logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Adlook wchodzi do Polski, uprości zakup mediów dzięki AI

  PR 06.11.2023, przeczytano 653 razy
ilustracja

Rozwój sztucznej inteligencji, jaki ze szczególną intensywnością obserwujemy od początku roku, otworzył nowe możliwości przed praktycznie każdą branżą. Marketerzy szczególnie chętnie przyjęli rozmaite narzędzia oparte na AI, widząc w tym szansę na usprawnienie pracy i stałe podnoszenie efektywności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/adlook-wchodzi-do-polski%2C-uprosci-zakup-mediow-dzieki-ai,401955,artykul.html

Po sukcesach w USA, Wielkiej Brytanii, Francji czy Meksyku i pracy z takimi firmami jak Mars, Unilever, Heinz czy Sanofi, założony w Warszawie Adlook wchodzi na polski rynek, który staje się szóstym krajem w globalnej ekspansji firmy. Platforma, bazując na wieloletnim doświadczeniu spółki-matki RTB House, umożliwia efektywne zarządzanie i zakup mediów w oparciu o algorytmy Deep Learning, które w czasie rzeczywistym testują i wybierają formaty gwarantujące maksymalną efektywność komunikacji marki z konsumentami. Dzięki współpracy z Chrome i uczestnictwu w programie Privacy Sandbox, Adlook już dziś oferuje pionierskie rozwiązania cookieless, które od 2024 r. będą niezbędne, by docierać do użytkowników najpopularniejszej przeglądarki na rynku.

Technologia Deep Learning, która zyskuje na popularności dzięki innowacyjnym narzędziom jak ChatGPT, stanowi fundament działania Adlook. Spółka została założona w ubiegłym roku przez RTB House i pełni obecnie strategiczną rolę w portfolio Grupy obok firm takich jak Senuto czy Whitepress, specjalizuje się w efektywnym zakupie mediów w open web i gwarantuje rezultaty oraz oferuje rozwiązania, które pozwalają marketerom efektywnie komunikować się z użytkownikami także w erze cookieless.

Produkty Adlook są stale dostosowywane do obowiązujących trendów i przepisów dotyczących ochrony prywatności w sieci. Jako członek inicjatywy Privacy Sandbox, zespół Adlook współtworzył rozwiązania technologiczne wdrażane w Chrome – przeglądarce, z której korzysta 63% konsumentów – umożliwiające efektywne targetowanie reklam po rezygnacji z plików cookies. Zgodnie
z zapowiedziami, Chrome przestanie wspierać tzw. ciasteczka już w 2024 r., tym samym wymagając od marketerów korzystania z alternatywnych, bezpieczniejszych rozwiązań.

Adlook jest jedną z pierwszych platform, która już dziś korzysta z mechanizmów cookieless
w ekosystemie Chrome, w tym m.in. Topics API, które umożliwia reklamodawcom targetowanie behawioralne. Pozwala to na stałe podnoszenie ich efektywności w czasach, gdy ograniczony dostęp do danych o użytkownikach danych staje się wyzwaniem dla każdego marketera prowadzącego kampanie brandingowe.

Jak to działa w praktyce?

Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań AI umożliwiających targetowanie, mierzenie i zakup mediów, a także szeregowi partnerstw – w tym m.in. z Comscore, Adelaide, Nielsen czy Scope3 – platforma Adlook pomaga markom, domom mediowym i agencjom w efektywny i oszczędny sposób zarządzać kampaniami reklamowymi. Algorytmy Deep Learningowe, które są podstawą działania platformy, gwarantują znaczną redukcję wydatków związanych z emisją nieefektywnych reklam. Adlook oferuje dostęp do kluczowych formatów reklamowych online na rynku, włączając Connected TV czy In-Game Advertising.

Platforma oferuje dwa modele współpracy. W pierwszym modelu, reklamodawcy mogą korzystać
z usług ekspertów Adlook, wspólnie wypracowując najbardziej efektywne strategie mediowe. W drugim natomiast, mogą pracować w modelu self-service, pozwalającym na samodzielne ustawianie, zarządzanie i optymalizację kampanii brandingowych.

Bartosz Nowak przy sterach Adlook w Polsce

Polskim oddziałem firmy kieruje Bartosz Nowak, Sales Director. Jest managerem z przeszło dwudziestoletnim doświadczeniem w marketingu i sprzedaży, które zdobywał m.in. w takich spółkach, jak Grupa Spider’s Web, Agora, TVN czy Grupa Ströer. “Polscy marketerzy sprawnie przyjmują wszelkie nowinki technologiczne i potrafią je wykorzystać na swoją korzyść” mówi Bartosz Nowak. “Adlook opiera się na zaawansowanych algorytmach sztucznej inteligencji: Deep Learning. Dzięki temu, możemy dostarczać efektywne i relewantne reklamy tam, gdzie mają realną szansę na konwersję,
z jednoczesną gwarancją rezultatów i opłatami tylko za pełne wyświetlenia wideo. Nasze sukcesy
i doświadczenie z takich rynków, jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania czy Brazylia, w połączeniu
z lokalną ekspertyzą, przyczyniają się nie tylko do wzrostu efektywności, ale i do budowy zrównoważonego ekosystemu reklamowego.”.

 Łukasz Abgarowicz, VP of Sales w Adlook, dodaje: “Jednym z filarów naszej działalności jest bezpieczeństwo danych. Już w niedalekiej przyszłości prywatność w sieci będzie marketingowym standardem, dlatego to jeden z fundamentów produktów, które oferujemy marketerom. Nasze rozwiązania od samego początku są zbudowane w zgodzie z tym kierunkiem, niezależnie od tego,
z jakich urządzeń czy formatów reklamowych korzystają klienci.”.

Spółka Adlook powstała w 2022 r. jako część Grupy RTB House. Jest obecna w Stanach Zjednoczonych, Meksyku, Brazylii, Wielkiej Brytanii, Francji a teraz także w Polsce. W swoim globalnym portfolio ma takie marki, jak Mars, SC Johnson, Pepsico, Sanofi, Heinz, Unilever, Nestlé i Budweiser oraz agencje: McCann, Publicis, IPG, WPP, Africa Creative.

Źródło: Adlook

www.adlook.com

Dodatkowe informacje:

O Adlook
Adlook to globalna firma technologiczna specjalizująca się w optymalizacji efektywności kampanii brandingowych oraz strategiach minimalizujących nieefektywne wydatki reklamowe. Rozwiązanie Adlook Smart to pierwsza platforma sprzedaży reklam (demand-side platform, DSP) zbudowana z myślą o kampaniach brandingowych, oferująca efektywny i zrównoważony zakup mediów dzięki zaawansowanym algorytmom Deep Learning.

Adlook priorytetowo traktuje zrównoważony rozwój oraz ochronę prywatności użytkowników. Misją firmy jest dostarczanie wartościowych interakcji w kluczowych momentach ścieżki konsumenta, przy niezmiennej jakości doświadczenia użytkownika. Dzięki temu, w ramach swojego ekosystemu, Adlook umożliwia tworzenie głębokich i autentycznych relacji pomiędzy markami a konsumentami.

Od momentu debiutu firmy w 2022 roku, Adlook nawiązał współpracę z wiodącymi partnerami w branży, dokonując pionierskiej integracji z Google’s Topics API, jako pierwszy DSP na świecie. Dzięki dostarczaniu zasobów najwyższej jakości, które są jednocześnie bezpieczne dla marek i wolne od nieuczciwych praktyk, firma umacnia swoją pozycję na rynku. Jako niezależny podmiot w sektorze technologii marketingowej Adlook aktywnie kształtuje przyszłość branży na skalę globalną.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mimaki będzie świętować 20-lecie na targach Fespa
Mimaki Europe, producent technologii druku i cięcia do drukarek atramentowych, zaprezentuje najnowszą technologię druku UV, w tym zupełnie nowe produkty, na targach FESPA Global Print Expo 2024 (19–22 marca 2024). Jako oficjalny partner FESPA w zakresie doskonalenia UV Mimaki zaprezentuje niektóre ze swoich najbardziej zaawansowanych, energooszczędnych rozwiązań...
146. Tyle dzieci odebrało sobie życie w zeszłym roku. Dlatego dziś, 23 lutego, w Światowy Dzień Walki z Depresją, wiele polskich miast opuści flagi samorządowe do połowy masztu lub przywiesi do nich kir. Startuje ogólnopolska kampania „Żałoba 146 rodzin” Fundacji Słonie na Balkonie. Za strategią i kreacją stoi DDB Warszawa.
Gabi Drzewiecka nową ambasadorką marki Technics
Technics ogłasza nawiązanie współpracy ambasadorskiej z Gabi Drzewiecką. Energia, profesjonalizm oraz zamiłowanie do świata dźwięku dziennikarki, idealnie współgrają z wartościami, jakimi marka kieruje się już od ponad pół wieku.
Van Purr przedłuża współpracę z Dziadkiem do orzechów
Producent piwa Karpackie, Van Pur, podjął dezycję o przedłużeniu współpracy z agencją reklamową Dziadek do orzechów. Będzie to kolejny rok współpracy między marką a agencją.
Walne Zgromadzenie Członków ZFPR wybrało nowy Zarząd
Podczas Walnego Zgromadzenia Członków Związku Firm Public Relations, które odbyło się 22 lutego 2024 roku, wybrano nowy Zarząd, w którego skład weszło pięć kobiet, reprezentantek czołowych agencji public relations w Polsce. Prezeską została Katarzyna Życińska (CEO 38 Content Communication). W Zarządzie znalazły się również Helena Korniejew...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764