logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Zrób to dla jaj!” - badania dla mężczyzn w ramach kampanii Mosznowładcy

  PR 14.10.2022, przeczytano 712 razy
ilustracja

Rok 2022 będzie dla kampanii Mosznowładcy wyjątkowy. Jest to pierwsza edycja prowadzona wyłącznie pod nową nazwą, lecz nadal w duchu międzynarodowego ruchu zapoczątkowanego w 2004 roku w Australii. Tym razem akcja rozpoczyna się już 1 października i trwać będzie przez dwa miesiące, aby zapewnić mężczyznom możliwość przebadania się w kolejnych miastach. Po raz pierwszy wykorzystany zostanie również podwójny gabinet umożliwiający skorzystanie z badań nawet 500 osobom dziennie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_zrob-to-dla-jaj%21_---badania-dla-mezczyzn-w-ramach-kampanii-mosznowladcy,397617,artykul.html

Dziewiąta edycja kampanii Mosznowładcy jest krokiem w kierunku zapewnienia jak największej ilości liczbie mężczyzn w całym kraju bezpłatnego dostępu do badań przesiewowych pod kątem zdrowia jąder i prostaty. Nowe lokalizacje, w którym pojawią się gabinety, zapewnia współpraca z siecią Atrium, dzięki której akcja zawita po raz pierwszy m.in. do Bydgoszczy i Bytomia. Także w Warszawie i Wrocławiu badania odbędą się w zmienionych lokalizacjach, aby ułatwić dostęp dużym grupom panów, których co roku przyciągają organizowane przez Fundację Kapitan Światełko wydarzenia.

– Nowy gabinet powstał dzięki zaangażowaniu naszego ambasadora, Baniaka. Zebrawszy swoich fanów zdołał przekazać nam kwotę umożliwiającą rozbudowę naszego punktu tak, aby dwóch lekarzy mogło przyjmować mężczyzn jednocześnie na badania USG. Dzięki temu jesteśmy w stanie podwoić liczbę przebadanych każdego dnia i jednocześnie znacznie zmniejszyć czas oczekiwania w kolejkach – mówi Jakub Kajdaniuk, rzecznik prasowy Fundacji Kapitan Światełko.

Kampania Mosznowładcy już od 2014 roku uczy mężczyzn jak dbać o swoje zdrowie. Od samego początku akcja związana była z międzynarodowym ruchem zapuszczania Wąsów w listopadzie jako symbolu walki o odmianę postrzegania męskiego zdrowia intymnego. Organizatorem działań w Polsce jest Fundacja Kapitan Światełko. Dzięki niej akcja szybko poszerzona została o cykl bezpłatnych wydarzeń z bezbolesnymi, nieinwazyjnymi badaniami USG jąder, a później o przesiewowe badania poziomu PSA, markera nowotworu prostaty.

Co roku badania przyciągają tłumy mężczyzn w galeriach handlowych na terenie całej Polski. Zwiększone zainteresowanie badaniami po lockdownach spowodowało konieczność rozbudowy mobilnej infrastruktury do badań – tak, aby odpowiedzieć na oczekiwania czekających w kolejkach mężczyzn i zaprosić ich do dbania o swoje zdrowie, także w kolejnych miastach. Dzięki wsparciu grupy Atrium na mapie tegorocznej kampanii pojawi się wiele nowych lokalizacji, a badania będą realizowane przez dwa miesiące – od początku października do końca listopada.

Kampania Mosznowładcy dotyczy jednak nie tylko intymnego zdrowia fizycznego, ale i psychicznego. – To, co dzieje się w męskiej głowie jest równie ważne jak to, co dzieje się w majtkach – przekonują organizatorzy akcji. W okresie pandemii COVID-19 z powodu społecznej izolacji, ale także pogorszenia się warunków ekonomicznych wielu osób, liczba samobójstw wśród mężczyzn zwiększyła się aż o 20 proc. Kwestie zdrowia psychicznego są obecnie równie dużym wyzwaniem – podobnie jak diagnostyka i leczenie nowotworów.

Wsparcie ambasadorów i partnerów kampanii

Ambasadorami kampanii ponownie zostali youtuberzy – Cyber Marian i Michał Bańka (z kanału Baniak Baniaka), prezenter Mateusz Jędraś oraz Juan Zumeta i Jakub Nowicki. Dzięki Michałowi Bańce i jego fanom już wiosną tego roku udało się zebrać środki niezbędne do rozbudowy gabinetu o drugie stanowisko do badań USG jąder. Wsparcie technologiczne do badań ponownie zapewniają firmy Profimedical i Hydrex.

Realizacja serii badań jest już po raz siódmy wspierana także przez Nationale-Nederlanden. Firma została dwukrotnie uhonorowana grand prix w konkursie Dobroczyńca Roku za działania promujące profilaktykę męskich nowotworów wspólnie z Fundacją Kapitan Światełko, a kolejne dwa razy otrzymała wyróżnienie w kategorii Zdrowie.

W gronie partnerów akcji ponownie znalazły się także firmy Bayer i BNP Paribas.

Bezpłatne badania profilaktyczne

Kampania Mosznowładcy ma na celu nie tylko namawianie mężczyzn do dbania o swoje zdrowie intymne, ale także umożliwienie skorzystania z bezpłatnej profilaktyki nowotworów jąder i prostaty. W ramach akcji skorzystać można każdego roku z bezbolesnych, nieinwazyjnych badań USG, które adresowane są do wszystkich mężczyzn pomiędzy 18 a 40 rokiem życia. Najwyższej klasy aparaturę zapewnia firma Profimedical. Panowie po 40-tce mogą skorzystać z jakościowych testów poziomu PSA, czyli tzw. markera nowotworowego prostaty z kropli krwi. Badania nie wymagają żadnego wcześniejszego przygotowania i każde z nich trwa jedynie kilka minut. Testy marki „Domowe Laboratorium” są szybkie i wiarygodne, a organizatorzy korzystają z nich od lat dzięki wsparciu firmy Hydrex.

Łącznie w ramach poprzednich edycji kampanii przebadano blisko 18.000 mężczyzn diagnozując 130 nowotworów. W tym roku z bezpłatnych badań skorzystać będzie można we Wrocławiu, Gdańsku, Bydgoszczy, Bytomiu, Zielonej Górze, Warszawie, Gorzowie Wielkopolskim, Krakowie, Koszalinie Poznaniu, Szczecinie i w Katowicach.

–  W listopadzie, w ramach akcji Mosznowładcy, a wcześniej Movember, która w tym roku ma już swoją dziewiątą zachęcamy do regularnych badań profilaktycznych. Do tej pory w ramach kilku edycji kampanii udało się nam przebadać bezpłatnie blisko 18 tysięcy mężczyzn. Poprzez takie działania chcemy pokazać, że badań profilaktycznych nie trzeba się bać – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden. – Chociaż na przestrzeni lat świadomość Polaków w tym zakresie rośnie, to jednak wciąż kobiety częściej koncentrują się na badaniach niż mężczyźni. Kampania Fundacji Kapitan Światełko ma ośmielać ich do rozmów na temat profilaktyki onkologicznej oraz podejmowania działań mających na celu zadbanie o swoje zdrowie – dodaje.

Badania ponownie realizowane są dzięki wsparciu bayer, profimedical, hydrex z marką Domowe Laboratorium oraz BNP Paribas Polska.

HARMONOGRAM WYDARZEŃ:

Realizowane przez Fundację Kapitan Światełko. Podwójny gabinet.

  • 01.10.2022 - Wrocław, Galeria Dominikańska
  • 08.10.2022 - Gdańsk, Galeria Metropolia
  • 15.10.2022 - Bydgoszcz, Focus
  • 22.10.2022 - Bytom, Plejada
  • 05.11.2022 - Warszawa, Promenada
  • 12.11.2022 - Kraków, Galeria Bronowice
  • 18-19.11.2022 - Poznań, MTP
  • 26.11.2022 - Katowice, Galeria Katowicka

WYDARZENIA WSPIERAJĄCE:

Realizowane przez lokalnych partnerów Fundacji Kapitan Światełko. Pojedynczy gabinet.

  • 29.10.2022 - Zielona Góra, Focus
  • 05.11.2022 - Gorzów Wielkopolski, NovaPark
  • 12.11.2022 - Koszalin, Forum
  • 19.11.2022 - Szczecin, Galaxy

O akcji Mosznowładcy

W 2014 roku dzięki Fundacji Kapitan Światełko po raz pierwszy zorganizowano edukacyjne spotkania w Polsce w ramach międzynarodowego ruchu Movember. W 2016 roku zostały, po raz pierwszy w historii Movember na świecie, zorganizowane bezpłatne badania USG dla mężczyzn w całym kraju. W 2018 roku organizatorzy zaczęli prowadzić także przesiewowe badania pod kątem poziomu PSA – obecnego we krwi markera nowotworowego prostaty.

Polska kampania stała się unikalna na skalę całego świata, jako jedyna oferując możliwość bezpłatnego przebadania się w toku akcji przez kolejne lata. Łącznie przebadano blisko 18.000 mężczyzn, a liczba ta rośnie każdego roku wraz z kolejnymi wydarzeniami i rozbudową gabinetu do badań przesiewowych.

W 2021 roku z uwagi na kwestie licencyjne, podobnie jak wiele innych akcji na świecie, kampania zmieniła nazwę na „Mosznowładcy”. Jej organizatorzy nadal skupiają się na umożliwianiu mężczyznom w całym kraju korzystanie z prostego i bezpośredniego dostępu do badań przesiewowych.

Źródło: Fundacja Kapitan Światełko

www.kapitanswiatelko.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bolton Polska wybiera agencję Streetcom
BOLTON Polska rozwija współpracę z agencją Streetcom od 2 lat i teraz ponownie wybrała ją do realizacji kampanii Influencer marketingowych dla swoich brandów. Streetcom odpowiada za działania przede wszystkim dla marek Rio Mare i Meglio.
Agencja mediowa Initiative (IPG Mediabrands) po raz trzeci z rzędu wygrała przetarg na kompleksową obsługę mediową FoodCare. Oznacza to kontynuację współpracy rozpoczętej w maju 2022 roku.
PR Hub oraz Instytut Psychologii Polskiej Akademii Nauk nawiązały współpracę pod kątem obsługi PR naukowego projektu badawczego podejmującego tematykę kulturowo wrażliwych miar rozwoju społecznego i dobrostanu społecznego. Projekt realizowany jest w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki w programie GRIEG.
More Bananas i Semcore partnerami biznesowymi
Agencje More Bananas i firma Semcore zostały partnerami biznesowymi. Mają wspólnie prowadzić i realizować działania marketingowe dla polskich i zagranicznych marek.
Julia Żugaj i konkurs na parówkowe śniadanie w kampanii Tarczyński
Marka Tarczyński wystartowała z nową akcją konkursową, w której zachęca do podzielenia się swoimi kreatywnymi przepisami na śniadanie z wykorzystaniem parówek z linii Tarczyński Naturalnie. To nie tylko okazja do dobrej zabawy w kuchni, ale również szansa na wygranie niepowtarzalnych nagród. Autor przepisu, który podbije serce Julii Żugaj,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764