Czy Youtube to dobre miejsce do promocji nowoczesnych akcesoriów do utrzymania czystości ? Podczas gdy komunikacja reklamowa w tej kategorii produktów od lat podlega dominacji mediów tradycyjnych - radia i telewizji, ogromne możliwości wideo w Internecie postanowiła wykorzystać marka Mapa Spontex i powierzyła agencji KAMIKAZE obsługę oraz przeprowadzenie kampanii AdWords w serwisie YouTube.
Miesięczną kampanię wideo na Youtube uruchomiliśmy 23 października 2015. Jej celem była promocja intrygującego klipu reklamującego mop obrotowy Full Action System Compact+, w którym w głównych rolach wystąpiły sympatyczne zwierzaki – jeż i pies rasy Komandor. Reklamę zaadresowaliśmy do kobiet w grupie wiekowej 18-64 lata według zainteresowań: Dom i ogród, Edukacja, Nieruchomości, Produkty i usługi kosmetyczne, Sport i fitness, Usługi dla firm.
Materiał wideo wyświetlono 1 235 614 razy, z czego pełnych obejrzeń było 31 288 razy. 38,83% odbiorców obejrzało film do końca. Średni koszt obejrzenia wyniósł 0,06 zł.
W kampanii wykorzystaliśmy dwa formaty reklam TrueView różniące się sposobem wyświetlenia. W efekcie właściwej optymalizacji i odpowiedniego kierowania na odbiorcę uzyskaliśmy następujące wyniki:
- kampania In-Stream (tzw. pomijalny Pre-Roll, reklama przed odtworzeniem filmiku) wygenerowała 35 374 wyświetleń, ze współczynnikiem obejrzeń na poziomie 38,37% (40,21% użytkowników obejrzało film do końca). Średni koszt obejrzenia wyniósł 0,08 zł.
- kampania In-Display (reklama wideo w sieci GDN, nawiązująca do oglądanych treści i sugerująca widzom obejrzenie wideo o podobnej tematyce) wygenerowała 1 200 240 wyświetleń, ze współczynnikiem obejrzeń na poziomie 4,58% (47,43% użytkowników obejrzało film do końca). Średni koszt obejrzenia wyniósł 0,05 zł.
Podsumowując efekty kampanii, marka Mapa Spontex dotarła do wybranych użytkowniczek YouTube, prezentując im konkretną ofertę za pomocą klipu reklamowego. Na zlecenie klienta Agencja KAMIKAZE zoptymalizowała kampanię i zrealizowała efektywne działania w obszarze Adwords dla wideo. Efektem współpracy są bardzo dobre wyniki mierzalne, które wprost przekładają się na zainteresowanie i popularność reklamy wśród użytkowników.
Case Study podsumowanie
Cel Kampanii: Wzbudzenie zainteresowania produktem Full Action System Compact+ (mop rotacyjny) i zachęcenie do przejścia na stronę zakupową.
Założenia i przebieg kampanii: Miesięczna kampania reklamowa na YouTube ruszyła 23 października 2015 roku. Klip reklamowy został skierowany na kobiety w wieku 18-64 lata, o zainteresowaniach: Dom i ogród, Edukacja, Nieruchomości, Produkty i usługi kosmetyczne, Sport i fitness, Usługi dla firm.
Wykorzystane formaty: In-Stream, In-Display
Czas trwania: 23.10.2015 - 22.11.2015
Wyniki: Łącznie wyświetlono reklamę 1 235 614 razy, z czego pełnych obejrzeń było 31 288 razy (38,83% odbiorców obejrzało film do końca). Średni koszt obejrzenia wyniósł 0,06 zł.
Opis: Spot w intrygujący sposób przedstawia funkcjonalności nowoczesnego mopa obrotowego Full Action marki Mapa Spontex. Główne role w reklamie odgrywają jeż i pies rasy Komandor.
Źródło: Kamikaze