logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

A digital na to: Burger King

  PR 12.04.2019, przeczytano 516 razy

Eksperci zespołu digital wzięli na warsztat akcję Burger King „Burn That Ad”. Opinie na temat działania marki podzielone.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/a-digital-na-to%3A-burger-king,382079,artykul.html

Burger King kontynuuje passę efektywnych pranków wymierzonych w McDonald’s. Po "Whopper Detour", gdzie za centa oferowano Whoppera każdemu użytkownikowi zlokalizowanemu w odległości 200 metrów od restauracji rywala, czy zabawach z nazwą Big Mac nadszedł czas na "Burn That Ad" - czyli zabawę w palenie reklam rywali za pomocą technologii AR.

Akcję marki komentują nasi eksperci: Krzysztof Wróblewski, Kamila Klimczak oraz Martyna Wieczorek.

- Z jednej strony, udane zastosowanie technologii w kontekście etosu, którym dla restauracji jest smażenie na wolnym ogniu, podobnie jak niedawne wykorzystanie estetyki (i wizerunku) Andy’ego Warhola do rejestrowania codziennych czynności w przypadku #EatLikeAndy, pokazuje, że reklamodawca umiejętnie stosuje kulturowe kody reklamy, które nie opierają się na podjazdowej wojnie z konkurencją. Z drugiej strony, trudno oprzeć się wrażeniu, że oś komunikacji Burger King to ciągłe podgryzanie wizerunku McDonald’s oraz mocne przyzwyczajenie do grzania się w blasku niedościgłego rywala. Tylko cóż zrobić, skoro zainteresowanie paleniem reklam konkurencji w Brazylii, tytuł Creative Marketer of the Year w Cannes, półtora miliona pobrań aplikacji czy wzrost wyników sprzedaży pokazują, że strategia świecenia światłem odbitym przynosi wystarczająco silne efekty. - KRZYSZTOF WRÓBLEWSKI, Head of Digital w Opus B

- Ta akcja zawiera wszystko, co można sobie wymarzyć! Wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość, a to ostatnio jedno z ukochanych dzieci klientów. Pozwala dokopać konkurencji, ale w jakże subtelny sposób! To nie my, to klienci… których całkiem skutecznie angażujemy. Daje motywację do ściągnięcia appki. I jeszcze darmowy burger do tego! #paliłabym - MARTYNA WIECZOREK, Copywriter w Opus B

- Viral w najczystszym wydaniu, zadziorny, angażujący, czyli dokładnie taki, jak cała komunikacja Burger King w ostatnim czasie. Za zasadne wykorzystanie AR daję im 10/10. Pobierasz aplikację, palisz reklamę, dostajesz Whoopera – banalnie proste, w sam raz do podzielenia się z przyjaciółmi. I tak powstaje viral. Mam nadzieję, że nowe – w sumie już nie takie nowe… – technologie coraz częściej będą dobrze wykorzystanym narzędziem, a nie pustym efektem WOW. Ale! Każdy kij ma dwa końce i „palenie” konkurencji uważam za zbyt odważny krok. Burgery za jednego centa dla tych, którzy zrezygnują z McDonald’s, były zabawnym prztyczkiem w nos. „Palenie” obawiam się, że jest zbyt radykalnym krokiem i budowanie wizerunku na destrukcji konkurencji może skończyć się różnie. Obawiam się, że w Polsce taka kampania skończyłaby się literalnie płonącymi billboardami i krzyczącymi paskami w wiadomościach. Cóż, czas (lub prawnicy McDonald’s) pokaże, kto tym razem wygrał bitwę… - KAMILA KLIMCZAK, Social Media Specialist w Opus B

Źródło: Opus B

www.opusb.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764