logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Adidas przełamuje tabu o sporcie w trakcie menstruacji

  PR 08.07.2021, przeczytano 323 razy
ilustracjastrzałka

Według badań naukowców z Uniwersytetu St. Mary co czwarta dziewczyna rezygnuje z uprawiania sportu w okresie dojrzewania. Jednym z powodów jest obawa przed przeciekami w trakcie ćwiczeń podczas okresu. Aby zapewnić komfort i dodać pewność siebie w czasie ruchu, adidas wprowadza na rynek legginsy TechFit Period Proof. Launchowi produktu w Polsce towarzyszy premiera epizodu podcastu „Slow Podcast”, który porusza temat miesiączki oraz aktywności fizycznej w jej trakcie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/adidas-przelamuje-tabu-o-sporcie-w-trakcie-menstruacji,392217,artykul.html

Legginsy Techfit Period Proof wyróżnia technologia adidas Flow Shield, złożona z trzech absorbujących wilgoć, oddychających i niewidocznych warstw materiału z membraną. Noszone razem z tamponem lub podpaską, zabezpieczają przed niekontrolowanymi przeciekami, dając pewność siebie podczas ćwiczeń w trakcie menstruacji. Dodatkowo, zapewniają doskonałe dopasowanie i poczucie bezpiecznego, stabilnego przylegania do ciała.

Wnioski z badań dotyczących powodów rezygnacji ze sportu przez młode dziewczyny nie tylko wskazały na konieczność stworzenia odzieży sportowej, która lepiej spełniałaby potrzeby osób menstruujących, ale także zwróciły uwagę na brak edukacji na temat miesiączki zarówno wśród nastolatków, jak i dorosłych. Analiza danych pochodzących od ponad 14 000 sportowców wykazała, że nawet ci najlepsi nie uczyli się o miesiączce w sporcie – ani nie rozmawiali na ten temat w szkole czy z trenerami. W Wielkiej Brytanii 82,3% uczestniczek badania stwierdziło, że nigdy nie otrzymało żadnej edukacji na temat cyklu menstruacyjnego w kontekście sportu lub ćwiczeń, a spośród tych, które mają trenera – 81,5% nigdy nie rozmawiało z nim o swoim cyklu. W USA 65,3% nie otrzymało żadnej edukacji na ten temat, a 75,8% nie rozmawiało o cyklu menstruacyjnym ze swoim trenerem.

adidas postanowił przełamać tabu i znormalizować rozmowy o miesiączce. W tym celu marka nawiązała współpracę z wiodącym naukowcem w dziedzinie badań sportowych – dr Georgie Bruinvels oraz nauczycielami wychowania fizycznego, aby wspólnie stworzyć materiały edukacyjne i praktyczne scenariusze lekcji. Celem tych działań jest opracowanie materiałów, które będą wykorzystywane w szkołach na całym świecie, pomagając nauczycielom, rodzicom i nastolatkom lepiej zrozumieć okres.

W ramach lokalnej kampanii adidas Stay in Play powstał epizod „Slow Podcast”, czyli programu o życiu w zgodzie z naturą i jakościowym relaksie, w którym Ola Kwiatkowska rozmawia z Kają Rybicką, współzałożycielką Your KAYA – polskiej marki, która mocno stawia na łamanie tabu, edukację oraz wspieranie wszystkich menstruujących osób. W odcinku można posłuchać m.in. o tym, czy o menstruacji da się myśleć bez wstydu, ale również o aktywności fizycznej podczas dni menstruacyjnych czy podnoszeniu swojej pewności siebie w czasie okresu.

Launch legginsów jest częścią planu innowacji wprowadzanych na rynek przez markę adidas, która pragnie wspierać wszystkie kobiety w sporcie w ramach kampanii Watch Us Move.

Agencja VMLY&R odpowiada za adaptację globalnej strategii, przygotowanie koncepcji kreatywnej oraz lokalnych działań contentowych, współpracę z influencerami.

Źródło: VMLY&R Poland

www.vmlyr.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mimaki prezentuje nowe innowacje i możliwości zastosowań na targach FESPA 2021
Firma Mimaki Europe, producent drukarek atramentowych i systemów tnących, zaprezentuje swoją szeroką ofertę wiodących na rynku, dochodowych technologii druku cyfrowego na targach FESPA Global Print Expo 2021 (12-15 października 2021 roku, RAI Amsterdam, Holandia, Stoisko: 1-F45). Chcąc w pełni wykorzystać zalety pierwszych organizowanych na żywo targów FESPA...
Hebe i agencja V&P ruszają z kolejną odsłoną kampanii reklamowej „Jestem w Hebe”
Sieć Hebe oraz agencja reklamowa V&P kontynuują współpracę i prezentują najnowszą serię spotów reklamowych pod tytułem „Jestem w Hebe“. Znany już widzom żartobliwy format rozmów matki i córki powróci na ekrany 16 września.  
Awanse i zmiany kadrowe w Gameset
Cezary Sokół i Michał Kisiel, dotychczas Junior Talent Managerowie, awansowali na stanowiska Talent Managerów w agencji gaming marketingu Gameset (grupa LTTM). Ponadto do zespołu Sales&Strategy dołączył Paweł Sakowicz, który objął funkcję Sales Managera.
Zygmunt Chajzer nowym ambasadorem Neonet
Gwiazdą kolejnej odsłony kampanii telewizyjno-radiowej marki NEONET został słynny dziennikarz i prezenter radiowo-telewizyjny, Zygmunt Chajzer. Nowy spot reklamowy skupia się na znalezieniu sprawdzonych rozwiązań, które sprawdzą się na co dzień. Wpisuje się on w komunikację NEONET prowadzoną pod hasłem „Mówisz-masz”, która ma na celu pokazanie...
Salony Agata z nową agencją PR – Big Picture zajmie się kompleksową obsługą brandu
Od września br. obsługę działań komunikacyjnych marki Agata – polskiej sieci salonów mebli i akcesoriów do wyposażenia wnętrz, prowadzi Big Picture. W ramach współpracy agencja odpowiada za stworzenie oraz realizację kompleksowej strategii w obszarze PR produktowego i korporacyjnego. Do zadań agencji należy między innymi prowadzenie biura...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764