logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Adopciaki.pl

  PR 16.11.2015, przeczytano 2379 razy
ilustracja

Szacuje się, że obecnie w Polsce ok. 100 tysięcy zwierząt w schroniskach oczekuje na nowego właściciela. Skala bezdomności może być jednak co najmniej 10 razy większa, gdyż duża część zwierząt przebywa w azylach i schroniskach, skąd nie ma danych statystycznych. Przyszli opiekunowie, nawet jeśli początkowo rozważają adopcję psa czy kota, w obawie, że zwierzę okaże się chore lub nieposłuszne, często rezygnują.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/adopciaki.pl,26552,artykul.html

Osoby te, nie znając historii zwierzaka, boją się problemów z jego zachowaniem. Bezpieczniejsze wydaje im się wychowanie od początku małego szczeniaka lub kociaka. Osobom rozważającym przyjęcie do domu zwierzęcia potrzeba profesjonalnej pomocy.

Cel

Głównym celem kampanii jest pokonanie uprzedzeń adopcyjnych i uświadomienie opiekunom, że proces adopcji może być przyjemny i bezpieczny.

Adopciaki.pl

Adopciaki.pl to realizowany przez fundację Viva! program odpowiedzialnej adopcji, który ma zapewnić maksymalne bezpieczeństwo ludzi i zwierząt. Wyszukiwarka na stronie internetowej programu pozwala określić cechy przyszłego ulubieńca i na tej podstawie proponowane jest zwierzę do adopcji. Każde z wytypowanych zwierząt przebywa od min. trzech tygodni w domu tymczasowym, pod opieką i stałą obserwacją przeszkolonych przez COAPE wolontariuszy VIVA! (doradców adopcyjnych). Zwierzę jest przebadane weterynaryjnie, zdiagnozowane behawiorystycznie i ma dopasowaną przez specjalistę dietetyki weterynaryjnej karmę Purina, która stanowi część pakietu na start każdego Adopciaka.

Opiekun wybiera zwierzę pod względem charakteru i stylu życia, a nie wyglądu. Co ważne, wszystkie zwierzęta, które można adoptować w ramach programu Adopciaki.pl przebywają w tzw. domu tymczasowym. To miejsce, w którym zwierzak znajduje się pod opieką wykwalifikowanych wolontariuszy i przygotowuje się do zamieszkania u nowej rodziny. Przechodzi badanie weterynaryjne oraz diagnozę behawioralną, które mają zminimalizować ryzyko nieudanych adopcji. Przyszły opiekun wypełnia ankietę, odbywa rozmowę z doradcą, a także spotyka zwierzę.

Początkowo program Adopciaki.pl obejmie zasięgiem sześć dużych polskich miast: Warszawę, Łódź, Kraków, Katowice, Bydgoszcz, Trójmiasto. Docelowo ma stać się modelowym procesem adopcyjnym w całym kraju.

Przeprowadzone działania

W pierwszym tygodniu września wystartowała strona internetowa oraz fanpage na Facebooku Adopciaki.pl

Program zainaugurował I Spacer Adopciaków, który odbył się w sobotę 5 września 2015 br. w Parku Pole Mokotowskie. Uczestnicy wyruszyli spod Pomnika Szczęśliwego Psa, aby przejść się alejkami parku. W wydarzeniu mogli wziąć udział wszyscy właściciele adoptowanych zwierząt oraz sympatycy projektu. Każdy zwierzak uczestniczący w spacerze otrzymał bandankę z logo programu Adopciaki.pl. Udział w wydarzeniu był bezpłatny. Warunkiem uczestnictwa było posiadanie aktualnej książeczki szczepień. Dodatkowo w dniach 5 – 6 września 2015 r. w podczas finału zawodów latających psów DOG CHOW DISC CUP można było odwiedzić stoisko Adopciaków, gdzie dyżurowali wolontariusze Fundacji Viva!, udzielając wszystkich informacji o programie. Wszystkie zwierzaki mogły wziąć udział w bezpłatnej sesji zdjęciowej w obiektywie Fotografia Psów - Taida.

We wrześniu i październiku została przeprowadzona wielokanałowa kampania programu Adopciaki.pl, która objęła Prasę i Internet, a także nośniki outdoorowe. Patronat medialny nad programem objęły stacja TVN i program TVN Uwaga, Redakcje Metrocafe oraz Kocie Sprawy. Wykorzystane layouty nawiązują do cech, którymi określamy naszych czworonożnych ulubieńców np. ulubiony, rozpieszczony, strachliwy, przebojowy. Ponadto, w ramach akcji „Micha dla zwierzaka, dom dla Adopciaka”, 1 proc. ze sprzedaży zrealizowanej przez Nestlé Purina, partnera strategicznego, w okresie 1 września – 31 października br. został przeznaczony na wsparcie programu.

Rezultat

W ciągu pierwszego miesiąca działania programu, profil na Facebooku polubiło ponad 2 tysiące osób i liczba ta codziennie się zwiększa. Artykuły dotyczące projektu zostały opublikowane w Gazecie Wyborczej, Metro Warszawa, magazynach Vege, Olivia, Skarb Rossmann. Relację z I Spaceru Adopciaków przygotowały stacje telewizyjne TVP, TVN i TVN24. Dodatkowo w programie TVN Uwaga został wyemitowany reportaż ze szkolenia wolontariuszy, które odbyło się w schronisku w Korabiewicach.

Stały dom znalazło już 8 zwierząt - 3 koty i 5 psów.

Źródło: Nestlé Polska S.A.

Adopciaki.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Marketing sensoryczny w metawersie: wirtualne zakupy a zmysły
Nowe technologie, takie jak wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość (AR), otwierają przed rynkiem retail zupełnie nowe horyzonty. Wraz z rozwojem metawersum – wirtualnego świata, w którym użytkownicy mogą wchodzić w interakcje ze sobą i z otoczeniem – pojawia się pytanie: czy marketing sensoryczny, tak skuteczny w przestrzeniach fizycznych, może również...
Instagram to jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie, która w ciągu kilku lat stała się absolutnym liderem w dziedzinie dzielenia się zdjęciami, filmami i wszelkiego rodzaju treściami wizualnymi. Początkowo przeznaczony jedynie do publikowania zdjęć, Instagram przekształcił się w potężne narzędzie marketingowe, platformę do rozrywki, a także...
Ochrona twórców w dobie AI. Praktyczne wskazówki
Chciałabym przedstawić praktyczne wskazówki dotyczące zgodnego z prawem korzystania z treści stworzonych za pomocą narzędzi AI. Omówię odpowiedzialność za naruszenie praw autorskich w wytworach AI oraz zaprezentuję narzędzia chroniące prawa autorskie twórców przed wykorzystaniem ich utworów do szkolenia AI.
Dobrze zorganizowany konkurs podnosi sprzedaż i angażuje konsumentów. Do tego to aktywacja łatwa pod kątem formalnym.
Film wizerunkowy – sposób na pozyskanie nowych kontaktów
To swoista wizytówka obecnych czasów dla każdej firmy. Kilka czy nawet kilkanaście lat temu taką wizytówką była strona internetowa, natomiast w dzisiejszym świecie już każda firma praktycznie ma swoją stronę, dba o nią, wie, że trzeba ją odświeżać. I takim wyróżnikiem firmy staje się film wizerunkowy. To element, który może nas...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764