logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

ABC sprzedaży zdjęć na stocku fotograficznym

  PR 03.10.2014, przeczytano 2087 razy
ilustracjastrzałka
Voyagerix/Fotolia

Szeroki wybór aparatów fotograficznych na rynku, ogromne matryce w smartfonach czy lawinowo rosnąca ilość specjalnych aplikacji zdjęciowych sprawiają, że fotografia stała się bardziej dostępna dla przeciętnego człowieka. W dobie rosnącego zapotrzebowania na treści wizualne warto zacząć zarabiać na fotograficznym hobby, szczególnie, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom rynkowym, nie wiąże się to z inwestycją w drogi sprzęt.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/abc-sprzedazy-zdjec-na-stocku-fotograficznym,22795,artykul.html

Do swoistego renesansu fotografii z pewnością przyczynia się rosnąca popularność serwisów społecznościowych, w szczególności tych opartych wyłącznie na komunikacji wizualnej. Dzięki wielu aplikacjom ułatwiającym robienie czy obróbkę zdjęć w smartfonach, każdy z nas może w charakterystyczny dla siebie sposób wyrażać rzeczywistość w cyfrowych kadrach. 

– Dzięki ponad 250 tys. dostawców z całego świata zasoby banku zdjęć Fotolia liczą już ponad 30 milionów plików. Są to zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy, którzy realizując swoją fotograficzną pasję, zarabiają pieniądze. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów i trendom w fotografii nasz serwis udostępnił darmową aplikację na smartfony Fotolia Instant, dzięki której zarabianie na zdjęciach stało się jeszcze łatwiejsze – mówi Beata Jaroszewska, Country Manager Fotolia na Polskę. Jak w takim razie zacząć sprzedawać swoje zdjęcia i na co zwrócić uwagę, aby odnieść sukces w branży stockowej?

1. Aparat…

Należy się zastanowić jakie zdjęcia chcemy robić, czy będą to pejzaże, konkretne sceny sytuacyjne, portrety, a może typowa fotografia studyjna? 

– Aby sprostać wymogom banków zdjęć warto zainwestować w aparat z matrycą w minimalnym formacie APS-C oraz przynajmniej jeden dobrej klasy obiektyw – radzi Tomasz Tulik, jeden z najbardziej uznanych polskich dostawców Fotolia. Ten dobieramy w zależności od warunków, w których chcemy fotografować. Inny dla zdjęć robionych przy sztucznym oświetleniu czy studyjnych, inny dla zdjęć w plenerach

2. … albo smartfon

Obecnie nawet najlepsi fotografowie przyznają, że wygodniej robić im zdjęcia smartfonem, który każdy zawsze ma przy sobie, a bank zdjęć Fotolia ma odpowiedź na ten trend – Fotolia Instant. To specjalna aplikacja opracowana przez specjalistów Fotolia, która jest dostępna bezpłatnie zarówno dla telefonów z systemem Android, jak i iOS. Fotolia Instant to aplikacja stworzona z myślą o spontanicznej fotografii, gdzie największą szansę mają zdjęcia, na których uchwycony został ten specyficzny „nastrój chwili” w momentach spędzanych z rodziną czy przyjaciółmi, i które pasują do takich słów kluczowych jak: szczęście, zabawa, wypoczynek, podróże, młodość. Dzięki aplikacji proces obróbki i przesyłania zdjęć jest prosty, intuicyjny i efektywny, ponieważ wszystko odbywa się z poziomu smartfona.

3. Pomysł na siebie

Tylko ciekawe, oryginalne i dobrze wykonane zdjęcia mają szansę odnieść prawdziwy sukces na stocku zdjęciowym. Dlatego tak ważne jest, aby mieć pomysł na zdjęcie. Warto zastanowić się w jakiej tematyce chcemy się specjalizować, co chcemy opowiedzieć fotografią – pamiętajmy, że ciekawe zdjęcia zawsze znajdą nabywców. Dobrym pomysłem jest także śledzenie trendów fotograficznych czy bieżących wydarzeń na świecie, ponieważ kadry ilustrujące zmieniającą się rzeczywistość są zawsze w cenie. Ciekawą alternatywą jest również rozwijanie własnego, charakterystycznego stylu, co pozwoli nam się wyróżnić na tle innych dostawców i przyciągnąć potencjalnych nabywców.

4. Zaprzyjaźnij się z programami do obróbki

Fotografia stockowa rządzi się swoimi prawami i różni się od tej tradycyjnej. Dlatego też warto znać podstawowe programy, które pomogą nam w mniej lub bardziej inwazyjnej obróbce graficznej zdjęć. Jeśli myślimy jedynie o fotografii to z pewnością przyda nam się znajomość elementarnych funkcji w zakresie korekty ostrości, oświetlenia czy kolorystyki fotografii. Pamiętajmy jednak, że przy intensywnej postprodukcji czy bardziej wymagających działaniach typu łączenie elementów graficznych ze zdjęciem niezbędna jest solidna znajomość edytora. 

– Należy kierować się zasadą, że im bardziej dopracowana sesja, oświetlenie czy charakteryzacja modela, tym mniej będzie później roboty z obróbką gotowych fotografii – mówi Konrad Bąk, którego zdjęcia cieszą się ogromną popularnością w serwisie Fotolia.

5. Poznaj zasady i kryteria banku zdjęć

Każde zdjęcie przesłane do serwisu Fotolia jest oceniane pod kątem merytoryki, jakości oraz wymogów technicznych przez profesjonalny zespół edytorów. Pomyślna weryfikacja sprawia, że zdjęcie pojawia się w bazie Fotolia, a autor zaczyna na nim zarabiać otrzymując prowizję od każdego sprzedanego obrazu. Ten model biznesowy dostarcza korzystnych rozwiązań zarówno dla fotografów, jak i kupujących. Chroniąc prawa autorskie oraz generując prowizję dla artystów, Fotolia oferuje wysokiej jakości obrazy w cenach przystępnych dla każdego kupującego.

Wszelkie informacje związane z wymogami dotyczącymi wysyłania zdjęć dostępne są na stronie internetowej http://pl.fotolia.com/Info/Contributors/GeneralInformation 

Źródło: Fotolia

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764