logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Zwierzę też człowiek” – jubileuszowy konkurs Galerii Plakatu AMS

   07.10.2019, przeczytano 445 razy
ilustracjastrzałka

W 20. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS zadaniem uczestników jest zaprojektowanie plakatu na temat prawa zwierząt do godnego życia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_zwierze-tez-czlowiek_-%E2%80%93-jubileuszowy-konkurs-galerii-plakatu-ams,384232,artykul.html

– Jaki jest los zwierząt w naszym kraju? Wydawałoby się, że nie jest źle. Jesteśmy coraz bardziej świadomi ich praw, protestujemy przeciwko trzymaniu zwierząt w klatkach i aktom okrucieństwa. Wolontariusze wspomagają schroniska, a celebryci wzywają do adopcji bezdomnych psiaków – mówi Grażyna Gołębiowska, Dyrektor Marketingu AMS. – Wciąż jednak jest wiele do zrobienia. Dowodem na to są chociażby masowo porzucane w czasie wakacji domowe zwierzaki. Jak zawsze liczymy na dobre prace, pokazujące, że zwierzęta mają swoje potrzeby i dziką naturę, którą trzeba poznać i szanować – dodaje.

Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Prace można składać do 12 listopada 2019 r., przesyłając je na adres audytora konkursu Ernst & Young Audyt, Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa (tel.+48 22 557 7000). Na kopertach należy dodać: KONKURS GALERII PLAKATU AMS.

Werdykt jury poznamy 29 listopada 2019 roku, a zwycięskie prace będzie można oglądać na citylightach AMS w całej Polsce w 2020 roku.

Wyboru laureatów dokona jury w składzie:

  • Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS
  • Łukasz Balcer, prezes Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce
  • Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie
  • Marcin Dorociński, aktor zaangażowany w wiele akcji na rzecz zwierząt
  • Dawid Fabjański, Prezes Zarządu Animal Rescue Polska, Biegły Sądowy z dziedziny dobrostanu zwierząt i ochrony zwierząt
  • Ewelina Gąska, projektantka graficzna, ilustratorka, Senior Designer Saatchi&Saatchi
  • Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS
  • Filip Tofil, artysta grafik, Creative Director Syfon Studio, członek zarządu STGU
  • Justyna Stoszek, rzeźbiarka, malarka
  • Dorota Sumińska, lekarz weterynarii, autorka audycji „Wierzę w zwierzę” w Radiu TOK FM
  • Adam Wajrak, działacz na rzecz ochrony przyrody, dziennikarz związany z „Gazetą Wyborczą”.

Wszyscy laureaci konkursu zostaną zaproszeni do finału przeglądu portfolio dla młodych twórców pod nazwą See&Say, organizowanego przez Klub Twórców Reklamy (KTR). Dzięki temu spotkają się z uznanymi pracodawcami i twórcami z wielu dziedzin kreatywnych. Każdy z uczestników będzie miał możliwość wyboru kilku ekspertów, którzy ocenią jego prace i przekażą mu swoje wskazówki.

Nadzór na prawidłowym przebiegiem konkursu sprawuje audytor konkursu Ernst & Young Audyt Polska; partnerami konkursu są Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Klub Twórców Reklamy (KTR), a patronat objęło Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce. Patroni medialni to: „Gazeta Wyborcza”, Wyborcza.pl, Gazeta.pl, Radio TOK FM oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

Źródło: Galeria Plakatu AMS

www.galeriaplakatu.ams.com.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

I tak bez pierwszego etapu, selekcji portfolio?
Ktoś chyba się pomylił...

avatar użytkownika
,

Dwuetapowe konkursy z wyborem portfolio zdarzają się zazwyczaj w wypadku konkursów o komercyjnym charakterze.  

avatar użytkownika
,

Wszystkie konkursy w których organizator przejmuje prawa do zwycięskich prac konkursowych to konkursy komercyjne.
  

avatar użytkownika
,

To oczywiście nieprawda - dysponowanie prawami do utworów nie przesądza o ich komercyjnym wykorzystaniu.  

avatar użytkownika
,

Rozpowszechnianie plakatu to majątkowe pole eksploatacji.  

avatar użytkownika
,

"majątkowe pole eksploatacji utworu" - to jakaś nowatorska konstrukcja prawna?  

avatar użytkownika
,

I znów.
Przypierdalasz się do zdania, bo nie masz jak wybrnąć z rogu do którego się zapędziłeś....

Nie rozumiesz czym są pola eksploatacji?
Idiotą jesteś, strugasz idiotę?
  

avatar użytkownika
,

Pola eksploatacji nie mają NIC wspólnego z kwalifikacją do komercyjnego bądź niekomercyjnego użytku. Zakwalifikowanie użytku do pola eksploatacji pt. "zwielokrotnienie utworu" nie przesądza jeszcze czy robi się to w celach komercyjnych czy nie. Również fakt przekazania autorskich praw majątkowych sam w sobie nie przesądza czy ktoś będzie na użytkowaniu dzieła zarabiał pieniądze.  

avatar użytkownika
,

Nie musi dojść do bezpośredniego zarobku, żeby uznać rozpowszechnianie posteru za działanie komercyjne.

Działania wizerunkowe, które nie przekładają się bezpośrednio na przychód firmy, mają charakter komercyjny.
  

avatar użytkownika
,

I to jest to "majątkowe pole eksploatacji utworu" ? Ukułeś nowy termin nieznany prawu autorskiemu - brawo!  

avatar użytkownika
,

I znów to samo, przypi...erda...lasz się do zwrotu napisanego naprędce, żeby tylko nie przyznać, że się myliłeś.  

avatar użytkownika
,

Pomyłka nastąpiła, ale po Twoje stronie. Twierdzenie że każdy użytek dokonywany na podstawie przekazania autorskich praw majątkowych jest z automatu "komercyjny" świadczy o niezrozumieniu elementarnych zasad prawa autorskiego, a chyba także pojęcia "komercyjny".  

avatar użytkownika
,

Działania wizerunkowe, nawet w słusznej sprawie, podejmowane przez podmiot komercyjny, to działania komercyjne.  

avatar użytkownika
,

Według Twojej definicji może tak. Nie jest ona jednak wiążąca, zaś zysk "wizerunkowy" jak go nazywasz towarzyszy większości działań o niekomercyjnym charakterze. Praktycznie każde działanie pro bono wiąże się z tego typu korzyścią. Zgodnie z Twoją filozofią urzędy skarbowe powinny zacząć te korzyści wyceniać i opodatkowywać...

No co? albo jest zysk, albo go nie ma...
  

avatar użytkownika
,

Kilka lat temu uesy kazały płacić podatek od bezpłatnego oprogramowania.
Myślę, że bez trudu da się wycenić koszt działań wizerunkowych i oszacować jaki przynoszą zysk.
Podatek od tego jest więc tylko formalnością do wypełnienia.
  

Najnowsze w tym dziale

Dyplomy FNC 2019 – nabór prac
FONT nie czcionka! już po raz szósty organizuje zestawienie najlepszych dyplomów artystycznych i projektowych „Dyplomy FNC 2019”. Portal ma na celu promowanie młodych twórców, umożliwiając im zaprezentowanie swojej twórczości szerokiej liczbie odbiorców.
Konkurs na logo współpracy partnerskiej Wisły i Jabłonkowa
Konkurs jest adresowany do wszystkich zainteresowanych osób/podmiotów, w tym do studentów, absolwentów oraz pracowników naukowych wyższych uczelni artystycznych oraz profesjonalnych artystów-grafików, grafików i projektantów.
RTB House, globalna spółka dostarczająca innowacyjne rozwiązania marketingowe dla największych marek z całego świata, dołączyła do prestiżowego grona firm docenionych za najlepsze praktyki HR-owe w swoim sektorze. We wtorek, 8 października, po raz pierwszy przyznano w Polsce nagrody LinkedIn Talent Awards.
Pentawards 2019 rozdane - projektanci Hibrands ze srebrnym trofeum
Za koncept Bee-Fee agencja została nagrodzona srebrną statuetką w jednym z najbardziej prestiżowych konkursów w dziedzinie projektowania opakowań – Pentawards.
2019 Benq Konkurs Photovue
Witamy w naszym nowym konkursie, którego celem jest zaprezentowanie Twojego fotograficznego talentu całemu światu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764