konkursie INNOVATION - tym razem otrzymał SREBRO za "Zielone przystanki", czyli proekologiczny krakowski projekt zrealizowany w 2018 r.
Adocean z planowaniem kampanii w oparciu o demograf
Gemius wprowadza nową funkcjonalność do narzędzia AdOcean. Adserwer ten, jako jeden z nielicznych oferuje dane zasięgowe oraz demograficzne, a także informacje o współoglądalności kampanii na różnych urządzeniach. Dzięki temu możliwe staje się planowanie kampanii w oparciu o demografię użytkowników.
„Gazeta Wyborcza” wraz z europejskimi dziennikami zakłada Sonar Europe
Redakcja „Gazety Wyborczej” łączy siły z zespołami „Le Soir”, „Le Figaro” i „El Pais”, tworząc nowy projekt medialny Sonar Europe. Dzięki współpracy dzienników, zainaugurowanej w marcu br., powstawać będą atrakcyjne, multimedialne materiały oparte na danych, dotyczące wielu tematów i pokazujące wiele...
Wielkanocna premiera w HGTV Home & Garden
Para w domu, para w pracy, para w remont! Małżeństwo pracujące razem to nie jest dobry pomysł?! Nic bardziej mylnego! Mirella i Marcin to duet idealny. Ona jest projektantką wnętrz z wieloma nietuzinkowymi pomysłami. On sprawia, że jej wyobrażenia stają się rzeczywistością. Wspólnie radzą sobie ze wszystkimi przeszkodami. Nierówne ściany, rozpadające się meble czy wadliwe...
Nowe kanały w WP Pilot, wśród nich CNN i Cartoon Network
Do oferty WP Pilot, platformy umożliwiającej oglądanie telewizji online, dołączyło sześć nowych kanałów. Cztery z nich należą do grupy WarnerMedia: CNN International, Cartoon Network, Boomerang, TNT. Użytkownicy WP Pilot mogą oglądać również Tele5 oraz Polonia1.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764