logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: „Żywy dowód” - kampania jubileuszowa Centrum Praw Kobiet

  PR 28.11.2019, przeczytano 1161 razy
ilustracjastrzałka

W 2019 roku Centrum Praw Kobiet obchodzi 25-lecie działalności. Z tej okazji Fundacja zaplanowała kampanię w mediach oraz uroczystą galę w Warszawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-_zywy-dowod_---kampania-jubileuszowa-centrum-praw-kobiet,384891,artykul.html

Centrum Praw Kobiet to najstarsza w Polsce organizacja pozarządowa działająca na rzecz przeciwdziałania przemocy wobec kobiet. Przez ćwierć wieku istnienia fundacji udało się pomóc ponad 100.000 kobiet oraz ich dzieciom. Rok 2019 jest dla CPK okazją do podsumowania tego, co dzięki działalności Fundacji udało się w Polsce zmienić w obszarze praw kobiet i przeciwdziałania przemocy wobec kobiet oraz zdefiniowania nowych wyzwań stojących przed CPK w kolejnych latach.

Z okazji jubileuszu Fundacja zaplanowała kampanię świadomościową pod hasłem „Żywy dowód” oraz uroczystą galę w Warszawie. Głównym założeniem kampanii jest unaocznienie, że działalność CPK przez te wszystkie lata ma charakter bardzo realny. O ile nie tak łatwo pokazać sukcesy Fundacji w obszarach zmian świadomości społecznej czy przepisów prawa, to już działalność pomocowa CPK udzielana kobietom doświadczającym przemocy jest widoczna gołym okiem.

Głównym formatem promującym kampanię CPK jest minutowy spot, którego scenariusz powstał na bazie historii jednej z kobiet, która zgłosiła się po pomoc do Fundacji w pierwszym roku jej funkcjonowania.

- Do dzisiaj pamiętam jedną z pierwszych kobiet, która się do nas zgłosiła. Pani Ewa spod Mińska Mazowieckiego chciała rozwieść się z mężem, jednak sędzia nie chciał udzielić rozwodu argumentując, że „nie ustało współżycie”. Nie ustało, ponieważ kobieta była regularnie gwałcona przez swojego męża. Z naszym wsparciem udało się jej rozwieść, a on trafił do więzienia – wspomina założycielka i prezeska CPK Urszula Nowakowska.

Spot opowiada historię Pani Ewy, ukazując kobietę retrospektywnie w momencie pisania listu do CPK oraz rodzinę córki Pani Ewy, która z dzisiejszej perspektywy stanowi „żywy dowód” na celowość i skuteczność działań Fundacji.

Oprócz wersji pełnej spotu, która jest emitowana w internecie, powstała także wersja 30”, która trafi do telewizji. Poza częścią świadomościową kampanii, są także realizowane działania mające na celu pozyskiwanie darowizn wspierających działanie Fundacji. Formaty efektywnościowe kampanii powstały na bazie portretów prezentujących rodzinę córki Pani Ewy i będą emitowane w mediach społecznościowych.

Za koncepcję kreatywną i scenariusz kampanii odpowiedzialna jest agencja reklamowa Dziadek do orzechów. Produkcję zrealizowało studio filmowe Muchas Gracias.

Oficjalne obchody jubileuszu Centrum Praw Kobiet odbędą się 2-3 grudnia w Mazowieckim Instytucie Kultury w Warszawie.

Towarzyszyć im będzie szereg wydarzeń, konferencji (m.in. Konferencja 25 lat CPK „Przeciwdziałanie przemocy wobec kobiet - międzynarodowe standardy, polskie realia”) paneli i wystąpień gości specjalnych (m.in. Małgorzata Kidawa-Błońska -wicemarszałkini Sejmu, Paweł Rabiej - Wiceprezydent Warszawy, dr hab. Adam Bodnar Rzecznik Praw Obywatelskich), sztuk teatralnych („Królewna śni bal”, reż. Dagna Ślepowrońska i Monika Perdjonczy) czy recitali („Uwaga, tu Obywatelka!” - recital Karoliny Micuły).

Najważniejszym elementem obchodów będzie jubileuszowa gala, podczas której zostaną wręczone wyróżnienia Białej Wstążki dla mężczyzn, którzy zasłużyli się reagując na różne formy dyskryminacji i przemocy wobec kobiet zarówno w życiu publicznym, jak i prywatnym. Nagrody i wyróżnienia zostaną przyznane także osobom, które w sposób znaczący przyczyniły się do rozwoju Fundacji i ochrony praw kobiet w Polsce.

  • Copywriter: Albert Stęclik, Roksana Wantulok
  • Dyrektor kreatywny: Tomasz Gębala
  • Art director: Katarzyna Skoczylas
  • Producent agencyjny: Magdalena Fedyna, Konrad Helwig
  • Planner: Albert Stęclik
  • Klient: Urszula Nowakowska, Monika Młynarska
  • Produkcja spotu: Muchas Gracias
  • Producent: Marcin Andruchów
  • Reżyser: Michał Misiński
  • DOP: Michał Łuka
  • Scenografia: Katarzyna Borycka
  • Kostiumy: Anna Kurpas
  • Fotografia: Bartek Sadowski

Źródło: Dziadek do orzechów

www.dziadekdoorzechow.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Panasonic: aktualizacja oprogramowania aparatu Lumix S5II i S5IIX
Panasonic wprowadza istotną aktualizację oprogramowania sprzętowego dla LUMIX S5II oraz S5IIX, swoich pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych. Nie tylko usprawnia ona fotografowanie, ale również zwiększa możliwości udostępniania zdjęć i filmów.
Płyty Swedboard w ofercie Sico Print Solutions
SICO Print Solutions, dostawca rozwiązań do druku cyfrowego, z przyjemnością ogłasza nawiązanie współpracy z firmą SWEDBOARD, producentem ekologicznych płyt kartonowych z rdzeniem przypominającym strukturę zagęszczonego plastra miodu. Ta współpraca pozwoli SICO Print Solutions oferować swoim klientom nowe, zrównoważone rozwiązania, które...
Firma Lavazza bezprzetargowo przedłużyła umowę ramową z NAV agency.
Allegro z międzynarodową platformą komunikacji
Allegro ogłasza ewolucję komunikacyjną marki. Idea kreatywna i hasło „Jak tak, to Allegro” skupiają się na różnorodności kategorii i szerokim wyborze produktów na platformie, które odzwierciedlają codzienne potrzeby, wyzwania i plany  współczesnych konsumentów.
Cofające się streamy w promocji filmu Omen
W ramach promocji filmu “Omen: Początek” studia 20th Century widzowie Twitcha mogli oglądać wyjątkowe transmisje. Podczas ich trwania zaaranżowane zostały problemy techniczne powodujące cofanie się całego materiału. W kampanii wzięli udział popularni twórcy gamingowi: Seto, Kamyk oraz Pago. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764