Wśród 6 992 projektów podzielonych na trzy główne kategorie, zostaliśmy wyróżnieni aż dwa razy za kampanie związane z brands & communication.
Red Dot Award to jedna z najbardziej prestiżowych nagród na świecie w dziedzinie wzornictwa przemysłowego, która jest porównywana do Oscara designu. Od ponad 65 lat Red Dot, kierując się mottem „W poszukiwaniu dobrego designu i innowacji”, ocenia projekty w trzech kategoriach: product design, communication design i design concept, a wyróżnienie w konkursie jest potwierdzeniem wysokiej jakości pracy. Nagrody przyznawane przez Design Zentrum Nordrhein Westfalen w Essen, w Niemczech w tym roku wybierało jury składające się z 24 ekspertów, którzy ocenili 6 992 nadesłanych prac na podstawie takich kryteriów jak: innowacyjność, jakość, funkcjonalność i ekologia. Nagrodzone dwa projekty zostaną zaprezentowane w International Yearbook Brands & Communication Design 2020/2021, jak i na internetowej wystawie Red Dot Network.
Pierwszy z nagrodzonych projektów stworzonych przez Admind w kategorii brands & communication to Wayfinding biura ABB w Krakowie. Zrealizowaliśmy projekt oznakowania nowej siedziby ABB w krakowskim budynku High Five, aby zmienić zwykłe biuro w przyjazną przestrzeń, w której dobrze się pracuje i łatwo porusza dzięki czytelnemu systemowi oznaczeń ułatwiających znajdowanie właściwej drogi w obrębie budynku. Projekt został dopasowany do architektury oraz dekoracji wnętrz, będąc spójnym z identyfikacją wizualną ABB.
- To, co warto podkreślić, to dwuetapowy proces pracy nad projektem. Na pierwszym etapie wyprodukowaliśmy tymczasowe oznakowanie przy użyciu mniej trwałych materiałów. Tuż po oddaniu budynku do użytku sprawdziliśmy widoczność znaków przy docelowym świetle, finalnych dekoracjach i wyposażeniu. Po miesiącu funkcjonowania biura przeprowadziliśmy ostateczne usprawnienia we współpracy z zespołami zajmującymi poszczególne piętra. Dzięki temu powstał czytelny, funkcjonalny i spójny system z identyfikacją marki ABB. - Piotr Wiśniewski, Dyrektor Kreatywny Admind
Drugi z nagrodzonych projektów to kampania rekrutacyjna, w której tworzeniu wzięli udział znani ilustratorzy oraz pracownicy Admind, graficznie interpretując wartości wyznawane przez Agencje. Celem było pokazanie wartości i misji firmy oraz zaproszenie innych projektantów do rozmowy, która zaowocowała zatrudnieniem nowych, utalentowanych pracowników w dziale kreacji. Seria unikalnych plakatów stanowi artystyczne interpretacje takich wartości, jak: zaufanie, współpraca, odpowiedzialność, przygoda, życzliwość, partnerstwo oraz satysfakcja.
- Tworząc naszą kampanię rekrutacyjną, szczególnie zależało nam na podkreśleniu naszego DNA projektowego oraz wartości, jakimi kierujemy się na co dzień. Postawiliśmy na unikalne podejście w temacie kampanii employer brandingowej, zapraszając różnych ilustratorów do artystycznej interpretacji naszych wartości. To właśnie otwartość na interpretację, formę i środki plastyczne zainicjowało otwartą dyskusję o tym, jak rozumiemy te wartości. Kampania stała się również okazją, aby odkryć ilustracyjne talenty w naszym zespole oraz umożliwić im promocję na równi ze znanymi polskimi ilustratorami, takimi jak Ola Niepsuj, Kuba Banach czy Paweł Mildner, którzy zostali zaproszeni do udziału w naszej kampanii jako zewnętrzni ilustratorzy. - Piotr Wiśniewski, Dyrektor Kreatywny Admind
Źródło: Admind Branding & Communications