logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Adidas mierzy się z presją w sporcie w nowej kampanii

  PR 12.02.2024, przeczytano 292 razy
ilustracjastrzałka

W swojej najnowszej kampanii adidas łączy największe postacie ze świata sportu i pokazuje, że zarówno zawodowcy, jak i amatorzy mogą zapanować nad presją i czerpać radość oraz satysfakcję z uprawiania sportu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/adidas-mierzy-sie-z-presja-w-sporcie-w-nowej-kampanii,403074,artykul.html

Kampanię promuje film, który w tle kultowego utworu "Under Pressure" zespołu Queen i Davida Bowiego zderza perspektywę młodych sportowców mierzących się z wygórowanymi oczekiwaniami innych z ich rzeczywistymi możliwościami, z których zdają sobie sprawę dzięki optymistycznemu manifestowi marki “You Got This!”. Tym przekazem adidas inspiruje sportowców na każdym poziomie ich zaawansowania do stawiania czoła presji i cieszenia się sportem na własnych zasadach.

W spocie adidas przywołuje ikoniczne momenty w sportowych karierach ambasadorów marki adidas; od Jude'a Bellinghama, strzelającego gola w meczu Ligi Mistrzów w debiutanckim sezonie w Real Madryt, po brawurowy występ niemieckiej gimnastyczki Emmy Malewski, podczas Mistrzostw Niemiec w 2022 roku.

adidas przywołuje historie wybitnych atletów, którzy w całej swojej karierze wielokrotnie doświadczali presji i realizowali swoje kolejne marzenia, od lat inspirując swoją postawą kolejne pokolenia. Wśród nich są m.in. futbolista Patrick Mahomes, piłkarka Trinity Rodman, ikona światowej piłki nożnej Lionel Messi, kolumbijska piłkarka Linda Caicedo, piłkarz angielskiej reprezentacji i Realu Madryt Jude Bellingham, amerykański koszykarz Anthony Edwards, indyjski krykiecista Rohit Sharma i nowozelandzka reprezentacja rugby.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

adidas bada temat presji w sporcie

Tłem nowej globalnej kampanii marki jest stwierdzenie dowodzące, że presja w sporcie ma destrukcyjny wpływ na osiągane wyniki i może odebrać przyjemność z uprawiania ulubionych dyscyplin sportowych. Na poparcie tej tezy, w ramach specjalnego projektu badawczego adidas wraz z konsumentami z całego świata, zawodowymi atletami, jak i amatorami oraz neurobiologami z zespołu neuro11, działającego przy Uniwersytecie w Bonn, próbowali wyjaśnić jak i dlaczego negatywna presja utrudnia grę, jednocześnie dostarczając wskazówek, jak sportowcy na wszystkich poziomach zaawansowania mogą mierzyć się z takimi emocjami.

W efekcie powstała unikalna baza danych i inspiracji ujęta w historiach atletów, popartych naukowo spostrzeżeniach ekspertów i poradnikach dla wszystkich sportowców, którym zależy na wypracowaniu optymalnego poziomu koncentracji w chwilach presji - niezależnie od ich poziomu zaawansowania. W cyklu badań wzięli udział sportowcy amatorzy i profesjonalni zawodnicy różnych dyscyplin; od koszykówki, przez piłkę nożną czy golf. Eksperci rejestrowali i analizowali odczyty fal mózgowych sportowców w chwili dużej presji. Wśród nich znaleźli się m.in. zwycięzca Mistrzostw Świata FIFA 2022 Emiliano Martínez, zwycięzca Ryder Cup 2023 Ludvig Åberg, ośmiokrotna uczestniczka Meczu Gwiazd WNBA Nneka Ogwumike, golfistka Rose Zhang i gwiazda WSL, piłkarka Stina Blackstenius. Badania wykazały, że stopień odczuwania presji nie jest zależny od poziomu zaawansowania sportowca w danej dyscyplinie. Zarówno sportowcy amatorzy, jak i zawodowcy, doświadczają zbliżonych w intensywności poziomów presji w kluczowych momentach sportowych. Dlatego istotą nowej kampanii marki adidas jest zmiana perspektywy atletów i pokazanie, że presja jest uniwersalnym uczuciem wśród wszystkich sportowców, a także dostarczenie osobom uprawiającym sport narzędzi i motywacji do przezwyciężania jej.

W roku niezapomnianych wydarzeń sportowych, nasza rodzina adidas z pewnością zainspiruje nadchodzącą nową falę sportowców na całym świecie. Stworzyliśmy kampanię, by pomóc młodym sportowcom stawić czoła uniwersalnej barierze – presji. Nasza nowa kampania pokazuje, jak przywrócić radość ze sportu i daje wszystkim sportowcom prosty przekaz: You Got This!” - mówi o nowej kampanii adidas Florian Alt, wiceprezes globalnego działu Brand Communication marki adidas.

Kampanię uzupełniają poradniki i badanie stworzone we współpracy z neuro1 oraz cykl osobistych historii sportowców z teamu adidas, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami związanymi z presją.

Źródło: adidas

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sylwia Kobus wzmacnia zespół Altavia Kamikaze + K2
Do agencji Altavia Kamikaze + K2 dołączyła Sylwia Kobus, obejmując stanowisko Account Director. Ma prawie 20 lat doświadczenia w branży agencyjnej, ostatnio pracowała w agencji Bluecloud Interactive, także jako Account Director.
Podsumowanie Promo Show 2024: Relacje budują biznes
Ponad 270 wystawców, 600 brandów i blisko 9000 zwiedzających oraz niemal 1900 reprezentantów z ponad 30 krajów. 3 hale, setki artykułów promocyjnych, nowości, warsztaty, pokazy mediów oraz maszyn, premiery produktów oraz urządzeń. Tak w dwóch zdaniach można podsumować Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku PROMO SHOW.
Agencja Luckyyou rozbudowuje Business Development
Agencja LUCKYYOU rozbudowuje dział Business Development: do zespołu dołącza Łukasz Kuchna, dotąd Growth Lead w Automation House, Tomasz Dolczewski awansuje na stanowisko Business Development Managera.
24/7Communication, jedna z największych agencji komunikacji strategicznej w Polsce, dołączyła do Crisis Communications Network Europe (CCNE). Jest to sieć niezależnych, europejskich agencji komunikacyjnych i consultingowych, świadczących najwyższej jakości usługi i doradztwo w zakresie komunikacji kryzysowej.
Maybelline New York w kampanii od MullenLowe Warsaw
„Kliknij po efekt rozświetlenia” pod takim hasłem prowadzona jest kampania launchująca nową bazę rozświetlającą 4w1 Instant Perfector Glow marki Maybelline New York (L’Oréal Polska). Za warstwę kreatywną odpowiada agencja MullenLowe Warsaw.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764