logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Złoto Bałtyku” - nowa, polska produkcja na History

  PR 05.02.2019, przeczytano 485 razy
ilustracjastrzałka
fot. Magdalena Glombik

Firma A+E Networks realizuje nową lokalną produkcję „Złoto Bałtyku”, która pojawi się wiosną w telewizji HISTORY. Pięcioodcinkowa seria opowie o losach osób związanych z branżą bursztynniczą w Polsce. Zdjęcia zostały zrealizowane w Gdańsku i okolicach. Za produkcję programu odpowiada ATM Grupa, a ze strony A+E Networks producentem nadzorującym jest Agnieszka Kubiak, dyrektor ds. lokalnych produkcji i kreacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_zloto-baltyku_---nowa%2C-polska-produkcja-na-history,381099,artykul.html

Od tysięcy lat bursztyn jest obiektem pożądania kolejnych pokoleń zbieraczy. Pierwsze próby tworzenia w bursztynie podejmowano już w prehistorycznej epoce neolitu – około 4500 p.n.e. Zachwycali się nim również starożytni, nazywając go „przyjemną słodyczą” czy „sokiem promieni słońca”. Wyroby gdańskich bursztynników od XV w. były najbardziej pożądanymi prezentami wśród dyplomatów – na dworach królewskich, carskich, sułtańskich, a nawet papieskich. Obecnie blisko 70% wyrobów światowej biżuterii z tym kamieniem pochodzi właśnie z Polski. Ci, którzy zajmują się jego legalnym wydobyciem na co dzień, robią to w trudnych warunkach – zmagając się ze sztormowym wiatrem na wodach Bałtyku lub brodząc po pas w błocie po polach i łąkach Pomorza. W nowej serii telewizji HISTORY „Złoto Bałtyku” widzowie poznają kulisy pracy osób, którymi kieruje prawdziwa gorączka bursztynu. Dowiedzą się, jak wygląda długa droga, którą musi przebyć bursztyn  – od połowu, przez obróbkę, na sprzedaży w formie wyrobu jubilerskiego bądź rzeźby kończąc. Poznają również metody wykorzystywane do wydobycia jantaru na bałtyckim wybrzeżu, jak i kulisy branży bursztynniczej w Polsce.

Tomasz Teodorczyk, dyrektor ds. programowych i marek na Europę Środkowo-Wschodnią w A+E Networks komentuje: - Od 5 lat wzbogacamy z sukcesem ramówkę HISTORY o lokalne produkcje, bo wiemy, że dla widzów ważne są tematy lokalne. Cieszymy się, że stworzyliśmy razem z ATM Grupa pierwszy polski serial dokumentalny opowiadający historie ludzi związanych z prężnie działającą branżą bursztynniczą w naszym kraju. Wszyscy pracujący w tym zawodzie wykonują bardzo trudną pracę: od poszukiwań w lodowatej wodzie, po trudne negocjacje sprzedaży biżuterii wartej kilkadziesiąt, a nawet kilkaset tysięcy złotych. Bursztyn jest naszym prawdziwym skarbem narodowym, z bardzo bogatą historią wydobycia i handlu, lecz większość z nas wie na jego temat bardzo mało. Wierzymy, że nowy program HISTORY to zmieni.

Producent kreatywny i nadzorujący Krzysztof Jakubowski z ATM Grupa skomentował: - Bursztynem zainteresowaliśmy się już kilka lat temu i od razu nabraliśmy przekonania, że to świetny temat dla HISTORY. Nieodkryte oblicze Bałtyku, pogoń za dużymi pieniędzmi, nietuzinkowi i bardzo ciężko pracujący bohaterowie – ten temat ma wszystko, co powinno cechować dobry serial dokumentalny. Jestem przekonany, że to przełoży się na rewelacyjny efekt na ekranie, a „Złoto Bałtyku” będzie nie tylko świetną rozrywką, ale także odczaruje postrzeganie bursztynu w naszym kraju. Większość Polaków kojarzy ten kamień jedynie z wisiorkami, kupowanymi na nadmorskich straganach w wakacje i niewielu wie o tym, że bursztyn bałtycki jest uważany za najpiękniejszy i najbardziej wartościowy na świecie.

To piąta lokalna produkcja telewizji HISTORY w Polsce po zrealizowanych w ostatnich latach m.in. „Poszukiwaczach zaginionej prawdy” i „Tajemnicach mundialu”.

Za realizację „Złota Bałtyku” odpowiada ATM Grupa, która wyprodukowała wcześniej m.in. serię „Brać czy nie brać” na zlecenie HISTORY. Reżyserem programu jest Sambor Wilk, który ma na swoim koncie wiele programów dokumentalno-rozrywkowych. Ze strony A+E Networks producentem nadzorującym jest Agnieszka Kubiak, a ze strony ATM Grupa Krzysztof Jakubowski. Premiera nowej serii odbędzie wiosną w telewizji HISTORY.

Źródło: A+E Networks

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Na finał 1. tury wyborów prezydenckich Grupa ZPR Media przygotowała aż dwa wieczory wyborcze: „Super Expressu” i Super Ringu – kanału publicystycznego na You Tubie. Oprócz tego przed ciszą wyborczą nadane zostaną specjalne wydania formatów wideo.
Wybory 2025: ponad połowa Polaków nie zna pojęcia „deepfake”
Wybory prezydenckie zbliżają się wielkimi krokami. To wydarzenie, które w naturalny sposób przyciąga uwagę opinii publicznej, ale także cyberprzestępców. Mogą oni, działając w ramach zleceń lub realizując własne cele, podejmować różne działania, aby zakłócić przebieg kampanii oraz samych wyborów. Przestępcy coraz chętniej...
Ostatni tydzień kampanii prezydenckiej w RMF FM
RMF FM wprowadza zmiany i specjalne wydania programów na antenie, by jak najlepiej relacjonować dla słuchaczy ostatnie dni kampanii. W trakcie tygodnia nie zabraknie rozmów z kandydatami, analiz ekspertów i najświeższego sondażu poparcia. W niedzielę RMF FM i Radio RMF24 zapraszają na „Wieczór Wyborczy”, prowadzony przez Tomasza Terlikowskiego i Tomasza Staniszewskiego.
Piłka w grze. Kontuzja Lewandowskiego, starcie Legii z Chelsea
Godna postawa warszawskiej Legii i Jagiellonii Białystok w ćwierćfinałach europejskiej Ligi Konferencji. Drużyny, które otwierają medialny ranking „Piłka w grze”, zmierzyły się z zagranicznymi potęgami – Chelsea Londyn i Realem Betis. Nasi reprezentanci nie przedostali się do półfinałów, ale po dwumeczach pojawiało się wiele pozytywnych...
Więcej widzów drugiego sezonu „The Traitors. Zdrajcy”
Za nami finał drugiej edycji „The Traitors. Zdrajcy”. Emocjonujący show zgromadził przed ekranami setki tysięcy widzów! W dniu emisji finałowego odcinka drugiej serii, stacja TVN była liderem w grupie komercyjnej 20–54, osiągając 7,69% udziałów w rynku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764