logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Adobe udostępnia 7 milionów kont Creative Cloud online

  PR 04.11.2019, przeczytano 273 razy

Adobe gigant oprogramowania , wydał powiadomienie o bezpieczeństwie, potwierdzające zawstydzające narażenie ponad 7 milionów kont użytkowników na ataki phishingowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/adobe-udostepnia-7-milionow-kont-creative-cloud-online,384570,artykul.html

W piątek wpis na blogu Adobe zatytułowany „ Aktualizacja zabezpieczeń ” ujawnił, że źle skonfigurowane „środowisko” doprowadziło do ujawnienia informacji o klientach. Pełna informacja brzmi:

- W Adobe uważamy, że przejrzystość w stosunku do naszych klientów jest ważna. Dlatego chcieliśmy udostępnić aktualizację zabezpieczeń.

Pod koniec ubiegłego tygodnia Adobe odkrył lukę w zabezpieczeniach związaną z pracą w jednym z naszych prototypowych środowisk. Natychmiast zamknęliśmy źle skonfigurowane środowisko, usuwając lukę.

Środowisko zawierało informacje o kliencie Creative Cloud, w tym adresy e-mail, ale nie zawierało żadnych haseł ani informacji finansowych. Ten problem nie był związany ani nie wpływał na działanie podstawowych produktów lub usług Adobe.

- Sprawdzamy nasze procesy programistyczne, aby zapobiec występowaniu podobnych problemów w przyszłości.

Ogłoszenie jest krótkie w szczegółach. Jednak raport firmy Comparitech rzuca więcej światła na ten problem. Witryna dokonała odkrycia we współpracy z badaczem bezpieczeństwa Bobem Diachenko, który natychmiast powiadomił Adobe. Firma załatała usterkę tego samego dnia (19 października).

Ujawniona baza danych Elasticsearch zawierała blisko 7,5 miliona kont użytkowników Creative Cloud i można było uzyskać do niej dostęp bez hasła lub innego uwierzytelnienia. Szacuje się, że baza danych ujawnia dane użytkownika przez około tydzień – dużo czasu, aby ktoś mógł je odfiltrować i wykorzystać w oszustwach typu phishing i oszustwach.

Raport wspomina również, że oprócz nieszczelnych wiadomości e-mail w ujawnionej bazie danych były przechowywane takie informacje, jak: data utworzenia konta; jakie produkty Adobe posiada użytkownik; status subskrypcji; czy użytkownik jest faktycznym pracownikiem Adobe; identyfikator użytkownika; kraj; Czas od ostatniego logowania; status płatności. Innymi słowy, mnóstwo informacji do stworzenia bardzo przekonującego oszustwa phishingowego. Nic nie wskazuje na to, że ujawnione informacje zostały naruszone.

Źródło: Bitdefender.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764