logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Zwierzę też człowiek” – jubileuszowy konkurs Galerii Plakatu AMS

   07.10.2019, przeczytano 595 razy
ilustracjastrzałka

W 20. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS zadaniem uczestników jest zaprojektowanie plakatu na temat prawa zwierząt do godnego życia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_zwierze-tez-czlowiek_-%E2%80%93-jubileuszowy-konkurs-galerii-plakatu-ams,384232,artykul.html

– Jaki jest los zwierząt w naszym kraju? Wydawałoby się, że nie jest źle. Jesteśmy coraz bardziej świadomi ich praw, protestujemy przeciwko trzymaniu zwierząt w klatkach i aktom okrucieństwa. Wolontariusze wspomagają schroniska, a celebryci wzywają do adopcji bezdomnych psiaków – mówi Grażyna Gołębiowska, Dyrektor Marketingu AMS. – Wciąż jednak jest wiele do zrobienia. Dowodem na to są chociażby masowo porzucane w czasie wakacji domowe zwierzaki. Jak zawsze liczymy na dobre prace, pokazujące, że zwierzęta mają swoje potrzeby i dziką naturę, którą trzeba poznać i szanować – dodaje.

Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Prace można składać do 12 listopada 2019 r., przesyłając je na adres audytora konkursu Ernst & Young Audyt, Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa (tel.+48 22 557 7000). Na kopertach należy dodać: KONKURS GALERII PLAKATU AMS.

Werdykt jury poznamy 29 listopada 2019 roku, a zwycięskie prace będzie można oglądać na citylightach AMS w całej Polsce w 2020 roku.

Wyboru laureatów dokona jury w składzie:

  • Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS
  • Łukasz Balcer, prezes Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce
  • Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie
  • Marcin Dorociński, aktor zaangażowany w wiele akcji na rzecz zwierząt
  • Dawid Fabjański, Prezes Zarządu Animal Rescue Polska, Biegły Sądowy z dziedziny dobrostanu zwierząt i ochrony zwierząt
  • Ewelina Gąska, projektantka graficzna, ilustratorka, Senior Designer Saatchi&Saatchi
  • Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS
  • Filip Tofil, artysta grafik, Creative Director Syfon Studio, członek zarządu STGU
  • Justyna Stoszek, rzeźbiarka, malarka
  • Dorota Sumińska, lekarz weterynarii, autorka audycji „Wierzę w zwierzę” w Radiu TOK FM
  • Adam Wajrak, działacz na rzecz ochrony przyrody, dziennikarz związany z „Gazetą Wyborczą”.

Wszyscy laureaci konkursu zostaną zaproszeni do finału przeglądu portfolio dla młodych twórców pod nazwą See&Say, organizowanego przez Klub Twórców Reklamy (KTR). Dzięki temu spotkają się z uznanymi pracodawcami i twórcami z wielu dziedzin kreatywnych. Każdy z uczestników będzie miał możliwość wyboru kilku ekspertów, którzy ocenią jego prace i przekażą mu swoje wskazówki.

Nadzór na prawidłowym przebiegiem konkursu sprawuje audytor konkursu Ernst & Young Audyt Polska; partnerami konkursu są Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Klub Twórców Reklamy (KTR), a patronat objęło Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce. Patroni medialni to: „Gazeta Wyborcza”, Wyborcza.pl, Gazeta.pl, Radio TOK FM oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

Źródło: Galeria Plakatu AMS

www.galeriaplakatu.ams.com.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

I tak bez pierwszego etapu, selekcji portfolio?
Ktoś chyba się pomylił...

avatar użytkownika
,

Dwuetapowe konkursy z wyborem portfolio zdarzają się zazwyczaj w wypadku konkursów o komercyjnym charakterze.  

avatar użytkownika
,

Wszystkie konkursy w których organizator przejmuje prawa do zwycięskich prac konkursowych to konkursy komercyjne.
  

avatar użytkownika
,

To oczywiście nieprawda - dysponowanie prawami do utworów nie przesądza o ich komercyjnym wykorzystaniu.  

avatar użytkownika
,

Rozpowszechnianie plakatu to majątkowe pole eksploatacji.  

avatar użytkownika
,

"majątkowe pole eksploatacji utworu" - to jakaś nowatorska konstrukcja prawna?  

avatar użytkownika
,

I znów.
Przypierdalasz się do zdania, bo nie masz jak wybrnąć z rogu do którego się zapędziłeś....

Nie rozumiesz czym są pola eksploatacji?
Idiotą jesteś, strugasz idiotę?
  

avatar użytkownika
,

Pola eksploatacji nie mają NIC wspólnego z kwalifikacją do komercyjnego bądź niekomercyjnego użytku. Zakwalifikowanie użytku do pola eksploatacji pt. "zwielokrotnienie utworu" nie przesądza jeszcze czy robi się to w celach komercyjnych czy nie. Również fakt przekazania autorskich praw majątkowych sam w sobie nie przesądza czy ktoś będzie na użytkowaniu dzieła zarabiał pieniądze.  

avatar użytkownika
,

Nie musi dojść do bezpośredniego zarobku, żeby uznać rozpowszechnianie posteru za działanie komercyjne.

Działania wizerunkowe, które nie przekładają się bezpośrednio na przychód firmy, mają charakter komercyjny.
  

avatar użytkownika
,

I to jest to "majątkowe pole eksploatacji utworu" ? Ukułeś nowy termin nieznany prawu autorskiemu - brawo!  

avatar użytkownika
,

I znów to samo, przypi...erda...lasz się do zwrotu napisanego naprędce, żeby tylko nie przyznać, że się myliłeś.  

avatar użytkownika
,

Pomyłka nastąpiła, ale po Twoje stronie. Twierdzenie że każdy użytek dokonywany na podstawie przekazania autorskich praw majątkowych jest z automatu "komercyjny" świadczy o niezrozumieniu elementarnych zasad prawa autorskiego, a chyba także pojęcia "komercyjny".  

avatar użytkownika
,

Działania wizerunkowe, nawet w słusznej sprawie, podejmowane przez podmiot komercyjny, to działania komercyjne.  

avatar użytkownika
,

Według Twojej definicji może tak. Nie jest ona jednak wiążąca, zaś zysk "wizerunkowy" jak go nazywasz towarzyszy większości działań o niekomercyjnym charakterze. Praktycznie każde działanie pro bono wiąże się z tego typu korzyścią. Zgodnie z Twoją filozofią urzędy skarbowe powinny zacząć te korzyści wyceniać i opodatkowywać...

No co? albo jest zysk, albo go nie ma...
  

avatar użytkownika
,

Kilka lat temu uesy kazały płacić podatek od bezpłatnego oprogramowania.
Myślę, że bez trudu da się wycenić koszt działań wizerunkowych i oszacować jaki przynoszą zysk.
Podatek od tego jest więc tylko formalnością do wypełnienia.
  

avatar użytkownika
,

A jak ktoś jest piękny i młody też ma płacić? Przecież miewa się z tego wymierne korzyści... Albo z pokazania się w ładnym krawacie na imprezie charytatywnej...  

brak ikonki
,

cwaniacki konkurs i tyle, czego to nie wymyślą żeby tylko dostać za darmochę, ale młodzi mistrzowie corela na to się złapią  

avatar użytkownika
,

Ale co konkretnie "dostać za darmochę"...?  

brak ikonki
,

kilkanaście bądź kilkadziesiąt projektów plakatów, za jakie trzeba by zapłacić stawki rynkowe. Tymczasem płacić nie trzeba, wystarczy rozbudzić nadzieję że młodzi znajdą pracę, albo dostaną się na staże. Czysty biznes, czysta oszczędność dla AMS. Jest koszt przeprowadzenia akcji, ale nie ma kosztu projektów. Temat akcji jak najbardziej słuszny, ale sposób przeprowadzenia pozostawia niesmak.  

avatar użytkownika
,

Zapłacić stawki rynkowe? Przecież AMS nie zamawia plakatów reklamujących AMS? Zauważyłeś jaki jest temat konkursu?  

brak ikonki
,

tak zauważyłem, plakat jest plakat. Nieważne czy reklamuje firmę komercyjną, czy promuje działania non-profit. Jego twórca powinien dostać za jego wykonanie wynagrodzenie w pieniądzu, oczekiwanie płatności za wykonaną pracę to nic złego. AMS stać na to:)  

avatar użytkownika
,

Mówisz o tym konkretnym konkursie, czy o wszystkich konkursach?  

brak ikonki
,

ten konkretny jest doskonałym przykładem, gdzie organizator dostaje to co chce przy minimalizacji kosztów, a twórcy w najlepszym razie mogą dostać "uścisk prezesa", a realnie dostają NIC  

avatar użytkownika
,

Przecież w wypadku każdego konkursu jest tak samo - wynagradzany jest zwycięzca, a pozostali uczestnicy nie są wynagradzani za swoją pracę. Formuła konkursowa pomyślana jest zazwyczaj tak, aby balansować w pewien sposób to ryzyko poprzez podniesienie stawki w stosunku do standardowych wynagrodzeń - może to być wyższa wartość nagrody, albo jakieś prestiżowe bonusy.

Można to oczywiście kontestować, tylko dlaczego przypomniałeś sobie o tym akurat w wypadku tego konkursu? O konkursach piszemy bardzo często...
  

brak ikonki
,

w tym konkretnym konkursie zwycięzców/laureatów ma być więcej, w zasadzie nie wiadomo ilu - pewnie tylu ile prac się spodoba jury - natomiast nikt z nich nie otrzyma wynagrodzenia tylko mydlenie oczu, a wystarczy przeznaczyć 5-10k PLN na nagrody, ale to dodatkowy koszt i jeszcze konieczność umów, PITów, itp. to prościej dać uścisk prezesa. Mam niesmak, ale to może moje subiektywne odczucie. starczy tych wywodów, bo robota stoi:)  

avatar użytkownika
,

Wiesz, jak dyskutujemy, to warto trzymać się elementarnych faktów, a są one w tej sprawie takie, że zwycięzca konkursu otrzymuje nagrodę w wysokości 7,8 tys. zł - całkiem przyzwoicie jak na projekt plakatu. Jak się to ma do Twoich oskarżeń o cwaniactwo i wyrywanie prac "za darmochę"?  

brak ikonki
,

to jak jest 8k pln, to cwaniactwa nie ma, ale tej informacji zabrakło w waszym press release, co spowodowało powyższą dyskusję.   

avatar użytkownika
,

OK, uznajemy błąd.  

Najnowsze w tym dziale

Wystartował Konkurs Korony Reklamy 2020
Konkurs Korony Reklamy to konkurs wyróżniający najlepsze firmy z branży reklamowej. Organizowany jest podczas targów RemaDays pod patronatem programu Solidni w Biznesie. To ogromna szansa dla firmy na pokazanie się nowym klientom z 11 sektorów targowych RemaDays.
„Mali ratownicy” z Grand Prix na Eventiada IPRA Golden Awards
„Mali Ratownicy”- projekt prowadzony od 3 lat w nadmorskich miejscowościach przez Volkswagena, który uczy dzieci prawidłowego udzielania pierwszej pomocy zdobył Grand Prix w Eventiada IPRA Golden Awards. Ponadto został wyróżniony w kategorii Best Corporate Social Responsibility Campaign. Za realizację projektu były odpowiedzialne agencje EL Padre (event) oraz...
Wedlowskie produkty odniosły sukces w tegorocznych konkursach rynku spożywczego. Konsumenci docenili redesign opakowań kultowych pianek Ptasie Mleczko, a redakcje FMCG nagrodziły linię czekolad gorzkich Premium od E.Wedel. Wyroby marki nagrodzone zostały w plebiscytach: Złota Innowacja FMCG 2019 oraz Certyfikat Dobry Produkt.
Effie: Nestlé Polska wśród najbardziej efektywnych firm 20-lecia
Ten rok był szczególny dla konkursu nagród Effie, ponieważ w Polsce zorganizowano go po raz 20-sty. Z tej okazji przedstawiono 20 Najbardziej Efektywnych Firm, które w ciągu ostatniego 20-lecia wyróżniły się najskuteczniejszą komunikacją marketingową. W tym gronie znalazło się Nestlé Polska. Jednocześnie w konkursie Effie 2019 firma otrzymała dwie nagrody: srebrne Effie w...
Wraz z dojrzewaniem rynku handlu detalicznego w Polsce rosną także oczekiwania konsumentów, którzy stają się coraz bardziej wymagający i nastawieni na oryginalne doświadczenia. Dynamiczny rozwój centrów handlowych i rozszerzanie ich kompetencji poza obszary stricte zakupowe wymagają kreatywności w konkurencji o uwagę klienta. Odpowiedzią firm może być...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764