W zeszłym tygodniu odbyła się konferencja „Tablet w Biznesie. Biznes na Tablecie” zorganizowana przez magazyn marketingu i sprzedaży Brief – pierwszy polski magazyn branżowy w wersji na iPad stworzony w technologii InDesign CS5 oraz usług Adobe Digital Publishing Suite. Jednym z partnerów konferencji zorganizowanej w Multikinie w Złotych Tarasach była firma Adobe, a jej prelegentem, Paweł Molga, Channel Media & Publishing Account Manager, Adobe Systems.
Konferencja skierowana była przede wszystkim do wydawców prasy oraz książek, domów mediowych, agencji reklamowych, agencji PR, agencji interaktywnych, instytutów badawczych oraz działów marketingu w firmach. W programie konferencji znalazły się takie zagadnienia jak: wprowadzenie do rynku tabletów i aplikacji tabletowych w Polsce i na świecie, nowe możliwości i narzędzia dla wydawców oraz marketerów, korzyści dla czytelnika i wydawcy oraz reklamodawcy, płynące m.in. ze wzbogaconego kontentu oraz interaktywnych reklam.
„Jesteśmy obecnie świadkami tabletyzacji prasy. Niesie to ze sobą wielkie możliwości, ale trzeba umieć je wykorzystać. Dla magazynu Brief, istniejącego na polskim rynku od 11 lat, to przełomowy etap jeszcze bardziej interaktywnego zaangażowania czytelników” – mówi Grzegorz Kiszluk, prezes zarządu Wydawnictwa AdPress.
„Cieszymy się, że możemy być partnerem tak ważnego wydarzenia jak konferencja zorganizowana przez magazyn Brief i dotycząca tabletów jako nowego nośnika informacji i treści reklamowych. Rozpoczęła się era wprowadzania innowacji w procesach redakcyjnych i właśnie na rynku reklamowym. Wydawcy chcą skierować swoją ofertę do szerszej grupy odbiorców, użytkowników mobilnych platform sprzętowych” ¬— mówi Paweł Molga, Senior Key Account Manager, Adobe Systems. „Oprogramowanie Adobe InDesign CS5 oraz usługa Adobe Digital Publishing Suite pozwala firmom wydawniczym projektować nowy rodzaj czasopism elektronicznych, których odbiorcy uzyskają dostęp do bogatszych, bardziej dynamicznych materiałów” – dodaje Paweł Molga.
Prelegenci konferencji omówili następujące zagadnienia:
Innowacje w procesach wydawniczych.
Prelegent: Paweł Molga, Channel Media & Publishing Account Manager, Adobe Systems.
Tematyka: proces przygotowania interaktywnej reklamy w środowisku Adobe Digital Publishing Suite, modele dystrybucji, korzyści dla wydawców i reklamodawców wynikające z interaktywnych reklam i aplikacji (monetyzacja kontentu) oraz mierzenie efektywności reklam, oprogramowanie Adobe InDesign CS5 oraz usługa Adobe Digital Publishing Suite.
Tablety na świecie i w Polsce oraz Nowe możliwości dla marketerów i wydawców
Prelegent: Łukasz Kawęcki, Optizen Labs.
Tematyka: przykłady pierwszych tabletowych reklam z polskiego rynku, pomiędzy e-bookiem a aplikacją w AppStore/Android Market, oferta skierowana do wydawców książkowych oraz wykorzystywanie przez reklamodawców i wydawców interaktywnych aplikacji prasowych.
Tablet – brakujące ogniwo?
Prelegent: Marcin Bobowicz, Kierownik Projektów, Dział Rozwoju Biznesu, Wirtualna Polska.
Tematyka: umiejscowienie tabletów w cyfrowej teorii ewolucji, konkurencyjność tabletów w stosunku do komputerów PC i smartphone’ów, potencjalni i wirtualni odbiorcy – jak ich odróżnić, ich możliwości, zapotrzebowania i oczekiwania oraz wróżenie z fusów, czyli potencjalna ścieżka rozwoju urządzeń i aplikacji.
Reklama na urządzeniach mobilnych.
Prelegent: Krzysztof Beniowski, Dyrektor Sieci AdPlayer i HandyNet.
Tematyka: wyzwania dla wydawców tworzących media w erze tabletów.
Na zakończenie konferencji odbyła się debata, której celem było wspólne z rynkiem przeanalizowanie tabletu jako narzędzia działań marketingowych. Uczestnicy starali się odpowiedzieć na pytania dotyczące planowania mediów i badanie efektywności reklam na tabletach. Dyskusję poprowadziła Olga Kozierowska, redaktor naczelna Magazynu Brief. Uczestnikami panelu byli: Krzysztof Beniowski, AdPlayer i HandyNet; Marcin Dec, Initiative; Łukasz Kawęcki, Optizen Labs; Grzegorz Kiszluk, Brief; Dominik Komar, Mindshare; Adam Wojdyło, Polskie Badania Czytelnictwa.
Oprogramowanie Adobe Digital Publishing Suite
Adobe Digital Publishing Suite oferuje profesjonalnym wydawcom zestaw dostępnych w hostingu gotowych usług, narzędzi i technologii przeglądania, które umożliwiają tworzenie, publikowanie i sprzedaż treści cyfrowych bezpośrednio oraz przez partnerów dostarczających treści lub najważniejsze rynki komunikacji mobilnej. Oprogramowanie Digital Publishing Suite, opracowane w oparciu o produkty Adobe Creative Suite i Adobe InDesign CS5, umożliwia nowatorskie tworzenie i dostarczanie czytelnikom treści pod marką wydawcy oraz korzystanie z elastycznego modelu sprzedaży i pogłębionych raportów analitycznych. Do narzędzi Adobe Digital Publishing Suite dodane zostały moduły Overlay Creator Panel, Content Viewer, Content Bundler i Digital Publishing Plug-in for InDesign CS5, które przyspieszają przekazywanie edycji cyfrowych na urządzenia biurkowe i tablety.
Źródło: Adobe Systems Incorporated