logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Adrino dołącza do Grupy Netsprint

  PR 23.11.2016, przeczytano 630 razy

Grupa Netsprint, wiodąca firma w obszarze marketingu technologicznego, przejmuje 80% udziałów  w Adrino, największej polskiej sieci reklamy mobilnej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/adrino-dolacza-do-grupy-netsprint,30621,artykul.html

Głównym profilem działalności Adrino jest emisja reklam w sieci mobilnej, której potencjał wynosi ponad 1,2 mld odsłon reklam miesięcznie. Reklamy emitowane są na ponad 320 serwisach www i w 100 aplikacjach. Adrino posiada doświadczony, ponad 20-osobowy zespół sprzedaży i rozwoju technologii adserwerowej. Odkupione przez Grupę Netsprint udziały należały wcześniej do Xevin Investments, Xevin Lab i managementu Adrino.

Grupa Netsprint, po inwestycji Innova Capital i Dirlango, przyśpieszyła rozbudowę niezależnej polskiej platformy reklamy digital jako alternatywy dla globalnych graczy, którego kluczowym elementem jest hurtownia danych (Netsprint Data Management Platform) na temat zachowań i profilu niemal każdego polskiego użytkownika.

Już co drugi użytkownik korzysta z internetu przez smartfon lub tablet. Zgodnie z badaniem IAB AdEx polski rynek mobile w 2015 był wart 512 milionów złotych i urósł w ciągu roku o 264%. Z kolei w pierwszej połowie 2016 roku wydatki reklamowe w urządzeniach mobilnych wzrosły o 70% i stanowią ponad 20% tortu reklamowego online. Mobile jest też siłą napędową programmaticu.  Według badań IAB Europe rynek na Starym Kontynencie wzrósł w tym kanale w 2015 roku o 165.4%.

Ponad 50% kliknięć w sieciach Netsprinta: Adkontekst i ContentStream realizujemy poprzez mobile, gdzie nasi reklamodawcy prowadzą kampanie content marketingowe oraz performance. Adrino posiada unikalne kompetencje w obszarze prowadzenia kampanii rich media i video zarówno w przeglądarkach, jak i w silnie rosnącym segmencie reklam w aplikacjach.  W połączeniu z naszą wiedzą i technologią profilowania użytkowników oraz budowania popytu w programmatic wspólnie zaoferujemy unikalne rozwiązanie, które pozwoli realizować cele reklamodawców, a także optymalnie monetyzować powierzchnie naszych wydawców – komentuje Artur Banach, CEO Grupy Netsprint.

Obecna oferta mobile Grupy Netsprint obejmuje reklamę w dwóch sieciach o łącznym zasięgu 97% polskich internautów - Adkontekst (reklama display, kontekstowa, programmatic) i ContentStream (content marketing) - są to zarówno formaty displayowe, jak i natywne. Dzięki przejęciu Adrino Grupa Netsprint rozszerzy portfolio usług o dodatkowe formaty rich media (m.in. video) i będzie mogła zaoferować swoim klientom mocniejsze wsparcie w kampaniach brandingowych rozliczanych w modelu CPM. Dodatkowo inwestycja w Adrino pozwoli zwiększyć ilość danych z urządzeń mobilnych zbieranych przez platformę DMP Netsprinta oraz stworzyć unikatowe metody targetowania użytkowników w tym kanale. 

Działając na rynku nowych technologii, wiemy jak ważny jest partner technologiczny rozumiejący rynek mobilny, w którym zmieniająca się technologia jest nieodłączną częścią biznesu. Współpraca w ramach Grupy Netsprint pozwoli nam na szybkie rozszerzenie naszej oferty technologicznej, dzięki synergiom związanym z danymi o mobilnych użytkownikach. - komentuje Grzegorz Chyliński, CEO Adrino.

Platforma DMP (Data Management Platform) Netsprint Audience gromadzi obecnie 92 miliony cookies i 550 profili marketingowych.  Dzięki tym danym reklamodawcy mogą precyzyjnie kierować kampanie reklamowe do konkretnych grup użytkowników – zgodnie z ich profilami zainteresowań, cechami demograficznymi, profilem zawodowym, lokalizacją czy intencjami zakupowymi.

O sukcesie takich przedsięwzięć jak Adrino decydują ludzie. Jesteśmy pod dużym wrażeniem kompetencji technicznych i biznesowych menadżerów w spółce – wierzymy że w takim  towarzystwie możemy z pasją rozwijać naszą platformę reklamową – podsumowuje Artur Banach z Grupy Netsprint.

Źródło: Grupa Netsprint

www.netsprint.eu

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764