logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

A digital na to: Burger King

  PR 12.04.2019, przeczytano 271 razy

Eksperci zespołu digital wzięli na warsztat akcję Burger King „Burn That Ad”. Opinie na temat działania marki podzielone.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/a-digital-na-to%3A-burger-king,382079,artykul.html

Burger King kontynuuje passę efektywnych pranków wymierzonych w McDonald’s. Po "Whopper Detour", gdzie za centa oferowano Whoppera każdemu użytkownikowi zlokalizowanemu w odległości 200 metrów od restauracji rywala, czy zabawach z nazwą Big Mac nadszedł czas na "Burn That Ad" - czyli zabawę w palenie reklam rywali za pomocą technologii AR.

Akcję marki komentują nasi eksperci: Krzysztof Wróblewski, Kamila Klimczak oraz Martyna Wieczorek.

- Z jednej strony, udane zastosowanie technologii w kontekście etosu, którym dla restauracji jest smażenie na wolnym ogniu, podobnie jak niedawne wykorzystanie estetyki (i wizerunku) Andy’ego Warhola do rejestrowania codziennych czynności w przypadku #EatLikeAndy, pokazuje, że reklamodawca umiejętnie stosuje kulturowe kody reklamy, które nie opierają się na podjazdowej wojnie z konkurencją. Z drugiej strony, trudno oprzeć się wrażeniu, że oś komunikacji Burger King to ciągłe podgryzanie wizerunku McDonald’s oraz mocne przyzwyczajenie do grzania się w blasku niedościgłego rywala. Tylko cóż zrobić, skoro zainteresowanie paleniem reklam konkurencji w Brazylii, tytuł Creative Marketer of the Year w Cannes, półtora miliona pobrań aplikacji czy wzrost wyników sprzedaży pokazują, że strategia świecenia światłem odbitym przynosi wystarczająco silne efekty. - KRZYSZTOF WRÓBLEWSKI, Head of Digital w Opus B

- Ta akcja zawiera wszystko, co można sobie wymarzyć! Wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość, a to ostatnio jedno z ukochanych dzieci klientów. Pozwala dokopać konkurencji, ale w jakże subtelny sposób! To nie my, to klienci… których całkiem skutecznie angażujemy. Daje motywację do ściągnięcia appki. I jeszcze darmowy burger do tego! #paliłabym - MARTYNA WIECZOREK, Copywriter w Opus B

- Viral w najczystszym wydaniu, zadziorny, angażujący, czyli dokładnie taki, jak cała komunikacja Burger King w ostatnim czasie. Za zasadne wykorzystanie AR daję im 10/10. Pobierasz aplikację, palisz reklamę, dostajesz Whoopera – banalnie proste, w sam raz do podzielenia się z przyjaciółmi. I tak powstaje viral. Mam nadzieję, że nowe – w sumie już nie takie nowe… – technologie coraz częściej będą dobrze wykorzystanym narzędziem, a nie pustym efektem WOW. Ale! Każdy kij ma dwa końce i „palenie” konkurencji uważam za zbyt odważny krok. Burgery za jednego centa dla tych, którzy zrezygnują z McDonald’s, były zabawnym prztyczkiem w nos. „Palenie” obawiam się, że jest zbyt radykalnym krokiem i budowanie wizerunku na destrukcji konkurencji może skończyć się różnie. Obawiam się, że w Polsce taka kampania skończyłaby się literalnie płonącymi billboardami i krzyczącymi paskami w wiadomościach. Cóż, czas (lub prawnicy McDonald’s) pokaże, kto tym razem wygrał bitwę… - KAMILA KLIMCZAK, Social Media Specialist w Opus B

Źródło: Opus B

www.opusb.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Imagine Nation - Partner CxO Summit & Gala Partner Awards 2019
15 kwietnia br. w Hotelu Double Tree by Hilton w Łodzi, odbyła się konferencja oraz gala wręczenia nagród Partner CxO Summit & Partner Awards 2019. Wśród uczestników znaleźli się klienci i partnerzy oraz przedstawiciele firm należących do rodziny Dell Technologies. Za kompleksową realizację wszystkich działań trzeci rok z rzędu odpowiadała agencja Imagine Nation.
Mikrofony Saramonic w ofercie Foxfoto
W ofercie Foxfoto pojawiły się mikrofony dedykowane do smartfonów i tabletów z dwoma różnymi złączami: Saramonic SmartMic+ UC - z wejściem USB-C i Saramonic SmartMic+ Di z wejściem Lightning oraz teleskopowa tyczka przeznaczona dla mikrofonów typu shotgun Saramonic Magic BoomPole.
Portal Alior Banku Zafirmowani.pl najciekawszą bankową innowacją
Alior Bank zwyciężył w konkursie Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń. Został doceniony za portal Zafirmowani.pl – nowatorski serwis internetowy skierowany do mikro i małych przedsiębiorstw. Portal zajął pierwsze miejsce w tegorocznej edycji konkursu w kategorii Najciekawsza innowacja dla banku. W imieniu Alior Banku nagrodę odebrał Maciej Surdyk, wiceprezes...
Krzysztof Iwański: Plakat dla Festiwalu Łódź Czterech Kultur 2019
Neon i bawełna,  kontrasty i faktury, wszystko to składające się na kulturową mozaikę współczesnego miasta – jest już plakat tegorocznej edycji Festiwalu Łódź Czterech Kultur. Zaprojektował go Krzysztof Iwański, uznany artysta wizualny, eksperymentujący z typografią, specjalizujący się w plakacie. Sam festiwal odbędzie się we wrześniu pod hasłem Współistnienie.
Niezwykła kampania autorstwa Grey Group
Krajowa Izba Kominiarzy i przedstawiciele trzech religii - PRAWOSŁAWNEJ, KATOLICKIEJ i MUZUŁMAŃSKIEJ biorą udział w kampanii edukacyjnej  mającej na celu zmianę zachowania ludzi, tak by uchronić ich przed zatruciem tlenkiem węgla.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764