logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

A tymczasem w Rosji... Kreml blokuje Linkedin

   18.11.2016, przeczytano 902 razy
ilustracja
fot. freeimages.com/Paal Gladso

Władymir Władimirowicz Putin pokazał, że nie żartuje. Rosyjskie władze zablokowały właśnie dostęp do serwisu LinkedIn, który nie podporządkował się wprowadzonemu w zeszłym roku przepisowi, obligującemu zagraniczne serwisy internetowe do przechowywania danych osobowych rosyjskich obywateli wyłącznie na rosyjskich serwerach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/a-tymczasem-w-rosji...-kreml-blokuje-linkedin,30574,artykul.html

Konflikt, którego kolejnymi ofiarami mogą paść Facebook i Twitter, dotyczy tak na prawdę dostępu rosyjskich władz do danych użytkowników. Wprawdzie nowelizacja rosyjskiego prawa dokonana została pod pozorem ochrony przed cyberprzestępczością, jednak wydaje się oczywiste, że prawdziwym celem było wywarcie na zagraniczne portale i serwisy presji pozwalającej uzyskać rosyjskim władzom dostęp do informacji o ich rosyjskich użytkownikach.

W komentarzu do decyzji Roskomnadzoru – instytucji nadzorującej rosyjski rynek telekomunikacyjny – LinkedIn podkreśla, że oznacza ona straty dla milionów Rosjan posiadających konta w serwisie. Ich liczbę szacuje się na 5 milionów. Wątpliwe jednak, aby władze przejęły się tym argumentem. Decyzja Roskomnadzoru odczytywana jest jako sygnał ostrzegawczy wysłany poważniejszym niż LinkedIn graczom – takim jak serwisy Facebook i Twitter, które dotychczas odmawiały przekazywania danych o użytkownikach i przeniesienia ich na serwery na terenie Rosji.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Słusznie, bardzo słusznie.

avatar użytkownika
,

To, jak kraje dotknięte deficytem prawa i demokracji traktują tego typu serwisy, jest lustrzanym odbiciem sposobu w jaki takie serwisy traktują kraje słabsze niż USA - czyli w zasadzie wszystkich poza USA. Po prostu albo ktoś respektuje prawa drugiej strony, albo stosuje prawo silniejszego. Kpiąc sobie z decyzji Kremla usiłujesz legitymizować hegemonię takich serwisów chociażby u nas. Czyżbyś nie dostrzegał żadnych różnic między sytuacją prawno-polityczną w Polsce i w Rosji?  

,

Hegemonię?!?
  

avatar użytkownika
,

Czyją? LinkedIn?  

,

Hegemonię?!?

Naprawdę?
  

avatar użytkownika
,

Kolejne problemy z korzystaniem ze słownika wyrazów obcych?  

,

Wydaje mi się, że używasz wyrazów, których nie rozumiesz.  

avatar użytkownika
,

To jest nas już dwóch.  

,

Ok, to inaczej.
Kto, mając na uwadze omawiany artykuł, jest hegemonem?
  

avatar użytkownika
,

Mowa o hegemonii serwisów zagranicznych u nas, a nie w Rosji - tych, o których dyskutowaliśmy w sąsiednim wątku. Trzeba to specjalnie tłumaczyć?  

,

Znaczy się, te serwisy zagraniczne, są hegemonami każdy na własny rachunek czy może razem tworzą jedną hegemonię?  

avatar użytkownika
,

Pytanie jest źle zadane. Korzystanie z hegemonii na własny rachunek nie wyklucza współtworzenia hegemonii wspólnej, polegającej na opanowaniu kluczowych dla komunikacji internetowej usług przez wąskie grono amerykańskich firm.  

,

Aha.

A kto należy do tej hegemonii indywidualno-wspólnej?
  

avatar użytkownika
,

Nie wiesz kto w Polsce zdominował usługi wyszukiwarkowe, branżę reklamy kontekstowej, komunikację za pośrednictwem serwisów społecznościowych?

Ah - przecież nie możesz wiedzieć! Nie korzystasz z usług zagranicznych firm nie zapewniających Ci kontroli nad ich infrastrukturą i skąpiących umów, zatem czekasz z rozpoczęciem działalności internetowej na stworzenie alternatywnej infrastruktury przez polskie państwo lub przez siebie samego.
  

,

A korzystam?



Więc kto należy do tej hegemonii indywidualno-wspólnej?
Nie trzymaj nas dłużej w niepewności, napisz to.
  

avatar użytkownika
,

Jakich nas? Wszyscy oprócz Ciebie korzystają, więc wiedzą. A Ty daj znać jak już odmalujesz piwnicę i przygotujesz ją na własną infrastrukturę.  

,

Nas czyli czytelników.

Nie mam piwnicy. Mogę postawić centrum danych w ogródku?
  

avatar użytkownika
,

Żartujesz? Wystawiając serwery na niekontrolowany wpływ sił zewnętrznych takich jak deszcz, słoneczna spiekota, kreti i muchi?  

,

Daszek postawię i ścianki. Z pcv spienionego.
  

avatar użytkownika
,

A kreti się akurat tym daszkiem i ścianami przejmą! Ale stawiaj - stawiaj ściany, serwery, stawiaj dziarsko czoła międzynarodowym korporacjom, monopolom, trustom i kartelom. Mołodiec!  

,

Jeśli ktoś zechce ingerować to wezwę ministrów na pomoc.  

avatar użytkownika
,

Zła wiadomość: Dopóki w Polsce będzie wystarczająco wielu ludzi takich jak Ty, którzy nie widzą roli państwa w kontrolowaniu bonanzy uprawianej tu przez firmy działające z zewnątrz i nie podlegające polskiej jurysdykcji, żaden minister nie kiwnie nawet palcem.   

,

Pani Streżyńska nie potrzebowała wielu ludzi, żeby zagrozić, że kiwnie palcem.
Liczę, że w mojej sprawie także kiwnie.

Oczywiście jeśli zajdzie potrzeba.
  

Najnowsze w tym dziale

Złote Pióro Wolności WAN-IFRA dla „Gazety Wyborczej
Złote Pióro Wolności 2022 - Golden Pen of Freedom, czyli doroczna nagroda stowarzyszenia World Association of News Publishers (WAN-IFRA) trafiła do „Gazety Wyborczej" i Fundacji Gazety Wyborczej. Wyróżnienie docenia dotychczasowy dorobek i dziennikarską misję redakcji, a także wsparcie, jakiego dziennik i fundacja udzielają ukraińskim kolegom po rosyjskiej...
Oshee na nośnikach AMS wspiera maratończyków w kampanii content marketingowej
AMS wspólnie z marką OSHEE realizuje pionierską kampanię content marketingową w Digital OOH. W kampanii wykorzystano model rozliczenia CPM DOOH, zarezerwowany dotychczas dla kampanii w internecie. To przełom w działaniach reklamowych branży Out-of-Home.
Nowe studio Kanału Sportowego w Nowym Stylu, który podbija sportowy świat
Wszyscy zastanawiają się, jak Polacy wypadną na mistrzostwach świata w Katarze, ale my już wiemy, że pokażemy styl. A konkretnie Nowy Styl, bo właśnie ta firma z Krosna wyposażyła w krzesełka, aż sześć aren, na których będą odbywać się mundialowe zmagania. Niedawno rozpoczęła również współpracę z Kanałem Sportowym.
Medallia ogłosił, że aplikacja do zarządzania jakością i zaangażowaniem zespołów jest już dostępna w Salesforce AppExchange. Integracja systemów sprawia, że użytkownicy platformy mogą bezproblemowo otrzymywać informacje zwrotne od klientów na poziomie agentów w Salesforce, co pozwala na poprawę usług, szkolenie pracowników, a co za tym idzie rozwiązywanie problemów...
Portal Gazeta.pl i AMS – to, zdaniem konsumentów oraz ekspertów, jedne z 26 najsilniejszych marek w Polsce. Wyniki badania konsumenckiego i laureatów procesu certyfikacji Superbrands 2022 ogłoszono podczas uroczystej gali w środę, 21 września br.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764