logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Adidas przeprasza i obiecuje zadośćuczynienie

   29.03.2011, przeczytano 6582 razy
ilustracjastrzałka
Graffiti przy Torze Wyścigów Konnych (ul. Puławska) fot. Maja Kochanowska

Pa aferze z zamalowaniem na użytek reklamy Adidasa prac graffiti na Służewcu, współpracę z firmą zawiesił znany raper i producent hip-hopowy DJ 600 V. Na spotkaniu z muzykiem dyrektor działu marketingu Adidas Polska przekazał wyrazy „skruchy i żalu, z powodu zaistniałej sytuacji” i zapowiedział zadośćuczynienie za spowodowane straty. W opublikowanym na Facebooku oświadczeniu raper wzywa aby dać Adidasowi szansę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/adidas-przeprasza-i-obiecuje-zadoscuczynienie,12235,artykul.html

W oświadczeniu podpisanym przez reprezentującą muzyka Annę Fritz-Fabijanek czytamy: „W związku z zaistniałą sytuacją jak najszybciej zorganizowaliśmy spotkanie z Dyrektorem Działu Marketingu Adidas Polska, które odbyło się dn. 28.03 o godz. 11.00. Ww. przedstawiciel firmy Adidas przekazał na nasze ręce wyrazy skruchy i żalu, z powodu zaistniałej sytuacji. Adidas uważa zajście za ogromne nieporozumienie oraz błąd, który nie powinien się wydarzyć, uznając brak konsultacji ze środowiskiem za główną przyczynę skandalicznego zajścia. Firma przygotowuje oficjalne przeprosiny, zwracając się do nas oraz do środowiska z prośbą o pomoc w ustaleniu sposobu naprawienia tego aktu wandalizmu. Z naszej strony zawiesiliśmy współpracę z firmą Adidas przy cyklu imprez Super Mc oraz Dancehall Originals, które mimo to odbędą się z tygodniowym opóźnieniem pod innym szyldem. Oczekujemy autentycznych efektów starań firmy, by móc ocenić szczerość intencji Adidasa. Zamierzamy doprowadzić do sytuacji w której środowisko i kultura otrzymają realne korzyści związane z chęcią zadośćuczynienia ze strony Adidasa. Przypominamy, że Adidas oraz Reebok to jedyne duże zagraniczne marki odzieżowe, które w historii polskiej kultury hip hop finansowo wspomagały liczne projekty związane z tą kulturą, np. mający miejsce miesiąc temu Adidas Rocks The Floor 2011r, legendarny Reebok Hip Hop Tour czy odbywający się przed laty cykl imprez w klubie Punkt. Pamięć o tych sytuacjach jest jedynym powodem dla którego jesteśmy w stanie dać Adidasowi szansę zadośćuczynienia. W przeciągu 48 godzin udostępnimy oficjalne wspólnie stworzone projekty, które mogłyby przynieść wymierne korzyści kulturze. Jednocześnie przestrzegamy przed ludźmi, którzy mają ochotę zarobić kasę na sprzedaży koszulek, kubków czy smyczy, wykorzystujących sytuację i opierających się na hejtingu. Śledźcie fakty i bazujcie na rzeczywistych zdarzeniach.


Aktualizacja: 30 marca: Oświadczenie Adidas Poland
Ostatnie wydarzenia dotyczące służewieckiego muru, będącego przestrzenią dla sztuki hip-hop i graffiti uświadomiły nam, że działania, które podjęliśmy okazały się być niewłaściwe.

Przepraszamy, że doszło do sytuacji, która nie powinna mieć miejsca. W swych działaniach zawsze kierujemy się rozsądkiem i odpowiedzialnością, dlatego w sobotę 26.03. po południu wstrzymaliśmy projekt. Informujemy, że nie będziemy w żadnym aspekcie kontynuować prac na służewieckim murze.

Jeszcze raz przepraszamy wszystkich, którzy poczuli się dotknięci.

Kreatywność i autentyczność są wartościami, w które nasza marka bardzo wierzy i które towarzyszą nam od zawsze. Adidas od lat wspiera kulturę hip-hop i graffiti zarówno w Polsce, jak i na świecie.

Jednoznacznie deklarujemy, że nadal będziemy wspierać polską scenę kultury hip-hop i graffiti. Wspólnie ze środowiskiem twórczym poszukujemy najlepszych pomysłów i projektów, które potwierdzą nasze zaangażowanie w rozwój tej kultury.

Zarząd adidas Poland.


Aktualizacja: 30 marca: Oświadczenie DJ 600V z dn. 30.03 w sprawie Muru Służewieckiego - Hall of Fame
W dniu dzisiejszym (środa) uczestniczyłem w spotkaniu, na którym znalazła się spora grupa ludzi chcących pomóc w rozwiązaniu kryzysu kulturowego związanego ze słynnym murem. Pojawił się przedstawiciel marki adidas, kilku utytułowanych writerów reprezentujących różne frakcje nie związane z 'dziełem' zamalowania muru, przedstawiciele fanpage adisucks, przedstawiciele formalnych instytucji, które w tym momencie wykazują zainteresowanie problemem.

Nie wymieniam tu konkretnych nazw i pseudonimów, ponieważ większość osób woli zachować anonimowość jednocześnie wykazując chęć udzielenia pomocy. Nie wnikam w motywację, niemniej każdy, kto chce pomóc jest mile widziany.

Podczas spotkania ustaliliśmy trzy wstępne założenia.

1. odpowiednie instytucje postarają się stworzyć prawne podstawy chroniące mur i zakazujące umieszczania na jego powierzchni treści o charakterze reklamowym w przyszłości.

2. adidas zadba o odrestaurowanie powierzchni muru, tak, by był on w stanie 'przyjmować' nowe warstwy farb nie łuszcząc się tak, jak ma to miejsce do teraz. w tym celu marka nawiąże współpracę z właścicielem muru, by wspólnie ustalić szczegóły.

3. powstanie niezależna strona www, gromadząca zdjęcia prac z muru, tych, które już na nim powstały, jak i tych, które zostaną dopiero namalowane, tak by można było obejrzeć je nawet po ich zamalowaniu kolejnymi pracami.

Na wtorek, 5 kwietnia ustaliliśmy termin kolejnego spotkania mającego na celu dopracowanie planu działań.

Osoby obecne na spotkaniu określiły mnie mianem mediatora w tej sprawie i to jest powód, dla którego piszę teraz te słowa. Nie jestem w stanie odpowiadać, za ich realizację, bo przypominam, że jestem jedynie dj'em i producentem muzycznym i nie mam żadnej władzy, która pozwoliłaby mi egzekwować realizację powyższych obietnic.

Jednocześnie proszę, by zgłaszały się podmioty, które chcą wspomóc projekt. Potrzebne mogą okazać się środki finansowe, ponieważ chcielibyśmy zaprosić grupę najlepszych artystów z różnych stron świata, by mur 'wchłonął' świeży zastrzyk Piękna, by cieszyło latem nasze oczy.

Osobiście obawiam się, że po ucichnięciu wrzawy wiele osób wycofa się z chęci pomocy a ja ponownie podkreślam, że nie mam władzy ani kontroli nad poczynaniami kogokolwiek poza swoimi własnymi i ewentualnie mojego kota.

Pozdrawiam wszystkich, którzy kochają kolory i kształty.

600V

Źródło: inf. wł.

Informacje licencyjne dotyczące zdjęcia

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Czekam z niecierpliwością na oficjalne stanowisko Adidasa - oficjalne, a nie jakieś doniesienia ze spotkania z takim czy innym raperem. Mam nadzieję, że dowiemy się jak to było z tym "domem mediowym" - czy faktycznie koledzy wprowadzili klienta w błąd i co to byli za koledzy - konkretnie, jaka firma:?

avatar użytkownika
,

Nie mamy niestety wiedzy na temat tego czy i ew. która firma z naszej branży miałaby wystąpić z taką informacją do Adidasa.  

avatar użytkownika
,

Lakoniczne przeprosimy po tylu dniach awantury - trochę smętnie jak na światowy koncern...

Najnowsze w tym dziale

Przyszłość druku już tu jest - podsumowanie DTF Trendy 2024
W dniach 19-21 marca br. w API.PL odbyły się 3 dniowe spotkania DTF TRENDY 2024. Zorganizowano je, aby pokazać, jak technologia DTF się rozwija i jakie nowe rozwiązania pojawiają się na rynku. 
Zmiany w zarządzie ECCO Network
Globalna sieć agencji public relations Ecco Network, reprezentowana w Polsce przez - On Board Think Kong (OBTK) powiększa zarząd.
Uwagę w sklepach przyciągają dziś cyfrowe kioski
W dobie rosnącej cyfryzacji zakupów, najnowszy raport firmy doradczo-technologicznej Future Mind rzuca światło na znaczące różnice w percepcji konsumentów na temat technologii sklepowych. Wzbudzające niegdyś zdumienie kasy samoobsługowe stały się naturalnym elementem polskiego retailu, a konsumenci nie postrzegają ich już jako innowacji czy nowinki. Obecnie niewiadomą dla wielu...
Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764