logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Portfolio: Above and Beyond. Polskie studia kreatywne projektują wystawę astronomiczną

   18.06.2019, przeczytano 1900 razy
ilustracja

10 kwietnia 2019 roku w obserwatorium astronomicznym w Lejdzie w Holandii zainaugurowana została nowa wystawa Above and Beyond: Making Sense Of The Universe For 100 Years. Ekspozycję otworzył John Grunsfeld, astronauta NASA oraz nowojorska blogerka Maria Popova, autorka znanego bloga Brain Pickings.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-above-and-beyond.-polskie-studia-kreatywne-projektuja-wystawe-astronomiczna,382932,artykul.html

W 2019 roku mija 50 lat od momentu, w którym Neil Armstrong jako pierwszy człowiek w historii postawił stopę na powierzchni Księżyca. Przez cały nadchodzący rok można się więc spodziewać wielu projektów celebrujących to wydarzenie. Swoje stulecie obchodzi również Międzynarodowa Unia Astronomiczna, stowarzyszenie astronomów do którego należeli m.in. Albert Einstein, Stephen Hawking czy Carl Sagan.

Nieprzypadkowo w tym roku otwarta została wystawa Above and Beyond - projekt z obszaru art & science, za którego koncepcję i realizację odpowiadają polskie studia kreatywne: Science Now - inicjator wystawy i twórca konceptu kreatywnego, Stellar Fireworks - odpowiedzialne za produkcję, Leniva Studio - odpowiedzialne za oprawę wizualną oraz Liniaprosta - zespół, który dostarczył projekt przestrzeni.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Prosty i funkcjonalny język wizualny zaprojektowany przez Leniva Studio umożliwił reinterpretację skomplikowanych zagadnień naukowych w czytelny i przystępny dla widza sposób. Minimalistyczne infografiki pokazują m.in jak liczne i zróżnicowane są egzoplanety, przygotowano też 8-metrową oś czasu z kluczowymi misjami kosmicznymi i ich dokonaniami. Nie zabrakło również odniesień do najciekawszych kosmicznych motywów obecnych w kulturze – od motywu znanego z płyty „Unknown Pleasures” zespołu Joy Division inspirowanego pierwszym radiowym zapisem pulsara, przez wizerunki Alberta Einsteina w pop-artowej kresce Andy’ego Warhola po rozrysowane blueprinty najbardziej ikonicznych statków kosmicznych znanych z filmów science-fiction (m.in. U.S.S. Entreprise czy Solaris).

Od redakcji Signs.pl: nie podajemy adresu internetowego projektu, który prezentowany będzie w kolejnych miastach, w tym także w Warszawie. Powodem są błędy w konstrukcji strony powodujące zawieszanie się przeglądarki - z żalem odradzamy próby odszukania i odwiedzania tego adresu, ponieważ pod względem graficznym serwis zaprojektowany jest bardzo interesująco.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764