logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ad Fusion wchodzi na rynek reklamy programmatic

  PR 07.05.2024, przeczytano 643 razy
ilustracja

Na rynku reklamy programatycznej pojawił się nowy gracz. Ad Fusion to innowacyjna i elastyczna platforma DSP, wykorzystująca technologię programmatic oraz sztuczną inteligencję. Z rozwiązania korzystają już największe domy mediowe, jak Wavemaker, GroupM, EssenceMediacom, Reprice oraz Mindshare.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ad-fusion-wchodzi-na-rynek-reklamy-programmatic,404105,artykul.html

Ad Fusion to nowoczesna platforma do automatyzacji zakupu i doboru oferty o wysokich KPI, która oferuje holistyczne podejście do planowania mediów. Dzięki połączeniu wiedzy polskich naukowców z możliwościami sztucznej inteligencji powstało narzędzie, które optymalizuje kampanie w czasie rzeczywistym, precyzyjnie targetuje reklamy oraz dostarcza wysokiej jakości ruch.

Na rynku jest wiele platform DSP, które umożliwiają zakup reklam w ekosystemie programmatic. Tworząc Ad Fusion, skupiliśmy się na zastosowaniu inteligentnych algorytmów w modelu elastycznym, który z łatwością można wykorzystać do emisji kampanii w różnych kanałach (aplikacje mobilne, strony internetowe, telewizja) i w różnych modelach zakupu, w tym m.in. programmatic direct – podkreśla Tomasz Kąkol z Ad Fusion.

Jednym z najbardziej innowacyjnych rozwiązań oferowanych przez Ad Fusion jest „store visits”, czyli pomiar konwersji kontaktu z reklamą online na wizyty w tradycyjnych punktach sprzedaży. Dzięki tej możliwości reklamodawcy otrzymują informację o rzeczywistym wpływie kampanii internetowej na ruch w sklepach. Wiadomo między innymi, jaki procent użytkowników po styczności z reklamą udał się do wybranego punktu sprzedaży, skąd przybyli ci klienci oraz kim są (wiek i płeć).

Pomiar „store visits” to jedna z najbardziej pożądanych funkcji na rynku – przyznaje Tomasz Kąkol. – W wyniku spowolnienia gospodarki i spadku konsumpcji firmy chcą efektywnie inwestować w reklamę, kierując swoje środki tam, gdzie będą najlepiej wykorzystane. W wyniku kampanii „store visits” otrzymujemy dane, których biznes potrzebuje i na podstawie których można lepiej planować sprzedaż i kolejne działania marketingowe.

Wyróżnikiem Ad Fusion jest również precyzyjne targetowanie. Emisje dobierane są w taki sposób, aby prawdopodobieństwo wykonania akcji – kliknięcie, rejestracja czy zakup – było jak największe. W tym celu wykorzystywane są złożone algorytmy, jak LightGBM i FFM, które analizują w czasie rzeczywistym szereg parametrów, między innymi rozmiar kreacji, aplikację bądź witrynę, na której znajduje się użytkownik, dane historyczne czy informacje o urządzeniu.

Zespół Ad Fusion rozwija też technologię, która pozwoli na emisję reklam dostosowanych do cech osobowości. Wyniki dotychczasowych badań sugerują, że kolor reklamy, jej kompozycja, treść oraz cechy poznawcze, emocjonalne i motywacyjne mogą być dostosowane do profilu osobowościowego odbiorców, zwiększając tym samym skuteczność realizowanych działań.

W prace nad zastosowaniem sztucznej inteligencji do precyzyjnego targetowania i personalizacji reklam byli zaangażowani polscy naukowcy pod kierunkiem prof. Piotra Sankowskiego z Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki UW oraz prof. Alicji Grochowskiej, psycholog biznesu z Uniwersytetu SWPS.

Programmatic jest jednym z najbardziej obiecujących rozwiązań marketingu internetowego. Według szacunków IAB Polska wydatki na reklamę programatyczną stanowią około 22% wszystkich wydatków na reklamę online oraz 50% wydatków na reklamę display.

Polski rynek reklamy programmatic wart jest ponad miliard złotych. Wraz z naszymi partnerami i klientami chcemy stać się jednym z jego ważniejszych graczy. Planujemy też wprowadzić Ad Fusion na rynki zagraniczne, będąc globalnym partnerem dla dużych domów mediowych i grup medialnych – dodaje Tomasz Kąkol.

Źródło: Ad Fusion

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mieszkańcy kraju nad Wisłą nadal są nieodzownymi fanami piłki nożnej. Obrazują to wyniki badania Mastercard1, w którym aż 61% respondentów wskazało, że są najszczęśliwsi wtedy, gdy mogą oglądać swoją drużynę narodową na żywo. Wskazują to również wyniki oglądalności rozgrywek podczas EURO 2024. Mecze transmitowane przez TVP1 gromadziły przed telewizorami...
Interia i Polsat partnerami PKOl i Olimpijskiej Reprezentacji Polski
Wspólne wartości i jedna pasja. Interia i Polsat dołączają do Rodziny Olimpijskiej jako partnerzy medialni Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz Olimpijskiej Reprezentacji Polski. Media z Grupy Polsat Plus wspierają polskie nadzieje medalowe razem z milionami telewidzów oraz internautów odliczających dni do tegorocznych Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024. Umowa zawarta...
Kampania reklamowa Polsat Box Go 140 kanałów
Ruszyła nowa kampania reklamowa promująca bogatą ofertę 140 kanałów telewizyjnych, dostępną w serwisie streamingowym Polsat Box Go. Cały wachlarz popularnych stacji: sportowych, informacyjnych, filmowych, serialowych, rozrywkowych, edukacyjnych, dla dzieci czy ogólnotematycznych można oglądać na wielu różnych urządzeniach. To idealna propozycja dla tych, którzy potrzebują...
TVN Warner Bros. Discovery liderem branży w pierwszej poł. 2024 r.
W pierwszej połowie 2024 roku TVN Warner Bros. Discovery zdominował konkurencję w pełni wykorzystując całe swoje portfolio, obejmujące telewizję, streaming oraz ekosystem stron internetowych. W okresie styczeń-czerwiec grupa utrzymała przewagę rynkową, osiągając średni udział w grupie komercyjnej na poziomie 23,7%. Stacja TVN zajęła pierwsze miejsce w rankingu wszystkich...
Komunikat TVP w sprawie wszczęcia śledztwa przez Prokuraturę Okręgową w Warszawie
Telewizja Polska Spółka Akcyjna w likwidacji informuje, że na skutek złożonego w dniu 8 lipca 2024 roku przez TVP S.A. w likwidacji zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa Prokuratura Okręgowa w Warszawie wszczęła śledztwo w sprawie dotyczącej wyrządzenia TVP S.A. w likwidacji szkody majątkowej w wielkich rozmiarach w latach 2018 – 2024 przez osoby zajmujące się...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764