Miniony rok był dla ABC/Allied Pressroom Products Europe pełen wyzwań, związanych m.in. z przeniesieniem produkcji do nowej siedziby, przy konieczności utrzymania stabilności dostaw do klientów z różnych regionów świata. Pomimo niesprzyjającej sytuacji globalnej i dodatkowego zaangażowania we wspomnianą przeprowadzkę, firma odnotowała w nim znaczący wzrost obrotów. Jak wskazuje jej kierownictwo, to w dużej mierze zasługa zróżnicowanego portfolio produktów oraz dywersyfikacji klientów i obsługiwanych regionów świata. Firma ABC/Allied Pressroom Products Europe po raz kolejny odnotowała wzrosty sprzedaży w wielu krajach Azji i Bliskiego Wschodu oraz Rosji, przy jednoczesnym utrzymaniu stabilnej pozycji na rodzimym, polskim rynku.
- Biorąc pod uwagę sytuację na rynku lokalnym, w kontekście rosnących kosztów surowców, ale też tych związanych z logistyką, dużym atutem jest fakt, że naszą produkcję realizujemy w podwarszawskim zakładzie – podkreśla Konrad Lewandowski, kierujący ABC/Allied Pressroom Products Europe. – Tu wytwarzana jest cała chemia oferowana pod marką ABC/Allied, poza proszkiem drukarskim. Fakt ten daje nam dużą przewagę nad konkurencją, gdyż spadki na polskim rynku sprzedaży chemii, jakie przyniósł rok 2021 (wynikające m.in. z likwidowanych zakładów poligraficznych oraz niestabilnego popytu uwarunkowanego całym otoczeniem biznesowym), zrekompensowane zostały znaczącymi wzrostami sprzedaży do innych krajów. O naszych zadowalających wynikach za rok ubiegły w dużej mierze zdecydowały duże zamówienia z Rosji, Bliskiego Wschodu oraz Azji Pacyficznej. Biorąc pod uwagę wszystkie obsługiwane przez ABC/Allied Pressroom Products Europe regiony świata, nasze obroty w 2021 roku znacząco wzrosły, co odnotowujemy z dużą satysfakcją.
Nowa siedziba, nowe możliwości
W drugiej połowie roku firma przeniosła się do nowej siedziby w Starej Iwicznej k. Warszawy. Lokalizacja ta, jak podkreśla Konrad Lewandowski, znacząco poprawiła kwestie logistyczne firmy. Umożliwia ona również systematyczną rozbudowę mocy produkcyjnych oraz magazynowych:
- Obecnie mamy tu do dyspozycji halę produkcyjno-magazynową o powierzchni ok. 1000 m2. Tu odbywa się proces wytwórczy i konfekcjonowanie gotowych wyrobów. Stąd też realizowana jest wysyłka na cały świat – dlatego tak ważne były udoskonalenia pod względem logistyki. Tu duże znaczenie ma bliskość trasy S7 i południowej obwodnicy Warszawy. Warto również podkreślić wyższy komfort pracy zatrudnionych u nas osób – ponad 150 m2 nowej siedziby zajmują bowiem biura, przestrzeń konferencyjna i socjalna.
Konrad Lewandowski przyznaje, że rosnące zamówienia z różnych regionów świata (firma obsługuje klientów z Europy, Azji, Afryki, Australii) stymulują kolejne inwestycje w rozbudowę powierzchni magazynowej:
- W tym roku planujemy wybudować nową halę magazynową oraz postawić specjalny kontener do ogrzewania surowców. To w jeszcze większym stopniu poprawi warunki pracy i stworzy nową przestrzeń dla procesów konfekcjonowania i pakowania. W kontekście magazynowania mówimy nie tylko o przechowywaniu gotowych wyrobów, ale też różnego typu pojemników na chemię, dostosowanych do potrzeb i oczekiwań naszych odbiorców.
Hity sprzedażowe ABC/Allied
Na zadowalające wyniki sprzedaży w 2021 roku w dużym stopniu wpływ miała niesłabnąca – jak podkreśla Konrad Lewandowski – popularność wybranych produktów z oferty firmy.
- Bardzo duże zainteresowanie wciąż odnotowujemy w kontekście proekologicznego buforu All Star Fount, który pozwala zminimalizować bądź całkowicie wyeliminować alkohol z procesu drukowania. Preparat ten podnosi ekonomię i ekologię produkcji poligraficznej, wpływa też na wyższą jakość finalnych produktów. Jest on z powodzeniem stosowany przez coraz większą grupę naszych klientów, m.in. czołowe polskie drukarnie dziełowe. Coraz częściej też sięgają po niego firmy, specjalizujące się w wytwarzaniu opakowań bazujących na kartonie i tekturze falistej.
To właśnie zamówienia realizowane dla drukarń opakowaniowych, jak wskazuje Konrad Lewandowski, w dużej mierze wpłynęły na wzrosty odnotowane przez ABC/Allied Pressroom Products Europe.
Inne produkty z oferty firmy, jakie cieszyły się w ubiegłym roku największym zainteresowaniem to Blast – środek myjący i regenerujący do wałków farbowych i obciągów gumowych, MRC 88 – zmywacz i regenerator do duktorów wodnych oraz proszek drukarski – Spray Powder. Rośnie też popularność Hydrolube – dodatku do roztworu nawilżającego, który redukuje osadzanie się pyłu papierowego na obciągach gumowych oraz chroni emulsję na formach drukowych przed nadmiernym wytarciem.
- Warto zauważyć, że poza proszkiem, wszystkie produkowane są lokalnie – w Starej Iwicznej. Wszystkie też są wysoko oceniane przez naszych klientów z segmentu druku offsetowego, zarówno arkuszowego jak i zwojowego. Chwalą oni z jednej strony jakość samej chemii, z drugiej – wszechstronność i kompleksowość oferty. Warto bowiem nadmienić, że w przypadku wdrożenia chemii ABC/Allied np. na wszystkich maszynach offsetowych pracujących w drukarni, zapewniamy naszym klientom dodatkową opiekę posprzedażową wpisaną w cały kontrakt. Składają się na nią m.in. regularne wizyty techników, którzy dokonują pomiarów parametrów druku i – w razie potrzeby – niezbędnych regulacji; systematyczne szkolenia na temat nowych rozwiązań pojawiających się w ofercie ABC/Allied czy też dostęp do wiedzy eksperckiej, jaka stoi za wieloletnimi doświadczeniami rynkowymi całej grupy.
Nowa strona internetowa
Z pełną ofertą ABC/Allied można zapoznać się odwiedzając odświeżoną w ubiegłym roku stronę internetową www.alliedpressroomproducts.com. Znajduje się tu m.in. pełna specyfikacja wszystkich produktów oferowanych przez firmy wchodzące w skład grupy. Własną podstronę ma tu również spółka ABC/Allied Pressroom Products Europe.
- Nasi obecni i potencjalni klienci znajdą tu nie tylko informacje o produktach i ich przeznaczeniu, ale też materiały o charakterze doradczym i edukacyjnym (m.in. w sekcji https://www.alliedchemvideos.com/). Osobna zakładka jest poświęcona certyfikatom FOGRA, jakie posiada część naszych środków chemicznych. Całość jest bardzo przejrzysta, a nawigacja po stronie – niezwykle intuicyjna, co pozwala na szybkie zapoznanie się z naszą ofertą. Zapraszamy zatem do jej odwiedzenia i – rzecz jasna – do nawiązania współpracy z naszą firmą.
Źródło: ABC/Allied Pressroom Products Europe Sp. z o.o.