logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Adamietz - nowy wizerunek grupy

  PR 07.09.2013, przeczytano 3962 razy
ilustracjastrzałka

Studio Brandglow na zlecenie Grupy Adamietz zaprojektowało materiały wizerunkowe dla całej Grupy oraz materiały produktowe dla firmy Adamietz. Autorom opracowania zależało, aby pokazać nowoczesne, podążające z duchem czasu przedsiębiorstwo poprzez atrakcyjne i spójne materiały firmowe. Celem było zaprojektowanie zapadających w pamięć elementów graficznych identyfikujących firmę, które sprawią, że grupa Adamietz skutecznie zwróci uwagę potencjalnych klientów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-adamietz---nowy-wizerunek-grupy,19617,artykul.html

Grupa ADAMIETZ specjalizuje się w  generalnym wykonawstwie obiektów kubaturowych, produkcją elementów wykończeniowych i konstrukcji stalowych. Łączy szereg kompetencji z zakresu konstrukcji i wykonawstwa budowlanego. Dzięki temu od wielu lat są docenianym partnerem na rynku. Grupę ADAMIETZ (wraz z firmą ADAMIETZ), tworzą następujące firmy: OPEX- generalne wykonawstwo, FORMOPEX- konstrukcje stalowe, ABM LOGISTICS -wynajem sprzętu i maszyn, MOBAU-materiały budowlane.
 
Pracę nad rozwiązaniami dla firmy Adamietz, jak i całej Grupy, rozpoczęliśmy od analizy dotychczas wykorzystywanych materiałów do promocji. Pod uwagę wzięliśmy nie tylko sposób przekazywania ważnych komunikatów odbiorcy, ale także spójność wizerunkową materiałów firm należących do Grupy. Z racji zakresu oferowanych usług, chcieliśmy stworzyć dla klienta elastyczne ,,narzędzie”, które pozwoli mu dowolnie komponować swoją ofertę w zależności od preferencji odbiorcy.

W tym celu, zaproponowaliśmy klientowi karty wizerunkowe przedstawiające ofertę poszczególnych marek, informujące o zakresie usług oraz karty produktowe dla firmy Adamietz.

Chcąc wyłonić nowe charakterystyczne elementy graficzne, przeanalizowaliśmy dotychczas stosowane środki, w szczególności skupiając się na logo firm należących do Grupy.

Bazując na istniejących już znakach firmowych szukaliśmy kształtów, kolorów żeby stworzyć wspólne dla wszystkich spółek piktogramy pokazujące skrótowo zakres ich działalności.  

Obserwując dotychczasowe rozwiązania, chcieliśmy dodatkowo usystematyzować inne aspekty kluczowe dla wizerunku firmy. Zaproponowaliśmy firmową typografię, która wykorzystana została we wszystkich zaprojektowanych materiałach oraz siatkę dla projektów, która sprawia, że materiały mogą być składane w dowolny sposób, zawierając zarówno teksty jak i elementy graficzne.

W związku z tym, że grupa Adamietz posiada w swojej ofercie szereg różnych usług i produktów postanowiliśmy to usystematyzować nie tylko poprzez charakterystyczne elementy grafiki, ale również poprzez dobór kolorystyki. Kolory dominujące na kartach oraz piktogramy zostały przydzielone odpowiednio dla każdej marki z grupy Adamietz. Tak usystematyzowany podział kart łatwo i jasno pozwala na rozpoznanie produktów oraz usług firmy dla klientów szukających konkretnych informacji”- wyjaśnił Marcin Gajos.

Bazując na opracowanych elementach wizerunkowych stworzyliśmy projekt responsywnej strony internetowej. Nowoczesność przeplatająca się z tradycjonalizmem, to cechy jakie chcieliśmy przekazać w projekcie strony www. Strona otrzymała profesjonalną typografię i szereg elementów graficznych związanych z wizerunkiem grupy Adamietz prezentujących w prosty i profesjonalny sposób usługi i produkty firmy.

Opracowane rozwiązania posłużyły do stworzenia systemu identyfikacji wizualnej firmy Adamietz, który ma na celu usystematyzowanie działań wizerunkowych na różnych polach ekspozycji. Wśród zaproponowanych reguł są m.in. oznakowanie pojazdów firmowych, ubrań roboczych, elementy oznakowania zewnętrznego, wizualizacji gadżetów mających na celu zwiększenie świadomości marki wśród potencjalnych klientów. Podsumowaniem naszych działań było stworzenie księgi systemu identyfikacji wizualnej, w ramach której znalazła się również księga znaku firmy Adamietz, regulująca kwestie właściwej ekspozycji znaku firmowego na różnych materiałach.

Nasza koncepcja spotkała się z zadowoleniem i uznaniem Klienta.
Długo borykaliśmy się ze stworzeniem kompleksowego wizerunku naszej Firmy. Współpraca ze studiem Brandglow przy przygotowaniu materiałów identyfikacji wizualnej oraz materiałów reklamowych okazała się owocna i satysfakcjonująca. Stworzony nowy wizerunek naszej Firmy jest spójny, innowacyjny i profesjonalny”- powiedział Łukasz Obrusznik – IT Manager grupy Adamietz.

Ewa Krawczyk

Źródło: Brandglow

www.brandglow.pl


avatar użytkownika
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: Brandglow

(Brandglow )

Brandglow o sobie:

Jesteśmy studiem brandingowym.

Analiza marki, strategia, identyfikacja wizualna firmy, projektowanie logo, projektowanie materiałów drukowanych, zgodnych z koncepcją wizerunkową firmy, dostarczanie aplikacji multimedialnych czy tworzenie stron internetowych to nasza domena.

Elastycznie dobieramy i projektujemy narzędzia do sytuacji rynkowej tak, aby wspomagać Państwa w działaniach marketingowych i by te odnosiły zamierzony skutek, a Wasza marka była dobrze postrzegana i rozpoznawalna.

Skupiamy uwagę na Państwa marce.

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
Panasonic: projekcja immersyjna i trendy w technologii wizualnej
Chad Kunimoto z Panasonic Connect wyjaśnia, w jaki sposób innowacje w dziedzinie technologii obrazu przyczyniają się do zwiększenia interakcji i zainteresowania wśród odwiedzających różnorodne atrakcje na całym świecie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764