logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Adobe XMP: metadane osadzane w plikach graficznych

  PR 12.07.2004, przeczytano 1428 razy

Firma Adobe Systems Incorporated poinformowała o rozpoczęciu współpracy z Międzynarodową Radą Telekomunikacji Prasowej IPTC (International Press Telecommunications Council). Współpraca dotyczy rozszerzenia możliwości metadanych IPTC poprzez zastosowanie platformy Adobe XMP (Extensible Metadata Platform) opartej na otwartych standardach World Wide Web Consortium (W3C). XMP jest specyfikacją w języku XML, definiującą znormalizowaną infrastrukturę do przechwytywania metadanych — informacji, które opisują pliki — oraz do zarządzania nimi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/adobe-xmp%3A-metadane-osadzane-w-plikach-graficznych,2279,artykul.html

Fotografowie i serwisy informacyjne z całego świata wykorzystują schematy metadanych IPTC do osadzania w cyfrowych zdjęciach i skanowanych materiałach danych takich jak: podpisy, źródła, miejsce, data i godzina. Informacje te są odczytywane przez systemy zarządzania treścią, z których korzystają niemal wszyscy wydawcy gazet, aby przeglądać i wyszukiwać fotografie do publikacji. Adobe oraz IPTC poinformowały także o planach stworzenia kolejnych wersji, dostępnych poprzez pakiet Adobe® Creative Suite oraz niektóre produkty sprzedawane osobno, w tym programu Photoshop® CS. Ma to zoptymalizować proces gromadzenia danych oraz umożliwić zachowywanie metadanych IPTC w całym procesie wykorzystywania pliku przez agencje informacyjne.

„Platforma XMP zwiększa wartość metadanych IPTC i jest istotnym krokiem w kierunku płynnego przepływu pracy w branży informacyjnej, opierającej się na standardach IPTC” — powiedział Michael Steidl, dyrektor zarządzający IPTC. „Ponieważ z produktów Adobe korzystają niemal wszyscy fotografowie dostarczający zdjęcia do serwisów informacyjnych, możliwy będzie swobodny przepływ danych na skalę światową”.

Wykorzystanie platformy Adobe XMP pozwoli na dostarczanie wraz ze zdjęciem większych ilości informacji opisowych, np. o prawach użytkownika, ich ograniczeniu lub cesji. Udokumentowana i publicznie dostępna specyfikacja platformy XMP obejmuje także format Adobe PDF oraz formaty plików graficznych. W ramach współpracy, Adobe i IPTC zamierzają także powołać zespół roboczy, który zdefiniuje strategię migracji użytkowników na implementacje IPTC wykorzystujące możliwości platformy XMP.

„Metadane odgrywają niezwykle istotną rolę w produkcyjnym przepływie pracy. Platforma Adobe XMP zapewnia natomiast wydajną metodę oznaczania mediów cyfrowych metadanymi oraz zarządzanie nimi w ramach pakietu Adobe Creative Suite oraz poszczególnych aplikacji wchodzących w jego skład” — powiedział Mark Hilton, dyrektor Adobe ds. zarządzania profesjonalnymi produktami graficznymi. „XMP umożliwi zachowanie metadanych IPTC przy konwersji między różnymi formatami plików i systemami publikacji. Będą one zatem dostępne w szerokiej gamie zasobów medialnych”.

„Możliwości rozszerzenia obecnej struktury IPTC przez platformę XMP będą stanowić integralny element wdrożenia funkcji metadanych, w tym zarządzania prawami autorskimi. Wśród naszych klientów, skorzystających z tych funkcji, są największe dzienniki amerykańskie” — powiedział David Tenenbaum, prezes i dyrektor generalny MerlinOne Inc. „Technologia Adobe to pierwszy realny postęp w udostępnianiu obiektów graficznych w ciągu ostatnich dziesięciu lat stosowania metadanych”.

Firma Adobe udostępnia licencję typu open source na pakiet programistyczny XMP, umożliwiający programistom i integratorom systemów bezpłatne wbudowanie obsługi platformy XMP w ich produkty. Pakiet i dodatkowe informacje o platformie XMP można znaleźć pod adresem www.adobe.com/xmp.

Źródło: Adobe Systems

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Maciej Müldner nowym CFO w Dentsu Polska i Dentsu CEE
18 października Maciej Müldner obejmuje stanowisko CFO Grupy dentsu w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. Maciej, jako członek zarządu dentsu Polska, będzie odpowiadał za całość obszaru finansowego w dentsu w Polsce i na 8 rynkach dentsu w CEE. Wcześniej był związany z branżą bankową i budowlaną.
Agencja wygrała przetarg na obsługę stałą dyskontów sieci ALDI.
Channel Factory to globalna, technologiczna platforma danych, która prowadząc działania reklamowe na YouTube maksymalizuje zarówno efektywność, jak i dopasowanie kontekstowe. Z 5 miliardów filmów na YouTube i 500 godzin nowych treści na minutę tworzy dopasowane do marki, skuteczne kampanie reklamowe. Misją Channel Factory jest stworzenie odpowiedniego...
PGE rozpoczyna część produktową kampanii w ramach nowej strategii marki „PGE Prowadzimy w zielonej zmianie”
Dwa tygodnie po starcie kampanii wizerunkowej, PGE Polska Grupa Energetyczna rozpoczyna kolejną odsłonę działań marketingowych, w której zachęca do korzystania z wygodnych, nowoczesnych narzędzi, takich jak eBOK, eFaktura i eSklep.
Performance Media to całościowa odpowiedź na digitalowe potrzeby Klientów (tzw. end-to-end).  Prowadzi kampanie 360 dla globalnych marek na całym świecie, w tym oczywiście również w Polsce. Nie tylko korzysta z pełnego wachlarza narzędzi digitalowych, ale także sama tworzy innowacyjne rozwiązania, na potrzeby swoich klientów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764