logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Zostajemy w UE” – każdy dorosły Polak mógł spotkać się z tym przekazem

  PR 15.10.2021, przeczytano 229 razy
ilustracjastrzałka

Gdy Trybunał Konstytucyjny uznał, że niezgodne z Konstytucją RP są przepisy europejskie w zakresie, w jakim organy Unii Europejskiej działają poza granicami kompetencji przekazanych przez Polskę, we wszystkich mediach niemalże od razu pojawiło się na ten temat ponad 800 materiałów. Kiedy na Twitterze Donald Tusk wezwał Polaków do manifestacji, w ciągu kolejnej doby wzmianek w mediach było już ponad 7 tys. Łącznie w ciągu pięciu dni liczba wszystkich publikacji wyniosła prawie 28 tys. z dotarciem [1] 161 mln potencjalnych kontaktów z przekazem. Statystycznie każdy obywatel Polski w wieku powyżej 15 lat mógł spotkać się z tymi informacjami minimum 5 razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_zostajemy-w-ue_-%E2%80%93-kazdy-dorosly-polak-mogl-spotkac-sie-z-tym-przekazem,393403,artykul.html

W okresie 7-11 października br. o protestach organizowanych w całej Polsce pod hasłem „My zostajemy w Unii Europejskiej” mówiono we wszystkich typach mediów aż 27,7 tys. razy. Najwięcej komentarzy i wpisów w tym zakresie pojawiło się na Twitterze (20 tys.) oraz w portalach internetowych w tym na blogach, forach oraz podcastach (5 tys.). Od czwartku w ciągu pięciu dni w stacjach radiowych wyemitowano na ten temat 457 materiałów, w telewizji 310, prasa natomiast informowała o wyroku TK i demonstracjach na polskich ulicach 64 razy. Łączne dotarcie ww. przekazów szacowane jest na 161 mln potencjalnych kontaktów – potwierdza to, że każdy obywatel Polski w wieku powyżej 15 lat mógł spotkać się z informacjami o wyroku TK i protestach z nim związanych w telewizji, radiu, prasie, portalach internetowych oraz social mediach minimum 5 razy.

32% zasięgu obejmują wzmianki dotyczące pośrednio reakcji lidera PO

Media licznie informowały swoich odbiorców o orzeczeniu TK i planowanych protestach również w kontekście opublikowanego na Twitterze wpisu Donalda Tuska, w którym szef PO wzywał obywateli do udziału w manifestacji zaplanowanej na niedzielę 10 października na Placu Zamkowym w Warszawie. Były premier i przewodniczący Rady Europejskiej był cytowany i wzmiankowany we wszystkich mediach ponad 4,4 tys. razy, w tym ponad 2,4 tys. publikacji pojawiło się w artykułach portali internetowych, a ponad 1 tys. przekazów ukazało się na samym Twitterze. Dotarcie łączne wszystkich publikacji wzmiankujących wypowiedź Donalda Tuska z okresu 7-11 października 2021 wynosi 78,4 mln kontaktów (32% udziału w całości).

ilustracjastrzałka

Najaktywniejsze źródła telewizyjne i radiowe

Największe dotarcie, bo 77,8 mln potencjalnych kontaktów wygenerowała telewizja w tym w analizowanych okresie o sprawie najczęściej informowały Wydarzenia 24 – trzydzieści siedem razy (kanał informacyjny Telewizji Polsat) z czasem antenowym dwóch godzin, TVP Info – trzydzieści trzy razy, ale z najdłuższym czasem na antenie siedmiu godzin, Polsat News – dwadzieścia pięć razy i czasem pięciu godzin, oraz TVN24 dwadzieścia trzy razy w czterech godzinach łącznie. Radio jest na drugim miejscu w zakresie zasięgu – publikacje o wyroku Trybunału Konstytucyjnego i protestach osiągnęły dotarcie na poziomie 46 mln. W ciągu tych pięciu dni dziennikarze Radia Zet o sprawie mówili najczęściej, poświęcając sprawie ok. czterdziestu minut na antenie. Rzadziej, ale z najdłuższym czasem antenowym – dziewięćdziesięciu minut – informowali redaktorzy stacji RMF FM.

ilustracjastrzałka

Tytuły prasowe

W prasie najwięcej materiałów pojawiło się kolejno w tytułach: Nowa Trybuna Opolska, Głos Wielkopolski, Gazeta Wyborcza, Echo Dnia Radomskie, Echo Dnia Świętokrzyskie, Głos Szczeciński, Echo Dnia Podkarpackie, Głos Koszaliński, Dziennik Polski, Dziennik Bałtycki, Gazeta Krakowska, Gazeta Pomorska, Kurier Poranny, Dziennik Zachodni, Fakt, Kurier Lubelski, Dziennik Łódzki, Newsweek, Głos Pomorza, Dziennik Gazeta Prawna i Gazeta Współczesna. Dotarcie łączne wszystkich publikacji prasowych z okresu 7-11 października 2021 wynosi 2,2 mln kontaktów.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

Dodatkowe informacje:

[1] Dotarcie informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym, a więc o jego szacunkowym zasięgu.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Tiktok wspiera kreatywność w konkursie KTR 2021
TikTok objął partnerstwo nad kategorią „CRAFT – VIDEO” w tegorocznej edycji konkursu Klubu Twórców Reklamy. O tytuł „Best of” zawalczyły najbardziej wyraziste komunikacyjnie, kreatywne i innowacyjne pomysły. Nagrodę za najlepszy projekt wręczyła Sylwia Chada, General Manager TikTok w Polsce i Europie Centralnej. Gala wręczenia odbyła 26...
Wyniki skonsolidowane Grupy PMPG Polskie Media S.A. Po trzecim kwartale 2021 roku Grupa Kapitałowa PMPG Polskie Media S.A. osiągnęła skonsolidowany zysk netto w wysokości 5,2 mln zł wobec zysku 2,3 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego.
WP.pl najbardziej opiniotwórczym medium października 2021
Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów, liderem rankingu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” za październik 2021 został portal WP, na którego informacje dziennikarze innych redakcji powoływali się niemalże 4 tys. razy. Miejsce drugie zajęła stacja RMF FM z wynikiem 3,6 tys. powołań w innych mediach. Podium zamyka Onet, którego...
Najbardziej zasięgowa akcja społeczna w historii Gazeta.pl
Redakcja Gazeta.pl jest mocno zaangażowana w walkę z kryzysem klimatycznym, czego jednym z przejawów była jej niedawna akcja „Alarm dla klimatu”. W odpowiedzi na apel portalu oraz Koalicji Klimatycznej 29 października br. w sześciu polskich miastach uruchomiono miejskie systemy alarmowe, aby w symboliczny sposób podkreślić wagę szczytu klimatycznego COP26....
Super Express świętuje jubileusz 30-lecia
Obecnym redaktorem naczelnym Super Expressu jest Grzegorz Zasępa, pierwszym zaś był Grzegorz Lindenberg. Super Express od początku swego istnienia jest stajnią dociekliwych, nieustępliwych dziennikarzy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764