logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

A digital na to: Burger King

  PR 12.04.2019, przeczytano 300 razy

Eksperci zespołu digital wzięli na warsztat akcję Burger King „Burn That Ad”. Opinie na temat działania marki podzielone.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/a-digital-na-to%3A-burger-king,382079,artykul.html

Burger King kontynuuje passę efektywnych pranków wymierzonych w McDonald’s. Po "Whopper Detour", gdzie za centa oferowano Whoppera każdemu użytkownikowi zlokalizowanemu w odległości 200 metrów od restauracji rywala, czy zabawach z nazwą Big Mac nadszedł czas na "Burn That Ad" - czyli zabawę w palenie reklam rywali za pomocą technologii AR.

Akcję marki komentują nasi eksperci: Krzysztof Wróblewski, Kamila Klimczak oraz Martyna Wieczorek.

- Z jednej strony, udane zastosowanie technologii w kontekście etosu, którym dla restauracji jest smażenie na wolnym ogniu, podobnie jak niedawne wykorzystanie estetyki (i wizerunku) Andy’ego Warhola do rejestrowania codziennych czynności w przypadku #EatLikeAndy, pokazuje, że reklamodawca umiejętnie stosuje kulturowe kody reklamy, które nie opierają się na podjazdowej wojnie z konkurencją. Z drugiej strony, trudno oprzeć się wrażeniu, że oś komunikacji Burger King to ciągłe podgryzanie wizerunku McDonald’s oraz mocne przyzwyczajenie do grzania się w blasku niedościgłego rywala. Tylko cóż zrobić, skoro zainteresowanie paleniem reklam konkurencji w Brazylii, tytuł Creative Marketer of the Year w Cannes, półtora miliona pobrań aplikacji czy wzrost wyników sprzedaży pokazują, że strategia świecenia światłem odbitym przynosi wystarczająco silne efekty. - KRZYSZTOF WRÓBLEWSKI, Head of Digital w Opus B

- Ta akcja zawiera wszystko, co można sobie wymarzyć! Wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość, a to ostatnio jedno z ukochanych dzieci klientów. Pozwala dokopać konkurencji, ale w jakże subtelny sposób! To nie my, to klienci… których całkiem skutecznie angażujemy. Daje motywację do ściągnięcia appki. I jeszcze darmowy burger do tego! #paliłabym - MARTYNA WIECZOREK, Copywriter w Opus B

- Viral w najczystszym wydaniu, zadziorny, angażujący, czyli dokładnie taki, jak cała komunikacja Burger King w ostatnim czasie. Za zasadne wykorzystanie AR daję im 10/10. Pobierasz aplikację, palisz reklamę, dostajesz Whoopera – banalnie proste, w sam raz do podzielenia się z przyjaciółmi. I tak powstaje viral. Mam nadzieję, że nowe – w sumie już nie takie nowe… – technologie coraz częściej będą dobrze wykorzystanym narzędziem, a nie pustym efektem WOW. Ale! Każdy kij ma dwa końce i „palenie” konkurencji uważam za zbyt odważny krok. Burgery za jednego centa dla tych, którzy zrezygnują z McDonald’s, były zabawnym prztyczkiem w nos. „Palenie” obawiam się, że jest zbyt radykalnym krokiem i budowanie wizerunku na destrukcji konkurencji może skończyć się różnie. Obawiam się, że w Polsce taka kampania skończyłaby się literalnie płonącymi billboardami i krzyczącymi paskami w wiadomościach. Cóż, czas (lub prawnicy McDonald’s) pokaże, kto tym razem wygrał bitwę… - KAMILA KLIMCZAK, Social Media Specialist w Opus B

Źródło: Opus B

www.opusb.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja Peppermint rozszerzyła współpracę z Nowy Adres S.A. Zespół Peppermint odpowiada za wsparcie targów MoneyDays.
Yieldbird dołącza do grona firm członkowskich IAB Polska
Do grona firm członkowskich IAB Polska dołącza Yieldbird – firma specjalizująca się zwiększaniu przychodów z reklam w modelu programmatic.
Danuta Olczyk odpowiada za komunikację They.pl
Danuta Olczyk objęła stanowisko PR & Communication Specialist w agencji marketingowej They.pl, zastępując Joannę Warszawską, która rozstała się z firmą.
Slavoj Żiżek otwiera line-up 26. edycji Golden Drum
Na scenie w Portoroż zobaczymy czterdziestu międzynarodowych prelegentów, w tym czworo Polaków. Wśród gwiazd znajdą się także Jeanette Liendo i Bogdan Draganski.
Maxcom prezentuje nowe logo
Maxcom, polska firma zajmująca się produkcją klasycznych telefonów komórkowych, przedstawiła dziś logotyp. Zmiana komunikacji wizualnej jest elementem nowej strategii marketingowej, której celem jest odświeżenie wizerunku polskiego producenta.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764