logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Adwords dla Wideo - Kamikaze dla marki Mapa Spontex

  PR 30.01.2016, przeczytano 2207 razy
ilustracjastrzałka

Czy Youtube to dobre miejsce do promocji nowoczesnych akcesoriów do utrzymania czystości ? Podczas gdy komunikacja reklamowa w tej kategorii produktów od lat podlega dominacji mediów tradycyjnych - radia i telewizji, ogromne możliwości wideo w Internecie postanowiła wykorzystać marka Mapa Spontex i powierzyła agencji KAMIKAZE obsługę oraz przeprowadzenie kampanii AdWords w serwisie YouTube.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/adwords-dla-wideo---kamikaze-dla-marki-mapa-spontex,27300,artykul.html

Miesięczną kampanię wideo na Youtube uruchomiliśmy 23 października 2015. Jej celem była promocja intrygującego klipu reklamującego mop obrotowy Full Action System Compact+, w którym w głównych rolach wystąpiły sympatyczne zwierzaki – jeż i pies rasy Komandor. Reklamę zaadresowaliśmy do kobiet w grupie wiekowej 18-64 lata według zainteresowań: Dom i ogród, Edukacja, Nieruchomości, Produkty i usługi kosmetyczne, Sport i fitness, Usługi dla firm.

Materiał wideo wyświetlono 1 235 614 razy, z czego pełnych obejrzeń było 31 288 razy. 38,83% odbiorców obejrzało film do końca. Średni koszt obejrzenia wyniósł 0,06 zł.

W kampanii wykorzystaliśmy dwa formaty reklam TrueView różniące się sposobem wyświetlenia. W efekcie właściwej optymalizacji i odpowiedniego kierowania na odbiorcę uzyskaliśmy następujące wyniki:

- kampania In-Stream (tzw. pomijalny Pre-Roll, reklama przed odtworzeniem filmiku) wygenerowała 35 374 wyświetleń, ze współczynnikiem obejrzeń na poziomie 38,37% (40,21% użytkowników obejrzało film do końca). Średni koszt obejrzenia wyniósł 0,08 zł.

- kampania In-Display (reklama wideo w sieci GDN, nawiązująca do oglądanych treści i sugerująca widzom obejrzenie wideo o podobnej tematyce) wygenerowała 1 200 240 wyświetleń, ze współczynnikiem obejrzeń na poziomie 4,58% (47,43% użytkowników obejrzało film do końca). Średni koszt obejrzenia wyniósł 0,05 zł.   

Podsumowując efekty kampanii, marka Mapa Spontex dotarła do wybranych użytkowniczek YouTube, prezentując im konkretną ofertę za pomocą klipu reklamowego. Na zlecenie klienta Agencja KAMIKAZE zoptymalizowała kampanię i zrealizowała efektywne działania w obszarze Adwords dla wideo. Efektem współpracy są bardzo dobre wyniki mierzalne, które wprost przekładają się na zainteresowanie i popularność reklamy wśród użytkowników.

Case Study podsumowanie

Cel Kampanii: Wzbudzenie zainteresowania produktem Full Action System Compact+ (mop rotacyjny) i zachęcenie do przejścia na stronę zakupową.

Założenia i przebieg kampanii: Miesięczna kampania reklamowa na YouTube ruszyła 23 października 2015 roku. Klip reklamowy został skierowany na kobiety w wieku 18-64 lata, o zainteresowaniach: Dom i ogród, Edukacja, Nieruchomości, Produkty i usługi kosmetyczne, Sport i fitness, Usługi dla firm.

Wykorzystane formaty:  In-Stream, In-Display

Czas trwania: 23.10.2015 - 22.11.2015

Wyniki: Łącznie wyświetlono reklamę 1 235 614 razy, z czego pełnych obejrzeń było 31 288 razy (38,83% odbiorców obejrzało film do końca). Średni koszt obejrzenia wyniósł 0,06 zł.

Opis: Spot w intrygujący sposób przedstawia funkcjonalności nowoczesnego mopa obrotowego Full Action marki Mapa Spontex. Główne role w reklamie odgrywają jeż i pies rasy Komandor.

Źródło: Kamikaze

www.kamikaze.com.pl

Dodatkowe informacje:

Mapa Spontex jest ogólnoświatowym producentem artykułów do utrzymania czystości i produktów przeznaczonych dla gospodarstw domowych, takich jak gąbki, ścierki, mopy, miotły, wiadra, rękawice. Główna siedziba firmy znajduje się we Francji. Od 2000 roku marka jest obecna w Polsce, z siedzibą w Krakowie.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764