logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Adware pobierany 13 milionów razy z platform Google Play oraz Apple Store

  PR 27.09.2022, przeczytano 380 razy

Badacze bezpieczeństwa odkryli 75 aplikacji w Google oraz 10 w Apple Store, które zawierały adware, czyli niechciane oprogramowanie służące do wyświetlania reklam. Łącznie zostały one pobrane na urządzenia mobilne aż 13 milionów razy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/adware-pobierany-13-milionow-razy-z-platform-google-play-oraz-apple-store,397373,artykul.html

Wprawdzie oprogramowanie adware nie jest postrzegane jako bardzo poważne zagrożenie, aczkolwiek należy się liczyć z tym, że operatorzy mogą je wykorzystywać do bardziej niebezpiecznych działań. Naukowcy z zespołu Satori Threat Intelligence firmy HUMAN zidentyfikowali kolekcję aplikacji mobilnych będących częścią nowej kampanii oszustw reklamowych i nazwali ją „Scylla”. Analitycy uważają, że jest ona trzecią falą operacji, pierwsza (Posejdon) miała miejsce w 2019 roku, zaś druga o nazwie Charybda zakończyła się pod koniec 2020 roku.

Zespół Satori poinformował Google i Apple o swoich odkryciach, a aplikacje zostały usunięte z oficjalnych sklepów na Androida i iOS. W przypadku urządzeń z Androidem z włączoną opcją zabezpieczeń, Play Protect automatycznie wykrywa aplikacje. W przypadku iOS Apple należy we własnym zakresie usunąć aplikacje adware już zainstalowane na urządzeniu.

- Użytkownicy smartfonów powinni cały czas monitorować aplikacje pod kątem występowania malware’u. Należy zwrócić uwagę na pewne charakterystyczne cechy jakimi charakteryzują się zainfekowane telefony. Najczęściej jest to szybko rozładowująca się bateria lub zwiększone wykorzystanie danych internetowych. Poza tym użytkownicy smartfonów zarówno iPhone’ów, jak i tych z systemem operacyjnym Android powinni korzystać z antywirusów wykrywających zagrożenia. - tłumaczy Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutor rozwiązań Bitdefender w Polsce.

iOS aplikacje z adwarem:

  • Loot the Castle
  • Run Bridge
  • Shinning Gun
  • Racing Legend 3D
  • Rope Runner
  • Wood Sculptor
  • Fire-Wall
  • Ninja Critical Hit
  • Tony Runs

Android - aplikacje z adwarem o liczbie pobrań od 1 mln.

  • Super Hero-Save the world!
  • Spot 10 Differences
  • Find 5 Differences
  • Dinosaur Legend
  • One Line Drawing
  • Shoot Master
  • Talent Trap – NEW

Źródło: MARKEN SYSTEMY ANTYWIRUSOWE, Bitdefender

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

LG i American Airlines łączą siły w kampanii „Travel light with LG gram”
W nowej kampanii LG Electronics Travel Light with LG gram firma podkreśla mobilność i trwałość swoich ultralekkich laptopów. Kampania jest efektem współpracy z linią lotniczą American Airlines, z którą LG stworzyło ekspozycję LG gram w salonie Admirals Club na międzynarodowym lotnisku w Los Angeles (LAX). Ta ekskluzywna lokalizacja...
Hubert Niedzielski kierownikiem ds. PR i eventów Porsche Polska
1 października 2023 r. Hubert Niedzielski objął nowo powstałe stanowisko kierownika ds. PR & eventów marki Porsche w Polsce. Będzie odpowiedzialny przede wszystkim za współpracę z mediami oraz realizację strategii PR marki.
72 proc. - badanych określa jako bardzo istotne ubóstwo starszych kobiet oraz kwestię wsparcia dla kobiet planujących ciążę i spodziewających się dziecka. Kolejno 69 proc. respondentek uważa, że bardzo istotnym problemem są ograniczone możliwości pracy kobiet w związku z opieką nad dziećmi. Dwie na trzy badane sądzą, że bardzo istotna jest ochrona środowiska, 64...
Ruszyła 12. edycja kampanii Dotykam=Wygrywam
28.09 w Be Happy Museum w Warszawie wystartowała kampania charytatywna DOTYKAM=WYGRYWAM. Głównym jej celem jest promocja dbania o zdrowie piersi poprzez regularne ich samobadanie i noszenie dobrze dobranego biustonosza. Każdy ma szansę włączyć się w projekt. Wystarczy oddać swój stary, źle dopasowany biustonosz do reCYClingu, by wesprzeć stowarzyszenia Polskie Amazonki...
Creative Business Network by Filmteractive
Nawiązywanie relacji biznesowych, wymiana wiedzy, kreatywność. Creative Business Network to wydarzenie skierowane do kadry zarządzającej i właścicieli firm z szeroko rozumianego cyfrowego sektora kreatywnego. Dla osób poszukujących nowych partnerów do dalszego rozwoju biznesu. W 2023 roku motywem przewodnim będzie współpraca europejska. Uczestnikom przybliżone...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764