logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Adware pobierany 13 milionów razy z platform Google Play oraz Apple Store

  PR 27.09.2022, przeczytano 236 razy

Badacze bezpieczeństwa odkryli 75 aplikacji w Google oraz 10 w Apple Store, które zawierały adware, czyli niechciane oprogramowanie służące do wyświetlania reklam. Łącznie zostały one pobrane na urządzenia mobilne aż 13 milionów razy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/adware-pobierany-13-milionow-razy-z-platform-google-play-oraz-apple-store,397373,artykul.html

Wprawdzie oprogramowanie adware nie jest postrzegane jako bardzo poważne zagrożenie, aczkolwiek należy się liczyć z tym, że operatorzy mogą je wykorzystywać do bardziej niebezpiecznych działań. Naukowcy z zespołu Satori Threat Intelligence firmy HUMAN zidentyfikowali kolekcję aplikacji mobilnych będących częścią nowej kampanii oszustw reklamowych i nazwali ją „Scylla”. Analitycy uważają, że jest ona trzecią falą operacji, pierwsza (Posejdon) miała miejsce w 2019 roku, zaś druga o nazwie Charybda zakończyła się pod koniec 2020 roku.

Zespół Satori poinformował Google i Apple o swoich odkryciach, a aplikacje zostały usunięte z oficjalnych sklepów na Androida i iOS. W przypadku urządzeń z Androidem z włączoną opcją zabezpieczeń, Play Protect automatycznie wykrywa aplikacje. W przypadku iOS Apple należy we własnym zakresie usunąć aplikacje adware już zainstalowane na urządzeniu.

- Użytkownicy smartfonów powinni cały czas monitorować aplikacje pod kątem występowania malware’u. Należy zwrócić uwagę na pewne charakterystyczne cechy jakimi charakteryzują się zainfekowane telefony. Najczęściej jest to szybko rozładowująca się bateria lub zwiększone wykorzystanie danych internetowych. Poza tym użytkownicy smartfonów zarówno iPhone’ów, jak i tych z systemem operacyjnym Android powinni korzystać z antywirusów wykrywających zagrożenia. - tłumaczy Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutor rozwiązań Bitdefender w Polsce.

iOS aplikacje z adwarem:

  • Loot the Castle
  • Run Bridge
  • Shinning Gun
  • Racing Legend 3D
  • Rope Runner
  • Wood Sculptor
  • Fire-Wall
  • Ninja Critical Hit
  • Tony Runs

Android - aplikacje z adwarem o liczbie pobrań od 1 mln.

  • Super Hero-Save the world!
  • Spot 10 Differences
  • Find 5 Differences
  • Dinosaur Legend
  • One Line Drawing
  • Shoot Master
  • Talent Trap – NEW

Źródło: MARKEN SYSTEMY ANTYWIRUSOWE, Bitdefender

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

ING z nową kampanią w zakresie cyberbezpieczeństwa
ING Bank Śląski w nowej kampanii wspiera Polaków w lepszym dbaniu o bezpieczeństwo w internecie. Bank promuje dodatkowe, innowacyjne zabezpieczenia w „Strefie bezpieczeństwa” w aplikacji Moje ING i pokazuje, że można robić swoje, bezpieczniej.
Ukraiński artysta dla Prologis Park Warsaw-Żerań
Na fasadzie magazynu Prologis w Warszawie, streetartowy malarz ukraiński Alex Maksiov, stworzył ogromny mural 3D przedstawiający cztery sikorki.
Hard Rock Cafe poszerza współpracę ze światową legendą piłki nożnej Lionelem Messim i prezentuje najnowszą wersję cieszącego się powodzeniem wśród fanów burgera Messi Burger - Champion's Edition. Burger Messi Burger Champion's Edition dostępny w restauracjach Hard Rock Cafe na całym świecie, odpowiedni dla najlepszego gracza wszech czasów, jest teraz dostępny z trzema...
Żywiec wciąż zachęca, by doceniać to, co w życiu ważne i skupiać się na relacjach z bliskimi, zwłaszcza przed Świętami. Idei drugiego Ż nie mogłoby więc zabraknąć w zimowej komunikacji marki. Na półki trafiły już piwa Żywiec w opakowaniach nawiązujących do wzorów świątecznych swetrów. Akcji towarzyszy konkurs, w którym do wygrania są...
Velobank z kampanią „Świat bardziej Velo”
VeloBank wdrożył nową strategię, zaprezentował logotyp i ruszył z promocją odmienionej marki. Hasłem kampanii jest „Świat bardziej Velo”, które ma pokazać, że bank poprzez swoje wartości, produkty i jakość obsługi tworzy bankowość bardziej dopasowaną do współczesnego klienta. 16 listopada wystartowała kampania teaserowa, a 21 listopada kampania wizerunkowa...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764