logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

ABR Sesta z dostępem do największego na świecie centrum analityki Big Data

  PR 26.01.2016, przeczytano 1245 razy

Instytut badawczy ABR SESTA został wyłącznym partnerem w Polsce globalnej firmy badawczej Information Resources Inch (IRi). W ten sposób zyskał dostęp do największego na świecie centrum analityki Big Data w obszarze marketingu i sprzedaży. Współpraca dotyczy również wdrażania nowoczesnej platformy, o nazwie HRS, do zarządzania danymi w sieciach handlowych oraz zaawansowanej analityki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/abr-sesta-z-dostepem-do-najwiekszego-na-swiecie-centrum-analityki-big-data,27230,artykul.html

W ramach współpracy ABR SESTA będzie przygotowywać dane do analizy i wysyłać je do IRi. Wyniki analiz zespołu IRi, w formie tabeli i modeli, będą następnie przeglądane przez zespół ABR SESTA, który na ich podstawie przygotuje raporty dla klientów. W ten sposób łączone jest 20-letnie doświadczenie ABR SESTA w interpretacji trendów i specyfiki handlu w Polsce z doświadczeniem analitycznym IRi, które co roku powiększa się o kolejne 2500 projektów pochodzące od 170 producentów i sieci handlowych z całego świata. Zakres analityki jest bardzo szeroki i obejmuje analizy programów lojalnościowych, koszykowe, cenowe, promocyjne, mediowe, asortymentowe oraz czynniki zewnętrzne jak np. pogoda. Do globalnych klientów IRi w tym zakresie należą m.in. takie firmy jak Unilever, P&G, Danone, Nestle, Pfizer, Bayer, Henkel.

- Wybór ABR SESTA na partnera w Polsce to wielkie wyróżnienie potwierdzające nasz potencjał. Oznacza to także możliwość świadczenia nowych, zaawansowanych usług, których sami nie byli bylibyśmy w stanie stworzyć od podstaw, a obecnie możemy je oferować naszym klientom. Jednocześnie posiadamy w swoim portfolio usługi, których nie świadczy IRi, a zatem będziemy mieli większe możliwości na ich światową ekspansję poprzez biura i partnerów IRi, mówi Sebastian Starzyński, prezes zarządu ABR SESTA.

Ważnym punktem współpracy jest wdrażanie przez ABR SESTA najnowszej platformy do analizy danych, o nazwie HRS (Holistic Retailers Solution), w polskich sieciach handlowych. Platforma ta daje unikalną w skali światowej możliwość integracji danych z wielu źródeł i ich analizy w czasie rzeczywistym. Wraz z pakietem usług jest ona unikatowym rozwiązaniem, które obejmuje pięć elementów. Każdy z nich jest już oferowany na rynku przez różne firmy, ale tylko IRi oferuje jedną spójną usługę, która nie wymaga od klienta dalszej integracji.

HRS to zaawansowana baza danych nowej generacji, częściowo oparta na technologii Hadoop, a częściowo oparta o autorskie technologie IRi, które są dostosowane do natury danych w handlu. Umożliwia łączenie danych z wielu niezależnych źródeł, takich jak dane sprzedażowe na poziomie paragonów, z kart lojalnościowych, pogodowe, dane makroekonomiczne, mediowe i promocyjne, od partnerów (np. logistyczne od dostawców) i z wielu innych źródeł (np. social media).

IRi wraz z ABR SESTA oferują integracje tych danych w taki sposób, aby można je było swobodnie analizować – samo zainstalowanie odpowiedniej struktury bazodanowej wraz z aplikacjami analitycznymi nie daje gwarancji powodzenie projektu. Wieloletnie, globalne doświadczenie IRi i polskiego instytutu badawczego w zakresie integracji baz danych umożliwia szybsze i bardziej dokładne połączenie danych klienta.

IRi tworzy w systemie zaawansowane, ekonometryczne modele predykcyjne w oparciu o dostępne dane, co umożliwia symulowanie różnych decyzji w czasie rzeczywistym. Można na przykład symulować wpływ zmian asortymentowych na obrót w danej kategorii. Po analizie danych historycznych system oblicza dla każdego produktu jego sprzedaż wyłączną, czyli taką, która nie będzie przeniesiona na inne produkty, gdy zostanie on wycofany ze sprzedaży i na tej podstawie optymalnie dobiera asortyment w kategorii.

Dostęp do danych oraz możliwość symulacji w oparciu o modele predykcyjne są możliwe za pomocą platformy on-line, która dzięki odpowiedniej strukturze i technologii baz danych pozwala na prowadzenie najbardziej złożonych obliczeń w czasie rzeczywistym. Analityka obejmuje symulowanie strategii cenowych, promocyjnych, asortymentowych, mediowych, wpływ pogody, działań konkurencji, zmian logistycznych czy ogólnych trendów makroekonomicznych.

Istotny komponent usługi HRS to platforma umożliwiająca sieciom handlowym sprzedaż danych i symulacji producentom oraz innym partnerom, dzięki czemu dla sieci jest to źródło dodatkowego dochodu, a dla producentów źródło bardzo dokładnych danych rynkowych, które pomaga lepiej rozumieć procesy rynkowe i swoje strategie sprzedażowe. O skali ich zainteresowania świadczy fakt, że do tej pory za pomocą platformy HRS producenci zakupili dane od sieci handlowych za sumę ponad pół miliarda dolarów.

Z rozwiązań HRS korzysta ponad 2000 producentów na świecie, a także takie sieci jak Walmart, Carrefour, Tesco, 7- Eleven, REWE.

Źródło: ABR SESTA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Robert Lewandowski rozpoczął współpracę z G2A
G2A.COM, największy na świecie marketplace z cyfrową rozrywką z przyjemnością ogłasza nawiązanie długoterminowej współpracy z gwiazdą futbolu, Robertem Lewandowskim. W nawiązaniu współpracy pomiędzy stronami uczestniczyło RL Media - agencja mediowa, która powstała w wyniku współpracy Roberta Lewandowskiego i Group One. Dwukrotny zdobywca nagrody...
Maja Staśko otwiera „sklep”: kampania przeciwko wykorzystywaniu seksualnemu dzieci
W ramach kampanii społecznej #ToNieJestNormalne działaczka społeczna Maja Staśko odsłoni nietypową witrynę sklepową w samym centrum Warszawy, zwracającą uwagę na problem wykorzystania seksualnego online najmłodszych. Jak pokazuje najnowsze badanie 6 na 10 młodych Polaków spotkało się z próbami wykorzystania na tle seksualnym w sieci.  
Alior Bank 15 maja br. rozpoczął kampanię marketingową promującą nową ofertę kredytu hipotecznego „Własne M w Wielkim Mieście”, który umożliwia klientom spełnienie marzenia o mieszkaniu w metropolii. Działania marketingowe będą realizowane do połowy czerwca.
ICEA wyłącznym partnerem SEO z Europy w Vendasta
ICEA S.A., one-stop shop dla e-commerce, zacieśnia kooperację z kanadyjskim marketplace B2B Vendasta, który współpracuje z przeszło 60 tys. partnerów handlowych na całym świecie. Globalny zasięg firmy obejmuje obsługę ponad 5,5 miliona małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), w zakresie dostarczania kompleksowych rozwiązań cyfrowych. Vendasta poszukując partnera...
Nowości z konferencji Google Marketing Live 2024
Podczas konferencji Google Marketing Live 2024 ogłoszone zostały nowości w obszarze reklam, oparte na sztucznej inteligencji. Marketerzy i marketerki będą mogli w swojej pracy wykorzystać m.in. nowe narzędzia do generowania grafiki i tekstów (zasobów kreatywnych) w kampaniach Performance Max, immersyjne formaty reklam, takie jak wirtualne przymierzalnie, a także...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764